Jump to content

problemer med soltaket.

Recommended Posts

Guest solargampen
Posted

Hei.

Har problemer med soltaket på min 89 300 TDT..

Når jeg bruker bryteren, klikker det i relèet, men ingenting skjer.Det gjelder begge mulige veier med bryteren.(vipp opp, åpne soltaket)

Har søkt på forumet, men ikke funnet noen relevante tråder..

Kanskje ikke nødvendig med soltak her i Bergen, men det er kjekt at ting virker :D

noen der ute som kan stille en diagnose?

Takker på forhånd..

Guest norieier
Posted

Jeg hadde også 1 problem med soltaket som jeg begynte å fikse . Det var cluthen som forbinder motor og drev som det var kommet olje på .

Plukket hele motor / gearunit ut av festene sine og tok den inn i kjelleren . Demonterte motor / cluth og gjorde dem rene med lectracleaner og pusset dem litt med sandpapir slik at gripeflaten ble bedre . Satte samme uniten igjen og plasserte den i bilen . Med litt lirking , banning og feiling fikk jeg greia på plass igjen ; MEN da jeg skulle teste taket igjen hadde koblingen ( den manuelle på motoren ) flyttet seg og bryteren til taket fungerte anderledes enn den skulle gjøre . Når jeg trykker på " opp " skjer det ingenting , men trykker jeg på " igjen " løfter taket seg i forkant . Åpne taket helt åpent fungerte fint . Begynte å skrue på plastknappen på motoren ( den regulerer funksjonene til bryteren ) til bryteren fungerte som den skulle ..... DET var litt av en tålmodighetsjobb , men det er OK nå . Lykke til . Det meste går bare en vil prøve seg . PS : Legg merke til hvordan delene i motor / clutch er plassert når du tar den fra hverandre ... Kjekt å få den sammen igjen på en riktig måte . PS : Husk å komme med tilbakemelding hvordan det gikk .