Jump to content

Kleemann

Guest Hamsun

Recommended Posts

Guest Hamsun

Jeg har en 01 (W202) c200 kompressor (163hk) og ser at Kleemann tilbyr tuning som vil øke effekten til ca 200 hk, og dreiemomentet med ca 40. Er det noen som har erfaringer med Kleemann? Er det noe å satse på? Prisen var jo ikke så hakkende gal (12900,- + mva...) :wink:

Guest Ebola

Kjørte en E-240 en gang med kleemann kompressor kit. Dette gikk meget bra :P

Kan jo nevne at kleemann er en av de eneste mercedestunere som leverer kompressorkit og chip til mercedes foruten Amg.. Dette er vel en grei investering

Guest Hamsun

Takker for svaret :) Jeg bestilte den nå idag slik at jeg regner med å ha kit'et på bilen til helga. Klarte ikke å vente lengre. Må bare ha det... Gleder meg som en unge!

Guest Hamsun

Jeg regner med å klare å montere dette selv, men har en faglært mekaniker i bakhånd om jeg skulle gå meg fast... Hovedsaklig dreier kit'et seg kun av nytt (mindre) hjul og reim til kompressoren slik at den rett og slett får mer fart (og dermed leverer mer trykk). Leverandøren opplyser at de bruker 2-3 timer på komplett montering, og at det går endel tid bare til demontering/montering av alle dekslene.

Jeg regner med å klare å montere dette selv' date=' men har en faglært mekaniker i bakhånd om jeg skulle gå meg fast... Hovedsaklig dreier kit'et seg kun av nytt (mindre) hjul og reim til kompressoren slik at den rett og slett får mer fart (og dermed leverer mer trykk). Leverandøren opplyser at de bruker 2-3 timer på komplett montering, og at det går endel tid bare til demontering/montering av alle dekslene.[/quote']

Er ganske sikker på at vist du tar av det gammle drevet, så kan noen lage et helt likt bare mindre for en liten 1000 lapp. Så vist hele "kit'tet" er en drevhjul og en reim er det MEGET over priset.

En reim koster 327kr hos BOS og et slik hjul/drev for du sikkert for 600 - 700 ferdig maskinert. Altså 1027kr totalt!

Kjenner en som driver å lager slike hjul, så skal du ha tak i et er det bare å ta kontakt.

(har selv 6 slike hjul liggende til min kompressor, kanskje er det samme type)

Guest kje230

Så du kjøper alså bare nytt reimhjul mindre da og ny reim. koster dette 12900kr ??????????

har sjøl en 1996 modell c230 kompressor. har tenkt og gjøre dette men har ikke funnet noen plass som selger dette.

Kjell Frode

Trodde det samme som Frode, men at det i tillegg var chip for å gi litt mer bensin/feitere blending pga det høyere trykket og dyno for å tallfeste effektøkningen.

Samt at alt er ferdig montert som var i pakken til 12500..... :?:

Hvis det bare er et hjul og ei reim så høres det jo helt sinnsykt ut.... :shock:

Trodde det samme som Frode' date=' men at det i tillegg var chip for å gi litt mer bensin/feitere blending pga det høyere trykket og dyno for å tallfeste effektøkningen.

Samt at alt er ferdig montert som var i pakken til 12500..... :?:

Hvis det bare er et hjul og ei reim så høres det jo helt sinnsykt ut.... :shock:[/quote']

Det må jo nødvendigvis være en chipp i tillegg. Jeg ville også sørget for at ting mappes opp til min egen bil. En her på jobben har fått chippet bilen sin, og da hadde flissundet kjørt den ikke mindre enn 6 mil på rulle for å stille inn ting.

Hvis man bare leverer mer luft, så vil jo det gi magrere blanding, noe som på en bensinbil kan bli fryktelig skummelt mtp temperatur. Dessuten er det jo ikke lufta som driver bilen framover. Mer luft hjelper ikke en pøkk om ikke det tilføres mer bensin.

Jeg kan ikke stort om bensinmotorer, men det er vel ikke vanlig at det er noe på dem som tilsvarer turbodieselens ALDA? Hvis jeg skrur opp trykket på min, vil den automatisk kjøre på med mer diesel (i hvertfall til en viss grad), men for å få dette riktig på en bensin, må det vel chippes?

Syntes det var litt dyrt men det er nok dette kittet som du har fått tilbud på til 12900,-, det inneholder luftfilter, chip, reim, nytt stramme/løpe hjul og drivhjul......

KLEEMANN Engine Performance Kits

Low cost - effective tuning

KLEEMANN has developed an array of power enhancing Engine Performance Kits for Mercedes-Benz cars fitted with a standard OE Kompressor including AMG models. The simple yet effective design ensures years of reliable performance.

Specific to each Mercedes-Benz model, the KLEEMANN Engine Performance Kit contains a custom-made pulley set, high airflow filters and a K-Box. The pulley is CNC machined and the diameter is increased and precision balanced to ensure a long service life and full vibration dampening. A new belt idler and serpentine belt is also fitted to maintain OE specifications for belt tension and high-flow air filters reduce pressure drops inside the air box to maximize airflow.

The result is greatly improved power and torque throughout the entire engine operating range with crisp throttle response and perfect drivability. Power gains are as much as 20 percent both in horsepower and torque.

The KLEEMANN engine performance kit is available for the following engines: 1.8 (M271), 2.0 (M111K), 2.3 (M111K), 3.2 (M112K) and 5.5 (M113K). Stock

Guest C230 kompressor
Jeg regner med å klare å montere dette selv' date=' men har en faglært mekaniker i bakhånd om jeg skulle gå meg fast... Hovedsaklig dreier kit'et seg kun av nytt (mindre) hjul og reim til kompressoren slik at den rett og slett får mer fart (og dermed leverer mer trykk). Leverandøren opplyser at de bruker 2-3 timer på komplett montering, og at det går endel tid bare til demontering/montering av alle dekslene.[/quote']

Hei

Kleemann kit`et består av større hjul på veiva og dynamoen, og ikke mindre hjul på kompressoren. det gir 200hk uten chip. Jeg har solgt

flere sånne sett, da til CLK200 og E200 kompressor. Funker veldig bra.

Kleemann kan dog også levere med chip og komplett eksos, da kan du

regne med opp mot 240-250hk. men da koster det også deretter.

rune

autostern

• 8 years later...

Jeg kjøpte komplett Kleeman pakke med kompressorpakka og grenrør og race katt og det var ikke verdt pengene. Det var på en 2005 clk 200 kompressor cab. Vant min klasse på Gol med bilen for et par tre år siden.

Jeg fikk også bygd Ferrita fra race kattene og helt bak. 240-250 hk som snakkes om her tror jeg ingenting på. Ble vel maks 200 tenker jeg, med alt jeg gjorde........ :(