Jump to content

Frontrute til 2005 W203 Avantgarde

Recommended Posts

Guest PoorLeno
Posted

Hei,

Noen som kan si litt om hvilke frontruter som finnes originalt til W203?

Har nemlig fått tilbake min bil med ny frontrute. Denne frontruta ser ikke helt lik ut som den som satt i originalt fra fabrikken, og dermed er jeg altså ikke fornøyd med den nye ruta verkstedet har valgt ut.

Forskjeller:

1. Den nye ruta har en åpning i den sorte lakken nederst (der vinduspusserne hviler) som man lett kan se skal brukes til amerikanske VIN-numbers. Dette feltet er malt over med sort lakk på baksiden, så åpningen i det sorte feltet er ikke så veldig fremtredende. Jeg mener dette feltet ikke var der originalt, men siden de har malt over på innsiden av ruta skal jeg ikke henge meg for mye opp i dette. Men er det noen som vet om MB faktisk bare leverer frontruter for USA-markedet, som norske forhandlere faktisk må male/lakkere nederst på hver eneste rute de monterer?

2. Det grå skyggefeltet øverst i ruta som jeg er bombesikker på jeg hadde på bilen fra fabrikk mangler også.

Er det noen som vet originalt delenummer jeg kan "banke i bordet" med? 8)

Ruten er altså til en 2005 W203 Avantgarde med regnsensor. Den skal ha teksten "Sekurit PPG Solextra", MB stjernelogo, samt skyggelagt felt i grått helt øverst.

PÅ forhånd takk for svar og god helg! :D

Guest GammelGul
Posted

Mange verksteder bruker uoriginale ruter. Jeg fikk satt inn en slik på min en gang, og det var ganske stor forskjell i fargen. Enden på visa ble at verkstedet måtte hive ut skiten, og bestille opp original rute. (Og jeg fikk betegnelsen "særdeles pirkete og vrang kunde" :lol: )

Guest Tin Nguyen
Posted

Fattern måtte skifte til ny frontrute (steinsprut) på sin W169 A-klasse. Leverte bilen til BOS og fikk den tilbake med en original frontrute med litt lysere farge enn den opprinnelige. Han fikk opplyst at MB hadde redusert antallet varianter av frontrute på denne bilen slik ruta han fikk var den riktige :?

Verkstedet måtte omprogrammere bilen mhp regnsensoren etc...

Posted

Det at skyggefeltet øverst på ruta mangler er jo en vesentlig feil da. Her er det ikke tvil om at du må klage og få dem til å skifte til korrekt rute.

Guest PoorLeno
Posted

Hei igjen,

De skulle bestille ny rute i dag, så det var ikke noe problem sånn sett. Bare synd det ble feil (for alle)

Er likevel usikker, fordi de sa de hadde satt inn samme rute som var spesifisert for mitt chassisnummer. Jeg sjekket dette litt videre, men det er ikke nevnt noe om solskyggefelt øverst i ruta i MB-databasen for min bil, kun at det skal være rute med varmebestandig glass (PPG Solextra?), med plass for regnsensor.

Det som er så merkelig, er at jeg har enda ikke greid å finne en 203-bil i butikkene som har samme rute som satt i min originalt (BOS hadde ingen Avantgarde utstilt, kun de nye sportspakkene). De fleste bilene jeg har sett har en rute som heter "Pilkington". Det var ikke det jeg hadde...

Men jeg er sikker på jeg hadde et grått skyggefelt øverst, "PPG solextra" tekst på glasset (hva nå det betyr) og plass for regnsensor.

Tror jeg må ta en titt på den nye ruta før de setter den inn :P

Ironien blir vel komplett når jeg får en stor stein i den nye ruta på vei hjem fra verkstedet :roll:

...men da har vi hvertfall delenummeret klart :wink: