Jump to content

Utstyrskode 596: IR-reflekterende og varmed. lamin. glass

Guest Johan Stub

Recommended Posts

Guest Johan Stub

Hvordan virker denne med fotobokser som blitzer med IR lys? Baserer ikke bevisførselen seg på at påtalemyndigheten har bilde av sjåføren? Noen som har "forsøkt"?

Hvordan virker denne med fotobokser som blitzer med IR lys? Baserer ikke bevisførselen seg på at påtalemyndigheten har bilde av sjåføren? Noen som har "forsøkt"?

Det kan du vel prøve med et kamera med night-shot ? Bruker ikke det også IR?

Guest Johan Stub

Prøve selv... Hadde vært gøy og ikke koster 596 all verden heller.

Opps - trenger en S-klasse også, fillern...

Noen som har prøvd?

Guest GammelGul

Jeg hørte om dette for noen år siden. Da var det Renault som hadde en ny patent på frontrutene sine. Dere har sikkert sett det selv på Laguna og Espace. Glasset er nesten mørke lilla med et pussig gjenskinn. Disse var det vanskeligheter med i fotoboksene, men jeg har ikke hørt mere snakk om det. Mulig at det lar seg gjøre med noe fototeknisk, f. eks. et filter. Siden trafikkovervåkning med kamera er såpass utbredt over ulike deler av verden, tviler jeg på at en bil ville blitt godkjent med vinduer som det ikke kan fotograferes gjennom. Det er jo som kjent heller ikke lov å sote sidevinduene i fordørene.