Jump to content

nødhjul

Guest frodes.

Recommended Posts

Guest amorino

Reservehjul er nå ganske unødvendig da - en boks med dekkrep. gjør vel susen - og så er det bare å sette i gang med å fylle opp tomrommet bak med all verdens drit!! :lol:

Vet at en del nyere biler leveres uten reservehjul og bare med nevnte boks!

Reservehjul er nå ganske unødvendig da - en boks med dekkrep. gjør vel susen - og så er det bare å sette i gang med å fylle opp tomrommet bak med all verdens drit!! :lol:

Vet at en del nyere biler leveres uten reservehjul og bare med nevnte boks!

Reservehjulet var alt annet enn unødvendig da jeg punkterte på vei hjem fra jobben i et helvetes snøvær i fjor. Å kutte det helt er ikke aktuelt. Fyller man skum i et dekk, så blir det et jævla klin, som må vaskes ut før man kan få plugget det skikkelig også.

Nei, jeg prøver å få tak i et hjul som tar mindre plass. Får se om det lar seg gjøre. Hva blir nyere benzer levert med?

Bare sjekk alle biler med 5-112, innpresset kan være det samme da det er bare å få tak i spacere hvis det er problemer med kalippere etc.

Vet Audi og Volkswagen har 5-112, tror også kanskje Ford....?

De har vel slike hjul du tenker på, sånne ultra smale, beregnet for å kjøre bare noen mil for å få ordnet originalhjulet.....

Bare sjekk alle biler med 5-112' date=' innpresset kan være det samme da det er bare å få tak i spacere hvis det er problemer med kalippere etc.

Vet Audi og Volkswagen har 5-112, tror også kanskje Ford....?

De har vel slike hjul du tenker på, sånne ultra smale, beregnet for å kjøre bare noen mil for å få ordnet originalhjulet.....[/quote']

Hub senter, da? MB har 66,6mm hubsenter, jeg tror alle de andre med 5*112 har lavere.

Jeg fant en liste en gang i tida på kompressor.no , men den finner jeg ikke igjen :-(

Guest srhaugen
I bilen min sitter det et diiiigert reservehjul i standarddimensjon. Er det mulig å få tak i tynnere nødhjul til 124? Har planer om å bygge litt annet morro inn i det rommet bak der :-)

Jeg har kjøpt plugger og pluggenål hos Autoparts, og har lagt dette i bilen sammen med en liten 12V kompressor. Ideelt sett så skal en ha en nål for å file opp hullet med, men denne trenger du ikke i de fleste tilfellene. Du får hullet stort nok ved å bruke pluggenåla. Sakene er inntjent etter et par pungteringer, og er ideelt å ha liggende dersom en kjører en del med tilhenger uten reservehjul...

Hub senter, da? MB har 66,6mm hubsenter, jeg tror alle de andre med 5*112 har lavere.

Du må sikkert ha spacer for å det ut allikevel for å komme utenfor kalipperen, så det blir ikke noe problem, for med 5 eller 10mm spacer så er du så langt ute allikevel, så det er bare å sentrere hjulet ved hjelp av boltene, skal jo ikke kjøre på autobahn i mange mil...... :P