Guest E200 Posted June 27, 2005 Share Posted June 27, 2005 Heisann!ringte idag til Bos i ålesund for å høre på pris på montering av senkefjærer og en 4hjulskontroll etterpå.fikk da en pris på 4700,- noe jeg syntes var en vel stiv pris igrunn!men det jeg reagerte mest på var at de ikke ville garantere at jeg fikk det godkjent etterpå,selv om jeg kjøpte godkjente fjører og slikt! ville faktisk ikke si at jeg fikk det gokjent hvis jeg kjøpte orginale avantgarde fjører? de mente at de ikke var sikre på at de kunne komme innom gokjente toleranser? syns jeg høres fryktelig rart ut? iallefall hvis jeg kjøper avantgarde fjører!noen som har vært borti noe lignende? de anbefalte meg faktisk ikke å senke! og skyldet på dårligere kjøreegenskaper og tull! er noe av det merkeligste jeg har hørt fra et verksted på en stund! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ebola Posted June 27, 2005 Share Posted June 27, 2005 Synes ikke 4700 var en ille pris.. 4-hjulskontroll er jo litt jobb. Bos godkjenner nok avantgarde fjærer, men kjøp eibach fjærer og ta med tüv godkjenninga på biltilsynet og få det ført opp i vognkortet. da er den godkjent Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kodvaag Posted June 27, 2005 Share Posted June 27, 2005 de anbefalte meg faktisk ikke å senke! og skyldet på dårligere kjøreegenskaper og tull! er noe av det merkeligste jeg har hørt fra et verksted på en stund! Jeg syntes det hørtes ut som verkstedet ditt har helt rett jeg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest E200 Posted June 27, 2005 Share Posted June 27, 2005 tja,når en skal montere orginale avantgardfjærer so burde det jo igrunn forbedre kjøreegenskapene da! er jo hvis en senker mer enn demperene klarer å jobbe med en virkeli ødelegger egenskapene!ved å få tyngdepunktet lavere ned mot bakken,blir jo også kurve egenskapene forbedret! og bilen blir jo litt mer sportslig satt opp! og hvis du har sett bilde av min i tillegg så trenger jeg ikke å forklare hvorfor jeg vil senke! verdens høyeste e klasse! he heog i tillegg har fjærene bake seget litt med! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest E200 Posted June 27, 2005 Share Posted June 27, 2005 btw bos godkjenner ingenting! det er det biltilsynet som gjør!det jeg reagerte på var at de ikke kunne garantere at de fikk det innom godkjente toleranser,og da snakker vi orginaldeler her!og eneste grunnen til at de fortalte meg det,var at jeg ikke kunne klage hvis det ikke ble godkjent! det fortalte de rett ut! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted June 27, 2005 Share Posted June 27, 2005 Gode kjøreegenskaper = individuelt. Noen foretrekker komfort, andre foretrekker sportslighet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted June 28, 2005 Share Posted June 28, 2005 btw bos godkjenner ingenting! det er det biltilsynet som gjør! det jeg reagerte på var at de ikke kunne garantere at de fikk det innom godkjente toleranser,og da snakker vi orginaldeler her! og eneste grunnen til at de fortalte meg det,var at jeg ikke kunne klage hvis det ikke ble godkjent! det fortalte de rett ut! Det er ofte og veldig mange på BOS som ikke er helt friske i toppen..... Få med TUV papirer på fjærene og at det står på papiret at de fjærene er TUV godkjent til din bil så går de rett igjennom biltilsynet uten problem.Husk 4-hjuls kontroll før du reiser til biltilsynet da dette papiret må fremvises i tilegg til TUV papiret. Strengt tatt så trenger du ikke å få det inn i vognkortet men det er "kjekt å ha"..... det er bare å levere inn til EU godkjenning hos BOS i fremtiden, det er jo de som har montert det..... Og ja, du øker de sportslige egenskapene ved å sette på stivere/lavere fjærer, men det må stå i stil med resten, slik som demperene dine, de må også være "kjappere" så det må vel være neste skritt på veien til en mer sportsligere bil.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tdha Posted June 28, 2005 Share Posted June 28, 2005 Jeg har nettopp fått godkjent senkesett fra trafikkstasjonen.1. Jeg hadde litt problem med subbing på innerskjermen på V-siden, ved sving til høyre. Årsaken til subbingen er mulig at senkefjærer, Bilstein, blir mykere etter et par sesonger eller at hjulvinkel er feil.2. Kjøpte nye HR-sett på A.Trio til ca. 2300,-.3. Monterte i garasjen med leiet fjærklemme, 100,- dagen, med hjelp av en venn på forumet.4. 4-hjulskontroll og justering, 1000,-5. Time på trafikkstasjon med medbringes TUV-papir og dokumentasjon at bilen er 4-hjulsjustert. Det tok 1/2 time for etterkontrollen og koster 550,-, inkl. nytt vognkort som du får i posten. De tok vare på TUV-papir og dokumentasjon at bilen er 4-hjulsjustert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.