Sven Håkon Posted September 24, 2005 Posted September 24, 2005 Noen som vet om noen "Command"-spesialister i Stavanger området?? Hva gjelder det? Quote
CHARLIE Posted September 24, 2005 Posted September 24, 2005 Noen som vet om noen "Command"-spesialister i Stavanger området?? Hva gjelder det? Stapper inn CD musikk eller navi, men spilleren "finner" ikke noe på skivene. Når jeg skal ha skivene ut igjen, så henger de seg ofte opp i øvre kant av utgangen. Da må jeg bare lirke litt i skivene, ellers går de inn igjen etter en liten stund. Når jeg stapper skivene inn i spilleren, står det bare "lesefehler" og etter en stund står det "keine CD" selv om skiven står i. Men for å se det positive oppi dette, så virker radioen godt Quote
Sven Håkon Posted September 25, 2005 Posted September 25, 2005 Hadde problemer med det samme selv - en midlertidig løsning var å bruke en rense-CD, til jeg fikk den renset skikkelig (Audiocomp åpnet den opp og rengjorde komponentene).. Det med at CDene ikke kommer skikkelig ut hadde jeg også i begynnelsen, men det forsvant av seg selv - mulig frontplaten kan flyttes ørlite høyere opp? Den er festet med skruer i bakkant.. Quote
CHARLIE Posted September 25, 2005 Posted September 25, 2005 Dette hørtes jo lovende ut!! Skal få fatt i rense CD å prøve!! Takk for tipset! Quote
Guest Johan Stub Posted September 25, 2005 Posted September 25, 2005 RenseCD? Hva, hvor og hvordan?? Min Comand spytter ikke ut CD'ene med mindre de har "grovt" papir som etikett. Kan jeg gjøre dette? Quote
CHARLIE Posted September 25, 2005 Posted September 25, 2005 RenseCD? Hva' date=' hvor og hvordan?? Min Comand spytter ikke ut CD'ene med mindre de har "grovt" papir som etikett. Kan jeg gjøre dette?[/quote']Prøv du også, da vel Det hørtes ut som et billig alternativ til rep Quote
Guest Johan Stub Posted September 25, 2005 Posted September 25, 2005 Får dette i vanlig stereobutikk? Er det noe veske involvert her? Quote
Guest alla-ra Posted September 25, 2005 Posted September 25, 2005 Du kan få kjøpt Rense cde`r bla enkelte stereo butikker samt clas ohlson o.l, men det går jo egentlig mere ut på å rense "linsa" ikke selve mekanismen, men det er jo verdt et forsøk. Quote
Guest Johan Stub Posted September 25, 2005 Posted September 25, 2005 Jeg tror jeg egentlig er på jakt etter noe som renser disse valsene som tar tak i CD'en og fører den ut. Kunne det vært en idé å forsøke en vanlig CD med sprit e.l. på? Quote
Sven Håkon Posted September 25, 2005 Posted September 25, 2005 En renseCD vil bare hjelpe på leseproblematikken ja... Quote
Guest Johan Stub Posted September 26, 2005 Posted September 26, 2005 En renseCD vil bare hjelpe på leseproblematikken ja...Betyr det at jeg må åpne boksen og gå inn med Q-tips og renseveske for å få vasket disse trykkhjulene? Det blir kanskje litt langt frem da... Quote
Guest alla-ra Posted September 26, 2005 Posted September 26, 2005 En renseCD vil bare hjelpe på leseproblematikken ja...Betyr det at jeg må åpne boksen og gå inn med Q-tips og renseveske for å få vasket disse trykkhjulene? Det blir kanskje litt langt frem da... Tror ikke du kommer til utenfra med Q-tips; valsene sitter nok for langt inn.Har ikke prøvd å åpne "boksen" selv så det kan jeg desverre ikke svare på. Mener å¨huske at det finnes Rense cd med noen slags børster/koster på som kanskje kan hjelpe til med rensing av valsene Ser på min egen Comand at det følger med en del "dritt" ut med cd`ene, og den dritten/støvet ligger nok på valsene Quote
Sven Håkon Posted September 26, 2005 Posted September 26, 2005 Dersom du tar ut enheten vil du se at den består av tre deler, frontplaten samt to "kassetter". Dersom du tar av frontplaten ser jeg for meg at du kan komme til for å rense... Quote
Guest Husky Posted October 19, 2006 Posted October 19, 2006 Hei! Det er mye billigere å bytte CD-verket for Command i Sverige. I Karlstad er det et serviceverksted som gjør samme reparasjon på 2 timer, og det koster 4638 svenske!!! Quote
Guest ml 320 Posted October 20, 2006 Posted October 20, 2006 Har en manual for å fikse dette problemet.....! Send meg en mail så skal jeg sleng eover en pdf fil... Ml 320 Quote
Guest e240 Posted February 2, 2007 Posted February 2, 2007 Noen som har vært borti en Command som ikke vil trekke inn cd. du må bytte mekkanikken . har hatt samme problem med min. cd ville ikke komme ut den sto fast inni. vanskeligt og få deler .da må du til tyskland , jeg var så heldig og fant en brukt som var ok. det er et stereofirma i oslo som seller de ny .de koster 10000 kr, du finner de på finn.no.den liker ikke kopi cd typen cd-r. då henger de fast.mitt råd til alle som har dårlige spillere 8)av command få driten ut og kjøp ett vanlig anlegg. Quote
Alexander Posted February 2, 2007 Posted February 2, 2007 Johan hadde problemer med comanden sin i september 2005. Jeg håper han har fått fikset den nå! Quote
Jørn Posted February 2, 2007 Posted February 2, 2007 Noen som har vært borti en Command som ikke vil trekke inn cd. du må bytte mekkanikken . har hatt samme problem med min. cd ville ikke komme ut den sto fast inni. vanskeligt og få deler .da må du til tyskland , jeg var så heldig og fant en brukt som var ok. det er et stereofirma i oslo som seller de ny .de koster 10000 kr, du finner de på finn.no.den liker ikke kopi cd typen cd-r. då henger de fast.mitt råd til alle som har dårlige spillere 8)av command få driten ut og kjøp ett vanlig anlegg. Det der er f... meg det dummeste jeg har hørt!!! Hvis man har Command med cd-veksler,navigasjon,telefon,radio,tv og stemmestyring og multifunksjonsratt, da bytter man IKKE ut dette med en UORGINAL spiller!!! Da reparerer man Commanden!! Koster ca 6000kr å fikse lese/mate feil på disse.Men i de fleste tillfeller så hjelper det med en rense-cd! Quote
Guest Ole Pedersen Posted February 2, 2007 Posted February 2, 2007 Er ikke 6000 fryktelig dyrt? Ser jo på Ebay at de tilbyr billigere reparasjon: http://cgi.ebay.de/Comand-Reparatur-CD-Lesefehler-Express-Reparatur_W0QQitemZ160080882823QQihZ006QQcategoryZ76084QQrdZ1QQcmdZViewItem Olè Quote
Jørn Posted February 2, 2007 Posted February 2, 2007 Er ikke 6000 fryktelig dyrt? Ser jo på Ebay at de tilbyr billigere reparasjon: http://cgi.ebay.de/Comand-Reparatur-CD-Lesefehler-Express-Reparatur_W0QQitemZ160080882823QQihZ006QQcategoryZ76084QQrdZ1QQcmdZViewItem Olè Innlegget mitt var ang. hvor dumt jeg synes det ville være å bytte ut ett fullt integrert Command system med en annen stereo. Finnes sikkert mange løsninger på å reparere Command billigere enn de ca 6000kr det koster i Norge. Jeg synes folk har valgt feil bil,hvis løsningen på en ødelagt Command er å bytte den ut med en vanlig stereo, som ikke er integrert i bilen.Da burde de ikke valgt bil med ett slikt system,spør du meg. Er selvfølgelig opp til hver og enkelt å sjekke priser og velge hvor de vil utføre en slik reparasjon.Jeg synes det var veldig enkelt og greit å få utført dette hos ett Elektro-Verksted på Kolbotn.Synes også det var verdt pengene å få fikset Commanden.Hadde selvfølgelig likt bedre at den ikke hadde trengt denne reparasjonen,for jeg kunne sikkert klart å funnet noe annet å bruke de 6000kr på.Men en bil må vedlikeholdes og repareres når noe går i stykker.Sånn er det bare!!! Quote
TEH Posted February 2, 2007 Posted February 2, 2007 Må bare få si meg enig med Jørn. Jeg kunne aldri tenkt meg å bytte ut min Audio 20 spiller med noe annet enn en Command unit. Mye fordi jeg har integrert telefon og cd-veksler, men også fordi jeg da ville miste styringen fra rattet. Så absolutt det dummeste jeg har hørt... Quote
Jørn Posted February 2, 2007 Posted February 2, 2007 Må bare få si meg enig med Jørn. Jeg kunne aldri tenkt meg å bytte ut min Audio 20 spiller med noe annet enn en Command unit. Mye fordi jeg har integrert telefon og cd-veksler, men også fordi jeg da ville miste styringen fra rattet. Så absolutt det dummeste jeg har hørt... Hadde overrasket meg om du hadde ment noe annet, Trond Erik! Quote
Guest h.m. Posted February 3, 2007 Posted February 3, 2007 Har nå fått testa Command`en samma "#%¤&¤&% problem, tok cd`n inn, men ville ikke spytte ut igjen,måtte bruke pinsett får å få ut cd`n igjen. Og nå så vil den ikke trekke inn cd`er. Skal se å få sjekka det der igjen, får vel sutre og klaga litt. Noen som vet om det går an å "resette" spillern? hei ja det kan gjøres på merke verksted. hadde samme problemet som du .cd går ikke inn kommer ikke ut. jeg måtte bytte valsene og hele mekanikken det er ett kjent problem og det er svindyrt og få det fikset.heldig vis for meg så hadde jeg garanti på bilen og slapp og betale for det. men var uten spiller i en mnd. det hvar kjedeligt.det er nesten like billigt og kjøpe en ny commander. som det er og ordne den.var svaret jeg fikk av bil forhandleren som måtte betale for jobben, ikke lett og få prisoverslag heller da det er ikke så mange som skrur på de.men no virker den fint.og bilforetningen er 7000 kr fattigere . ny spiller koste ca 10000.god med garanti når det er så dyrt og få ting ordnet.eller meget godt fornøyd med min mb e240 2000 mod.koser meg hver gang jeg skal ut og kjøre. Quote
TEH Posted February 3, 2007 Posted February 3, 2007 ...koser meg hver gang jeg skal ut og kjøre. Det gjør vi alle Quote
Recommended Posts