Jump to content

Ulyd ved gasspådrag og høyresving

Guest Dimm

Recommended Posts

her en ulyd når jeg svinger til høyre (i kryss osv.) og samtidig gir gass, men den forsvinner med en gang jeg slipper gassen

det høres som om jeg hadde manuelt gir og prøvde å dytte den i gir uten å clutche.. Lyden kommer forrensten bakfra en plass

her en ulyd når jeg svinger til høyre (i kryss osv.) og samtidig gir gass' date=' men den forsvinner med en gang jeg slipper gassen

det høres som om jeg hadde manuelt gir og prøvde å dytte den i gir uten å clutche.. Lyden kommer forrensten bakfra en plass[/quote']

-----------------------------------------------------

Hei

Jeg har en lignende problem med bilen min. Lyden på min bil kommer fra høyre front hjul.

noen som har tips om hva dt kan være?

Mvh

Hav

her en ulyd når jeg svinger til høyre (i kryss osv.) og samtidig gir gass' date=' men den forsvinner med en gang jeg slipper gassen

det høres som om jeg hadde manuelt gir og prøvde å dytte den i gir uten å clutche.. Lyden kommer forrensten bakfra en plass[/quote']

Hjullager?

Ta tak på utsiden og innsiden av bakhjulet og røsk det ut og inn. Du skal ikke kunne kjenne/høre noe slakk. Det skal være ganske ille før du kjenner det når bilen står på hjula, så kjenner du ikke noe, jekk den opp og prøv igjen.

Da høyre bakhjulslageret mitt gikk, så var det en subb-subb-subb-subb-subb-lyd når jeg kjørte i høyresvinger. jeg kan godt tenke meg at dette kan variere med gasspådrag, da det vil tvinge hjulet forover eller bakover.

for din skyld får vi håpe det ikke er hjullager bak.

De foran er enkle å bytte.

hva gjør de bak så vanskelige å bytte?

Noen som har en liten howto på å bytte hjullager forran og bak ?

Hvis du søker litt på "hjullager" her og på www.mercefreaken.com , så finner du en del.

HVIS man har MB's spesialverktøy, så er det ikke allverdens jobb å bytte, men dette er det stort sett bare mb selv som har. Måten å gjøre det selv, er å skru fra hverandre hele hjulopphenget bak, og ta med klædden som alt er hengt opp i til nærmeste presse, presse ut det gamle og inn det nye, og skru alt sammen sammen igjen. Selv brukte jeg to kvelder på den enkle siden. På den andre siden satt alt _fast_, så der gikk det fire kvelder og ny, brukt "klædd"

Hvis du setter bort jobben, så forvent å betale ca. 1500-2000 pr. side. Selve lageret koster ca. 6-700 hos autotrio.

Foran er det "vanlig" opplegg, med to kone lagre. skru av hjulet og bremseskiva. Ta av navkoppen, og skru ut en mutter inni der. derved sitter du med spindelen fast i bilen, og navet i hånda. Inni navet sitter lagrene. Det er en fordel med en avdrager for å få ut lagerskålene som holder lagrene, men det er fullt mulig å gjøre det uten også.

å faen.. håper det er noe annet som lager de lydene da...

skal jekke opp bilen for å sjekke om det er dette som er problemet

• 1 month later...
Guest Asbjørn

kan nesten garantere deg at det er lageret. Hadde samme problemet, kjørte 20-25mil på det til det hørtest ut som om noen hadde putta et sand tak inn i hjulet..

Kan nok kjøre på det en stund til, men når der begynner å ule er det på høy tid at du skifter det.. Om der er front lageret burde en skifte det så fort som mulig. Visst det brenner seg på ei slette eller i en sving kan det gå virkelig ille.

Guest Asbjørn

kan nesten garantere deg at det er lageret. Hadde samme problemet, kjørte 20-25mil på det til det hørtest ut som om noen hadde putta et sand tak inn i hjulet..

Kan nok kjøre på det en stund til, men når der begynner å ule er det på høy tid at du skifter det.. Om der er front lageret burde en skifte det så fort som mulig. Visst det brenner seg på ei slette eller i en sving kan det gå virkelig ille.