Guest eddie Posted June 30, 2005 Share Posted June 30, 2005 Hei!Jeg vurderer og gå til innkjøp av en Mercedes Vito,2000 mod+Noen som har erfaring med disse bilene,svakheter o.l!Hvilken type motorer er disse levert med?Er selfølgelig interessert i en med litt krutt da!!Er det en god bil??Synes de ser ut veldig pene til og være den typen bil,iforhold til Toyota Ski Heis,W Transporter o.l.Hilsen Bjørn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GammelGul Posted June 30, 2005 Share Posted June 30, 2005 Før du får de normale dommedagsspådommene om hva som kan skje med en Vito, så skal jeg komme med mine synspunkter. Jeg hadde en 2000 modell V-klasse som jeg kjørte som Taxi ca 180000 km. Hadde egentlig få problemer bortsett fra feil på dørlåser/sentrallås. Dette er pga dårlige kabler/gjennomføringer, samt noen mikrobrytere i dørlåsene som krangler litt. Ellers var min bil feilfri. De tidligere modellene hadde endel vansker, men det ble bedre etter 2000. Det er en vesentlig forskjell på Vito og V-klasse. Vito er varebil og V-klasse er personbil. Vito med seter er fortsatt en varebil. Støy og komfort er betydelig bedre i V-klasse. CDI-motoren er sprek og grei nok, men 125 hk på nær 2 tonn bil er ikke noe å stille på racerbanen med. Motoren kan imidlertid lett chippes til ca 150 hk, og da hjelper det bra. Bilen er ihvertfall kjempegod å kjøre, og kan lett få et meget bra utseende.Lykke til. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest eddie Posted July 1, 2005 Share Posted July 1, 2005 Takk for fin tilbakemelding,finnes denne bilen med sekser? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GammelGul Posted July 1, 2005 Share Posted July 1, 2005 Ja, den ble levert med sekser. Mener at det var VW's VR6 motor. Den het da V 280 og hadde 174 hester. Dette var en noe sjelden motorisering av V-klassen, og den ble etterhvert borte. Det ligger dog to stk. til salgs på Finn dottt enn o Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 300TDT Posted July 1, 2005 Share Posted July 1, 2005 Ja' date=' den ble levert med sekser. Mener at det var VW's VR6 motor. Den het da V 280 og hadde 174 hester. Dette var en noe sjelden motorisering av V-klassen, og den ble etterhvert borte.[/quote']2 tonn bil med bensinsekser og automat blir vel ikke akkurat noen sparebøsse da... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest eddie Posted July 1, 2005 Share Posted July 1, 2005 Sant det da,men det går bra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted July 1, 2005 Share Posted July 1, 2005 Om den går på 0-100 på 12 (280) eller 14 sek(220CDi) så er jo det ett fett, og en chippet 220CDi vil jeg tro kjører i fra en 280 og den bruker halvparten samt at det blir bedre å kjøre spesielt med litt last..... Egentlig litt merkelig at den ikke ble levert med feks 270Cdi motor eller noe større da det er en rimelig stor bil... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest eddie Posted July 1, 2005 Share Posted July 1, 2005 Ja! veldig rart den ikke ble levert med 270 cdi ja,en sterk og god motor!Noen som vet om det finnes noen tester av denne bilen ute på nettet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts