Jump to content

Tenningproblemer?

Guest eddie

Recommended Posts

Guest eddie

Har store problemer med min 91 mod 300 te!(12 v)

Når den er kald starter den på et blunk og fungerer fint,men når den er helt varm og stoppes,eks,en kort handletur på butikken starter den ikke igjen før den bli helt kald igjen,det skyter og smeller i potta,det lukter bensin,starteren klarer slik som ikke og dra rundt motoren for den slik som bråstopper under kinning,,håper jeg har forklart meg slik at noen av dere skjønner det!!!

Hilsen frustrert mb eier!! :cry: :cry:

Hvor langt er den kjørt...?

Når byttet du rotor og fordeler sist..?

Når fikk du sjekket/byttet dysene..?

Har du sjekket vakum problemer, feks at slanger i innsuget ikke suger falsk luft..?

Har du sjekket at ikke kaldstartdysa de ikke ligger inne, dvs at den forsyner motoren med bensin selv om den er varm..?

Tempsensoren din, har du sjekket denne, hvis den har tatt kvelden så får motorstyringen litt feil signal og kaldstartdysa slår inn selv om den er varm....det blir som å starte en varm bil med "choke" og det vet du er ikke særlig good....... :oops:

Guest eddie

Takk for svar! det var mye på en gang! :shock:

Motoren har gått ca. 200.000,ikke 100% sikker,for jeg byttet den for 2 år siden,og selger var usikker på kjørelengden på den!

Tok av fordelerlokk ikveld,det var veldig slitt så jeg,disse 6 stk.polene på insiden var slitt langt inn i plasten på lokket+at det var en sprekk der også,og veldig mye irring,ser ikke ut for at lokket har vært skiftet noen gang,kan det være dette?

kan det være dette?

Slik som du beskriver fordelerlokket kan det vel sies med 99,99% sikkerhet at det er det....... Og skift selvfølgelig rotoren samtidig...

Hva er ca.prisen på dette da?

Uten at jeg er sikker er det vel ca. 1000 for fordelerlokk og 2-300 for rotor...

Guest MB 300E

Prisene som siteres over er omtrent det Hauk motor skal ha hvis jeg ikke husker feil.

Pris hos Bertel O Steen Tønsberg for rotor og fordelerlokk 1972,-.