Guest KjaSol Posted July 3, 2005 Share Posted July 3, 2005 Noen her som vet om det er samme kassa som står i 270 CDI og 320 CDI?Tenker på hva dreiemoment den som står i 220CDI tåler ved chipping.Er den lik som sine "storebrødre", bør vel en økning kunne takles.Noen med chip-erfaring på disse? Vil Tiptronic-kassa ryke etterhvert, slik vi ser hos VW / Audi? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Brabus Posted July 4, 2005 Share Posted July 4, 2005 Noen her som vet om det er samme kassa som står i 270 CDI og 320 CDI?Tenker på hva dreiemoment den som står i 220CDI tåler ved chipping.Er den lik som sine "storebrødre"' date=' bør vel en økning kunne takles.Noen med chip-erfaring på disse? Vil Tiptronic-kassa ryke etterhvert, slik vi ser hos VW / Audi?[/quote'] Jepp er vel samme kasse som står i 270 og 320. Jeg har en trimmet 270 og jeg har litt problemer med automatkassen. Gir jeg kickdown slik at autromatkassen skal gire ned i 2 giret så bruker den av og til å koble i fri. På tuningverkstede sa de at det var en momentbegrenser som koblet kassen i fri, men de greide ikke å fjerne den. Så hvis jeg skal gi kickdown slik at kassen skal ned i 2 giret så bruker jeg tiptronic slik at kassen allerede er låst i giret når jeg gir full gass. Kassen fungerer ellers helt som den skal, har vel kjørt ca 60 000 nå med ca 240-250 hk. Men jeg må helt ærlig si at jeg er litt bekymret for den automatkassen min ja. Bruker stort sett aldrig kickdown lengre, bruker tiptronicen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.