FrodeS Posted June 18, 2005 Share Posted June 18, 2005 Noen som har erfaring med alarmmontering i 124 ? Jeg sitter her med en enforcer 710. Denne har to innganger for dørbryterene, men det er en positiv, og en negativ. På min tennes forskjellige lamper om det er en fordør eller en bakdør som åpnes. Vil det allikevel være _en_ ledning å koble inn på alarmen for at den skal trigge uansett hvilken dør som åpner? Jeg får en sak med forklaring på hvordan montere i 124, men det er ikke før om et par dager. Der står det visst hvilke farger jeg skal koble innpå og slikt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ulrich - 307 HDi Posted June 18, 2005 Share Posted June 18, 2005 Ja, du skiller de forskelige døre af med dioder.Sådan at alle lamper ikke tændes på samme tid.Træk en ledning fra hver dør hen til alarm, adskil de 4 døre med 4 dioder ved alarm.Mit skud er at det er negativ styring, det er det på min 202'er Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted June 18, 2005 Share Posted June 18, 2005 Ja' date=' du skiller de forskelige døre af med dioder.Sådan at alle lamper ikke tændes på samme tid.Træk en ledning fra hver dør hen til alarm, adskil de 4 døre med 4 dioder ved alarm.Mit skud er at det er negativ styring, det er det på min 202'er[/quote'] Aha, det var ikke dumt. Jeg vil også trenge å dra en ledning fra bakluka et sted, og montere en sensor innunder panseret. I værte fall skal jeg vel koble meg innpå én ledning for foran, og én for bak? Vil jeg finne igjen disse ledningene innunder rattstammen? Det er i hvertfall der jeg skal koble jeg innpå sentrallåsen og for startsperren. Det ser ikke ut til at det følger med noen dioder, så da må jeg vel ut og handle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ulrich - 307 HDi Posted June 18, 2005 Share Posted June 18, 2005 Mon ikke din alarm har ledninger til bakluka og panseret?Ellers sætter du også dem på via dioder. *BTW* så findes der org kontakt til panser på 202, hør om der ikke findes til din også. Ser i også LeMans oppe i Norge?Det går vist rigtigt godt for vores Tom K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted June 19, 2005 Share Posted June 19, 2005 Mon ikke din alarm har ledninger til bakluka og panseret?Ellers sætter du også dem på via dioder. *BTW* så findes der org kontakt til panser på 202' date=' hør om der ikke findes til din også. Ser i også LeMans oppe i Norge?Det går vist rigtigt godt for vores Tom K [/quote'] Det følger med fire brytere av to typer. Det er nok ment for montering på panser og bakluke, men bakluken har jo allerede en bryter, så jeg får håpe jeg får koblet det innpå på noe vis. Er det noe spesielt jeg skal se etter på dioden? Strømstyrke og slikt ? Jeg ser ikke på le mans, men det er sikkert noen andre som gjør det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ulrich - 307 HDi Posted June 19, 2005 Share Posted June 19, 2005 Bakluke signal tager du fra lampen i luke? bagagerumDioder skal vel være på 1 amp, det skulle kunne gøre det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted June 19, 2005 Share Posted June 19, 2005 Bakluke signal tager du fra lampen i luke? bagagerumDioder skal vel være på 1 amp' date=' det skulle kunne gøre det.[/quote'] Har stasjonsvogn, jeg. Det er de samme lampene som går på om jeg åpner en av bakdørene som når jeg åpner bakluka. Hvis jeg åpner en av fordørene er det lyset foran som går på, så jeg regner med at det bare er to kretser. 1 amp ?? Skal ikke disse bare brukes til signal ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ulrich - 307 HDi Posted June 19, 2005 Share Posted June 19, 2005 En amp var et skud Ang signal fra bagkreds, jeg ville tage signal fra kontakter.Altså, du skal finde ledning fra kontakt til bagluke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andreaz Posted June 19, 2005 Share Posted June 19, 2005 Ikke får å tro at noen her event. ikke har peil, men for alle andre som leser... Det er snakk om _skille_ diode og ikke _lys diode Stikk innom noen som monterer alarm, så får du sikkert kjøpt noen for en 1/2 liter cola stk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted June 19, 2005 Share Posted June 19, 2005 Ikke får å tro at noen her event. ikke har peil' date=' men for alle andre som leser... Det er snakk om _skille_ diode og ikke _lys diode Stikk innom noen som monterer alarm, så får du sikkert kjøpt noen for en 1/2 liter cola stk. [/quote'] Eller jeg bare rusler innom brodern, som jobber med slikt Fikk mail fra han jeg kjøpte av for litt sida med fargekodene jeg skal innpå. Alt sammen er tilgjengelig innunder rattet og området der. Sentrallåsen finner jeg visst under fotmatten til føreren. Han hadde tre muligheter : 1. koble bakdører og panser sammen. Fører til at lyset bak lyser hvis panseret åpnes og bryteren står på "dør". Litt jalla, syns jeg.2. kobler sammen for- og bakdører. Fører til at lampene oppfatter at både bakdør og fordør åpnes uansett hvilken dør som åpnes. også litt jalla3. dioder. Tilbød å sende meg skjema for hvordan koble dioder. Regner med det blir 3. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ulrich - 307 HDi Posted June 20, 2005 Share Posted June 20, 2005 Det også det bedste.I alt fald hvis Mercedes tester skal finde en evt. fejl.Det kunne være en fejl på dørkontakt. Held og lykke med monteringen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ole Posted June 22, 2005 Share Posted June 22, 2005 Har stasjonsvogn' date=' jeg. Det er de samme lampene som går på om jeg åpner en av bakdørene som når jeg åpner bakluka. Hvis jeg åpner en av fordørene er det lyset foran som går på, så jeg regner med at det bare er to kretser. 1 amp ?? Skal ikke disse bare brukes til signal ?[/quote'] Jeg holder også på med montering av alarm i min 250TD og har også bare en inngang for negative brytere. Dørsignalet henter jeg ved dørstolpene på venstre side der hvor ledningene fra bryterne kommer ut. Det er som du nevner to kretser, en foran og en bak (er ikke sikker men jeg tror at denne også vil reagere på bakluka). Dioder er, som også nevnt, løsningen på dette. Ledningen fra alarmen forgrenes i to (eller i mitt tilfelle tre da jeg også må koble inn panserbryteren her) ved hjelp av diodene. Koble så inn en forbindelse fra hver av diodene til hver av dørbryterne. Husk at ringen på dioden skal monteres mot dørbryter. 1 amp dioder burde være helt ok. Jeg kan sikkert lage et koblingsskjema til deg også hvis du trenger det. Sentrallåsen må kobles på en litt spesiell måte. Som du sier finner du ledningene til dette under matta til føreren. Ligger i plastkanalen for kabelføring. Dette er en sort, rund kabel som går ut i kanalen sammen med bla vacumslangen. Denne inneholder tre ledere, brun, blå og rød med hvit stripe tror jeg det var. Den blå skal kuttes og kobles innom alarmen. Dette vel å merke hvis alarmen kan styre vacumlås, men det bør jo stå i monteringsanvisningen. Håper dette var til litt hjelp for deg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 Jeg holder også på med montering av alarm i min 250TD og har også bare en inngang for negative brytere. Dørsignalet henter jeg ved dørstolpene på venstre side der hvor ledningene fra bryterne kommer ut. Det er som du nevner to kretser' date=' en foran og en bak (er ikke sikker men jeg tror at denne også vil reagere på bakluka). Dioder er, som også nevnt, løsningen på dette. Ledningen fra alarmen forgrenes i to (eller i mitt tilfelle tre da jeg også må koble inn panserbryteren her) ved hjelp av diodene. Koble så inn en forbindelse fra hver av diodene til hver av dørbryterne. Husk at ringen på dioden skal monteres mot dørbryter. 1 amp dioder burde være helt ok. Jeg kan sikkert lage et koblingsskjema til deg også hvis du trenger det. Sentrallåsen må kobles på en litt spesiell måte. Som du sier finner du ledningene til dette under matta til føreren. Ligger i plastkanalen for kabelføring. Dette er en sort, rund kabel som går ut i kanalen sammen med bla vacumslangen. Denne inneholder tre ledere, brun, blå og rød med hvit stripe tror jeg det var. Den blå skal kuttes og kobles innom alarmen. Dette vel å merke hvis alarmen kan styre vacumlås, men det bør jo stå i monteringsanvisningen. Håper dette var til litt hjelp for deg [/quote'] Mange takk. Jeg har ikke kommet så mye lenger (demontert sparkeplater og lokalisert ledninger til startsperre og litt slikt). Ledningene fra dørbryterene skal visst være mulig å finne oppunder pedalene et sted ute på venstre side, så jeg leter litt videre. Det skal være to brune ledninger, men dem er det jo ikke akkurat få av. Jeg har fått noen dioder av brodern som jeg tenkte å bruke. Forhåpentlig vis kommer jeg litt videre med dette i løpet av helga. Alarmen kan styre vakuumlås, ja. Det er en dip-switch for 0,7 eller 3,5 sekunder, og med vakuumlås måtte den visst stilles til 3,5. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.