Jump to content

E220 CDI - E220DT++

Guest C220 Rieger

Recommended Posts

Guest C220 Rieger

Min far gikk til innkjøp av ny bil i helgen. En E220CDI slik vognkortet sier det. Iflg. kjøpekontrakten står det E220DT++

Hvorfor DT++?

Min far gikk til innkjøp av ny bil i helgen. En E220CDI slik vognkortet sier det. Iflg. kjøpekontrakten står det E220DT++

Hvorfor DT++?

Tidligere het det DT når det var sedan med turbodiesel. Eks. 250 DT var da en sedan med 2,5 turbodiesel. Mulig det henger igjen. Det sier jo nok om den som har skrevet kjøpekontrakten. Vedkommende burde jo vite hva han selger.

Eks. 250 DT var da en sedan med 2,5 turbodiesel.

Litt sammenblanding av nr og type, det skjer ofte, trodde 250 sedan turbodiesel gikk under betegnelsen TD og stasjonsvogna vanlig diesel gikk under DT, og stasjonsvogn turbodiesel TDT.

Det ble faktisk produsert 220Diesel sedan av 210 serien, men den går vel under 220D, det ble ikke produsert stasjonsvogn med 220Diesel men bare 220CDi.

210 turbodiesel var bare levert i 290 og 300, resten av turbodieselene er med betegnelsen CDi, så der er nok selger av bilen som er litt på bærtur ja.... :P

Guest GammelGul
....... trodde 250 sedan turbodiesel gikk under betegnelsen TD og stasjonsvogna vanlig diesel gikk under DT..........

Omvendt kanskje? :wink:

Guest Geggi

Hvis det er en sedan far din kjøpte skal det stå E220CDI og hvis st.vogn E220TCDI. Tror ikke det skal stå 2 plusser uansett. + er noe BOS legger på for å markere at bilen er kjøpt ny i Norge. Min kommende bil heter til orientering E200TK+