Jump to content

Command som ikke vil ha cd

Guest alla-ra

Recommended Posts

• Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Johan Stub

Nei, ikke akkurat det. Men min vil ikke "spytte" cdene ut. De kommer til sprekken slik at jeg ser dem og så etter ca. 4 sek. tar den dem inn igjen.

Guest amorino

Alla-ra - hiv ut noen bilder av bilen din her, vel... både utvendig og innvendig! Høres stilig ut med command!

Guest alla-ra

Har akkurat kjøpt den, får`n til uka, men selger måtte fikse en del småting, slik som knekte fjærer i front samt rep. av command.

Skal legge ut noen bilder når jeg har fått den tilbake fra verkstedet.

Bilen er ikke noe prakteksempel, endel småtteri slik som en ripe i lakken her og der, men det er en del utstyr på`n ihvertfall da, slik som command,org. MB cdskifter el.seter,oppvarma seter.klimatronic,for å nevne kanskje det viktigste.

Liker ikke helt at det er blått interiør i den, men noe må man ofre i forhold til pris. har også bestilt 18 tommere til den avantgarde kopifelger til w211, samt at jeg har fått tak i noen fine vinterfelger med dekk til en svært så gunstig pris, det er S-klasse felger fra ca 2003 som har sitti på en w211.

Alt i forstillinga har blitt bytta, så da håper jeg det vil vare en stund.

Vet ikke helt hvordan jeg skal få lagt ut bilder her, men kom gjerne med tips til meg :D

Guest alla-ra

Takker, men den er ikke akkurat i mitt eie ennå da, er lik en unge som venter på julaften,det skal bli veldig godt å få den på gårdsplassen

Guest amorino

Slutter meg til gratulasjonene!! Flott bil (blått inni er stygt, men kan vel leve med det også - som du sier) og command er konge!!

Guest alla-ra

Takker for deres entusiasme,på andres vegne.

Har vel kanskje fått en "Drøm" gå i oppfyllelse,har sittet gjerdet å ventet på at den "rette" bilen skulle dukke opp, med det riktige utstyret, og plutselig en dag så dukket den opp tor jeg, tiden får vise hvor bra den er.

Kan jo hende at jeg blir vant til den blå interiør farge, tror faktisk bare at det går på gammel vane.

Pr. dags dato er jeg faktisk en lykkelig eier av en 1998 C180t Esprit med disse utstyrs koder:

Interior fabric "Heraclion" multi-black (781)

Paint

189 emerald (green) black metallic (с 1993)

Options

058 aej. 97/2 (с 09.12.1995)

240 outside temperature indicator (с 01.03.1982)

260 elimination of model designation on rear lid (с 01.05.1968)

292 sidebag in front left and right (с 01.01.1994)

423 5 speed automatic transmission / nag (с 01.03.1994)

580 air conditioner/Tempmatic (с 01.11.1982)

808 Change of year of model, last figure shows new model year

923 emission control d3-measures (с 16.12.1996)

959 equipment package esprit (с 01.11.1992)

988 ownership certificate and COC papers with EC model plate (с 01.06.1993)

Ikke mye her, men bilen er fantastisk

Guest alla-ra

Har nå fått tilbake Command`n, de sier at dette er visst et kjent problem.

1 av 10 cd`er vil ikke ut, men da er det visst bare å nappe den ut med en lang pisett el. vi får nå se om dette stemmer.

Forresten så skal jeg antagligvis få bilen idag, går nå å venter spent.

Guest Johan Stub
da er det visst bare å nappe den ut med en lang pisett el. vi får nå se om dette stemmer.

Det stemmer, bare husk å bruke en pinsett med myk gummi på så slipper du så mange riper i CDene dine. :wink:

Guest alla-ra

Det er ikke akkurat noen stor sprekk der da, men det går nok sikkert bra.

Håper bilen blir ferdig idag slik at den blir "min",nå synes jeg at jeg har venta lenge nok, men det er jo bra at ting blir gjort ordentlig til syvende og sist da :D

Guest alla-ra

Har nå fått testa Command`en samma "#%¤&¤&% problem, tok cd`n inn, men ville ikke spytte ut igjen,måtte bruke pinsett får å få ut cd`n igjen.

Og nå så vil den ikke trekke inn cd`er.

Skal se å få sjekka det der igjen, får vel sutre og klaga litt.

Noen som vet om det går an å "resette" spillern?

• 4 weeks later...
Guest alla-ra

Levert inn comand`n til service igjen, de skulle visst nå bytte ut mekanismen, skal bli spennende å se om det virker når jeg får den igjen om en ukes tid forhåpentligvis

• 2 weeks later...
Guest alla-ra

Har ikke betalt noe,selger skulle stå for dette, men comanden virker fortsatt ikke slik som den skal ennå etter siste rep. vil fortsatt ikke kaste ut cd`n.

Men nå har jeg engasjert selger (firma)til å skaffe meg en ny/ brukt som jeg kan sette inn isteden.

Har liksom et prinsipp "alt" skal være iorden og denne comanden koster litt også da,glad jeg slipper å betale den.

Guest Johan Stub

Er ikke helt sikker på at selger var klar over hva dette kan komme til å koste når de tok på seg ansvaret. Dette kan bli dyrt for dem.

Guest alla-ra
Er ikke helt sikker på at selger var klar over hva dette kan komme til å koste når de tok på seg ansvaret. Dette kan bli dyrt for dem.

Jo jeg tror det,de er vant til å selge mercedes, men det kom sikkert som et sjokk, dessuten tar ikke jeg det så tungt, dette var en avtale at alt skulle være iorden før jeg kjøpte bilen.

Jeg tok en prøvetur med bilen (hadde den en helg), og gikk over bilen å kikka og leita etter feil og mangler, så skrev jeg ned en liste med de ting jeg fant og vi gikk igjennom den sammen og ble enig om hva skom skulle fikses

Guest alla-ra

Tok kontakt med

Oppegård Elektro-Diesel AS

Trollåsveien 8, Postboks 690

1411 Kolbotn

Tlf: 66 82 29 90

Fax: 66 82 29 91

e-post: Blaupunkt@elektro-diesel.no

Og forklart mitt problem med comand`n og dette var et meget kjent syndrom og utbedring ville komme på ca. 6000,- inkl.mva og de kunne bytte dette mens jeg ventet

Guest Johan Stub

Det er en helt vanvittig pris! Totalprisen for alle delene i boksen ligger langt under dette og et CD-drev koster ikke mer enn 200 kroner til konsument i dag.

Latterlig!

Guest alla-ra

Helt enig med deg " helt vanvittig" burde ikke være mulig å prestere og legge frem slike priser på rep. da en ny Comand ligger på rundt 15 000,-

Jeg fikk beskjed om at delen kosta 3800 +mva

• 1 month later...
Guest alla-ra

:D Har nå fått en Ny/Brukt comand og alt er nesten vel og bra, denne sliter også med å dytte ut cd`er, spesielt brente som er helt blanke, med det ser jeg egentlig ikke som et prob. da jeg kun bruker en backup av navicd`n min.

Så om den har litt problem en gang imellom bryr jeg meg ikke noe om.

Jeg fikk en nyere versjon av Comanden, med nye funksjoner slik som "SMS", men det får jeg ikke til å virke, vet ikke hva som er galt jeg.

• 3 weeks later...