Jump to content

Justeringsmuligheter?

Guest tdha

Recommended Posts

Hei!

Førerdøren lå lenger ut enn bak karroseriet i lukket tilstand. Jeg har nå skyvet lenger inn den "greie" som holder på døren når man lukker døren. Resultat ble bedre, men jeg merker at når jeg åpner døren så "spretter" den ut av lukket posisjon.

Fins det noe muligheter for justeringer som gjør at døren kan lukkes opp "mykere"?

På forhånd takk

Døren sitter muligens i spenn' date=' siden det spretter ut som du sier.

Etterjustering på hengslene forran vil gjøre dette bedre.

Sjekk om døren er hard å lukke, og om den spennes av for hardt trykk mot tettningslisten[/quote']

Sånn er min også. Døra var litt for langt ut, så jeg strammet litt på greia som dørlåsen fester i. Pakningen blir ganske klemt, og døra er litt vel hard å få igjen. Regner med det er lite å gjøre med dette? Går det evnt. ann å justere forrerste del av bakdøra ørlitegrann ut, så fordøra kan stilles etter og bli enklere å lukke?

Jeg trodde en karosseridel som var foran den neste skulle stikke bittelitt utenfor' date=' for å unngå vindsus?[/quote']

På H-siden lå alt på en rett linje og døren lukkes opp veldig myk, men ikke på V-side. Får løsne litt på hengslene, som Torbjørn foreslo her.