Jump to content

Duggproblemer

Recommended Posts

Guest Lars Lyshaug
Posted

Hei! Jeg får av og til duggproblemer på alle rutene etter at jeg har kjørt med AC i gang, og så skrur den av med EC-knappen. Dugger med en gang.

Må kjøre vifta på fullt og full varme, samt åpne takluka for å tørke opp eller svette ihjel DA tørker det opp etter en stund. Ser ut som om det er MYE vann som skal tørkes opp før det gir seg.

Hvis jeg kjører med AC igjen for å kjøle ned bilen, gjentar problemet seg. Det er også sånn at hvis jeg setter fra meg bilen etter å ha kjørt med AC en dag, er det UTROLIG :chock: hvor fuktig luften er fra dysene, og bilen dugger igjen...

Har søkt på dette her på forumet, men finner ikke noen god løsning. Etter hva jeg forstår ligger det igjen vann et sted i systemet, som trekkes med og ut i kupeen. Det høres rimelig ut. En annen teori er at støvfilteret holder på fuktighet.

Noen som har en skisse eller forklaring på hvordan jeg får ut dette støvfilteret, og hvor det sitter?

Eller om noe annet som kan være feil?

-Lars.