Guest Johan Stub Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 Hvordan virker denne med fotobokser som blitzer med IR lys? Baserer ikke bevisførselen seg på at påtalemyndigheten har bilde av sjåføren? Noen som har "forsøkt"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 Kan ikke du prøve...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 Hvordan virker denne med fotobokser som blitzer med IR lys? Baserer ikke bevisførselen seg på at påtalemyndigheten har bilde av sjåføren? Noen som har "forsøkt"? Det kan du vel prøve med et kamera med night-shot ? Bruker ikke det også IR? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Johan Stub Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 Prøve selv... Hadde vært gøy og ikke koster 596 all verden heller. Opps - trenger en S-klasse også, fillern... Noen som har prøvd? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GammelGul Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 Jeg hørte om dette for noen år siden. Da var det Renault som hadde en ny patent på frontrutene sine. Dere har sikkert sett det selv på Laguna og Espace. Glasset er nesten mørke lilla med et pussig gjenskinn. Disse var det vanskeligheter med i fotoboksene, men jeg har ikke hørt mere snakk om det. Mulig at det lar seg gjøre med noe fototeknisk, f. eks. et filter. Siden trafikkovervåkning med kamera er såpass utbredt over ulike deler av verden, tviler jeg på at en bil ville blitt godkjent med vinduer som det ikke kan fotograferes gjennom. Det er jo som kjent heller ikke lov å sote sidevinduene i fordørene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts