Jump to content

først mercedes kjøp ever


Guest tommern26

Recommended Posts

Guest tommern26

ehisann er helt ny her..lurer litt å kjøpe meg en mercedes 260 se...87 mod gått 25000 med en rekke 6 ..med skall 126 tror jg det er..litt eldre mann som har bilen er dette en grei bil..mye er forbruk med bensin på en sånn bil sånn cirka,,hørt at det er meget holdbare biler :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 94
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Her står det litt tekniske ting om bilen:

 

http://www.mercefreaken.com/modellene/126/260se.htm

 

Ellers så er det riktig at det er en veldig holdbar bil men 126 serien begynner å bli gammel så det eneste du bør undersøke skikkelig er om det er rust, det er da jekkefester, hjulbuer, koffert, rundt rutene etc som er steder som bør studeres litt......

Stusset litt over antall km, er det virkelig tilfelle bare 25`km...? da er det et smykke som er vedt å ta vare på... :P

 

Hva er prisen på bilen..??

 

Bensinforbruk...rett under literen på langkjøring og 1,3 - 1,4 i byen vil jeg tro er en grei pekepinn...men såpass fortjener den.... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest tommern26

nei ehhh..litt feil av meg 250 tusen har den gått står til 35tusen.. har bilde av den men får ikke lagt det inn her ...hmmm...

 

 

sommerhjul

Vinterhjul

Lettmet. felg sommer

Hengerfeste

Metallic lakk

Sentrallås

El.vinduer

Elektriske speil

 

 

Servostyring

Takluke

Radio/CD

Motorvarmer

Farget glass

ABS-bremser

Diff.sperre

, servo,[

 

http://www.finn.no/finn/viewimage/;pdc=1120408069863?finnkode=5744908&reference=574/490/8_-1871977419.jpg&adheading=Mercedes-Benz+S-Klasse+260+SE+Personbil+1987%2C+252000+km.

Link to comment
Share on other sites

Ser veldig fin ut og prisen er det vel ikke mye å utsette på, eneste er at de er veldig vanskelig å få solgt så det er sikkert litt prutningmonn på en slik bil.... :lol:

 

Motor og drivverk holder 250`km til uten problemer hvis det er holdt sånn noenlunde vedlike.... :P

Link to comment
Share on other sites

Guest tommern26

skal å se på den i morgen...skal ha med meg en som har hatt noen mercedeser før så han får testet den å kikket nøye etter rust å sånt,,gleder meg noe helt sykt ja..he he :P :P

 

anbefaler du noe annet da?..åpen for forslag jeg..takker så mye for kjapt svar da :o

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder 126 serien så er det vel bare 380 motoren som har et litt rufsete rykte ellers så er alle 126 serien bilene veldig bra teknisk men de begynner som sagt å bli "velbrukte" men det går fint an ennå å finne et fint eksemplar med bra karosseri, så det er bare å lete.. :P

 

Jeg personlig synes 126 serien passer best med V8 for bilen er ikke liten og lett så det er litt kjekkere å kjøre med litt dreiemoment... :P

420 er det ikke så mange av i Norge, 500 er forsåvidt billig og god, 560SE koster litt, samtlige er virkelig kjekke biler... :P

 

 

Den du skal se på ser ut til å være utstyrt med kun minste standardpakke, som vel var ganske vanlig på de som ble levert til Norge da bilen var ikke billig da den var ny i 87... :shock:

Link to comment
Share on other sites

Guest tommern26

meget mulig det at det er bedere med v8...har ingen peil er min første merc ever...vi får ta det som det kommer dra å se å se hva som skjer,,merc blir nok bilen når jeg bytter nå har jeg bil noen år når jeg først kjøper nå...kikker litt rundt omkring enda..kompis av meg har en 230e meget fornøyd med den men begynner å bli rusten den ja husker ikke modelen...men kjekt å høre med noen som har hatt merc før veit du :lol:

Link to comment
Share on other sites

230e er 124 serien, ble produsert fra 1985 - 1992, bra bil og god motor men, 1985 - 88 modellen begynner å merke årene og det blir ferre og ferre fine eksemplar, de som er fine er som regel i eie hos en entusiast eller en gammel bonde som har hatt den stående parkert på gården de siste 15årene...... :P

Link to comment
Share on other sites

Guest tommern26

ja men en bonde veit som regel hva han skal ha for den å hehe :lol:

 

 

ikke mye de gir ved dørene nei he he...

 

så det 124 skallet ja..fine skall det litt mere runde å ligger grillen mere bakover synes jeg det ser ut som på de bilene der en 126 skallet gjør grillen står mere opreist der virker det som for meg...kikket på noen 190e biler men har blitt frarådet å kjøpe det var vist ikke noe sånn kjempe greier...

Link to comment
Share on other sites

Det er vel mer smak og behag, 190E er en W124 bare mindre og der kan du faktisk få samme motor som du skal se på i 126`en, næmlig 2,6literen... :P

Det er veldig mye likt på 190E og 124 serien, men smak og behag, 190E er for liten for min del men det har ingenting med kvalitet å gjøre..... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest tommern26

hmm javel er det ja..litt mindre så er det vel plast i midten på builen å ikke sånt tre lignende sak tenker da på der knottene til vame apparatet sitter..eneste der jeg ser forskjell på dem mulig det kommer an på modell ikke helt sikker der..har kikket litt på noen 230e men de som har vært sånn greie på rust har som regel vært fikset på å gått litt over 300 tusen i den prisklassen 35tusen...men plutselig kommer jeg nok over en veit du he he :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg personlig synes 126 serien passer best med V8 for bilen er ikke liten og lett så det er litt kjekkere å kjøre med litt dreiemoment... :P

420 er det ikke så mange av i Norge' date=' 500 er forsåvidt billig og god, 560SE koster litt, samtlige er virkelig kjekke biler... :P

[/quote']

 

Man vil jo helst ha mye motor. Hvem vil ikke det? Men så var det prisen, da. En like pen med V8 får man definitivt ikke for 35.000 .

En sånn en kunne jeg godt tenkt meg som go'bil om sommeren, men da måtte den helst hatt AC.

 

Bilder kan lyve, men denne så absolutt ikke ille ut. Når det gjelder S-klasse, er det god økonomi i å finne en som er godt holdt, for deler til dem er ikke veldig billige. Trenger ikke være så gæli heller, men litt kan det fort koste.

 

Uansett ser denne veldig bra ut, og særlig til den prisen. I '87 var det såvidt jeg kan huske en facelift også, som denne har.

 

Jeg ville krevd å få fjernet rustbuelistene (hjulbuelistene) for å sjekke under dem før kjøp. Det kan fort være rustet opp innunder der, selv om det ser bra ut. Lykke til ! Håper den er bra!

 

 

230e er 124 serien' date=' ble produsert fra 1985 - 1992, [/quote']

 

ehem....

124 ble faktisk produsert fram til 1997 .Sedanen gikk til modellår 95, mens stasjonsvogna ble produsert som 96-modell litt inn i 96. Coupé gikk også til ca. mai 1996, mens cabrioleten ble produsert til juli 97.

 

På 80-tallet fantes i hovedsak tre modeller.

 

126, eller s-klasse. Disse heter gjerne 260SE , 300 SD , 500 SE© osv.

124, som i '94 fikk navnet e-klasse. 230E er den vanligste.

201, som kalles 190. Det står også 190 bakpå, etterfulgt av E, og evnt. motorstørrelse, f.eks. 190E 2,3

Link to comment
Share on other sites

Guest tommern26

heisann..takker for mange gode råd her..ja det skal jeg høre med om går an å få sett under der..skader ikke å spørre tror jeg he he..til å med dama synes denne så veldig fin ut det sier jo litt he he :lol: ...skal se på den i morra å si åssen det har gått..kanskje jeg blir stjene eier jeg å he he..hørte denne ca bruker 1 liter på mila ikke økonomisk akkurat men det får gå..denne kan man ha i noen år uten å bytte hvis man steller den litt pent tror du??

Link to comment
Share on other sites

heisann..takker for mange gode råd her..ja det skal jeg høre med om går an å få sett under der..skader ikke å spørre tror jeg he he..til å med dama synes denne så veldig fin ut det sier jo litt he he :lol: ...skal se på den i morra å si åssen det har gått..kanskje jeg blir stjene eier jeg å he he..hørte denne ca bruker 1 liter på mila ikke økonomisk akkurat men det får gå..denne kan man ha i noen år uten å bytte hvis man steller den litt pent tror du??

 

Denne kan du nok ha til krampa tar deg :-)

Bensinforbruket bestemmer du nok i stor grad med høyrebeinet. Husk at det er en stor og tung bil, og slikt skal jo ha mat. Med automat er den oppgitt til 0,88 - 1,38. Med stor grad av synsing, vil jeg tro at du med noenlunde normal kjøring bør regne med ca. 1,1 på mila.

 

Denne er litt vassere, men ombygget er ikke alltid noen fordel :

http://www.finn.no/finn/car/object/;pdc=1120417605541?finnkode=5688334&sid=9awbWlCgk605529&pos=24&tot=42

Litt mer utstyr hadde den også, men så var den jo en del dyrere, og eldre.

 

 

Drømmer om 126 selv jeg, men da noe i nærheten av denne :

 

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=796061&template=default

Link to comment
Share on other sites

Guest tommern26

he he ja det var drømmer du sa ja he he...var veldig fin den ja med 240hk under panseret å 1600kg å dra på skulle det nok gå meget bra vil jeg tro...var fin å se på det er helt snickers :lol: ..blir litt for dyrt for min lommebok desverre men en gang kanskje :( ...

Link to comment
Share on other sites

Guest tommern26

hørtes ikke så dum ut den till55 tusen litt større motor å litt mere utstyr..men har ikke råd til den nå så må vel bare biti i det sure eple å kaste inn håndkle der desverre :( :(

Link to comment
Share on other sites

He' date='he.....prøve ikkje å ro meg i land...men me diskuterte 230e..... :P

Trodde faktisk du hadde bedre tiltro til meg og min viten angående 124 serien.... :wink:[/quote']

 

Ok, da. Så bare for meg en skriveleif eller et litt uoppmerksomt øyeblikk, jeg. Jeg regner med du vet hvor lenge 124 gikk, ja...

 

Men.. du SKREV at 124 gikk til 1992 !! Den skal jeg ha ! :-D

Link to comment
Share on other sites

Guest MbTore
Her står det litt tekniske ting om bilen:

 

http://www.mercefreaken.com/modellene/126/260se.htm

 

Ellers så er det riktig at det er en veldig holdbar bil men 126 serien begynner å bli gammel så det eneste du bør undersøke skikkelig er om det er rust' date=' det er da jekkefester, hjulbuer, koffert, rundt rutene etc som er steder som bør studeres litt......

[/quote']

 

Nå ruster vel faktisk 210 mer enn 126, til tross for en stoor aldersforskjell.... :roll:

 

Typiske ruststeder på W126:

- HJULBUER! Både foran og bak

- Bagasjerom, bunn og i knekken der hvor bakskjermen kommer til syne over støtfangeren

- Karosseriskjøtene under baklyktene (bakskjerm-midtplate)

- Under hattehylle

- Under dører

- Rundt front- og bakrute

- Bakerste kanten på bagasjelokket

- Jekkfester

- Plater under frontlykter

- Har sett at en god del 86+ ruster midt på forskjermene, mellom hjulebue og blinklykt. Vet ikke hvorfor det bare gjelder 86+ men...

- Under saccoplank!! Særlig på forskjermer. Disse er greie å demontere for kontroll.

- Sidefester til bakre støtfanger (lufting til bagasjerommet)

- Innerskjermen, foran begge sider (rett bak frontlykter)

- Øverst på fordører (bak gummilisten), særlig på førerdør

- Rundt antennehull i bakskjermer.

- Bakre enden på kanalene, også inni hjulkassene.

- Innsiden av forskjerm/hjulbuer der hvor gummilisten til plastinnerskjermene ligger inntil forskjerm.

- Innerskjermer i hjulkassene (den innerste flaten er mest utsatt)

- Har også opplevd at bærearm bak har rustet i stykker i sveiseskjøten på undersiden.

 

Hmmm, nå vil du vel kanskje aldri kjøpe 126 :roll: Men du kan berolige deg med at det stort sett er bra biler, hvis de er godt vedlikeholdt! Og rusten er som regel ikke så alvorlig.

 

De viktigste svakhetene ved 126 teknisk sett som er verdt å undersøke er vel bakaksel, som så mange MB'er, automatkasse, bakre støtdempere, fjærer, reguleringsboksen til Heismatic'en, reguleringshjulene i midtkonsollen til varmeinnstillig, elektrisk til lys, styresnekke (slark), forstillingsdetaljer.

 

260 er i minste laget motormessig for 126. Den er faktisk en del svakere enn 280 (E-versjonen).

Link to comment
Share on other sites

Guest tommern26

off å off..kom hjem fra jobb ringte bileier å sa jeg snart var på vei så var bilen solgt :( :( :( ...ja ja får vel bare lete videre jeg da :oops: ..takker så mye får alle tips å råd jeg har fått..meget bra side dette synes jeg masse hjelpsome folk her ja..synd den var solgt så veldig fin ut på bilde da...men det kommer vel fler tenker jeg..kikket å ringt på noen 230e men er enten begynt å ruste elller det har kommet "litt rust her å der"

Link to comment
Share on other sites

Guest Paul

Godt mulig at min 230TE kommer til salgs snart... ble Tectyl behandlet for ganske nøyaktig 6 måneder siden :D

Se bilder på websiden min.

Link to comment
Share on other sites

Guest tommern26

ja spørs om den ikke går lit over budsjettet ja...vært å kikket på noen 230e i dag men litt for mye av rust på dem ja..får nok bare vente til det dukker opp noe bedere gitt ..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...