Thor-Egil Andersen Posted October 19, 2005 Posted October 19, 2005 Den er sinnsykt bra... tight og fin.. hadde av tomgangsregulatoren i går og renset den. var ganske brunt det som kom ut. Funker bra så langt, meeen tar ingenting for gitt lenger, merker vel iløpet av en ukes tid om det var det som skulle til. Bernt: Tror du jeg har tenkt tanken eller..........
Frode Posted October 19, 2005 Posted October 19, 2005 hadde av tomgangsregulatoren i går og renset den. var ganske brunt det som kom ut. Høres godt ut Thor Egil, sjekket du samtidig at gummislangene så myke og fine ut....?? En liten sprekk med tilhørende falsk luft roter til hele systemet... Tror grunnen til at tomgangsregulatorenr roter litt, er at når motoren blir litt "slitt", og en får en økning i oljedamp fra veivhuset, så suges dette inn på "baksiden" av filteret, og den olje/vann filmen legger seg på alt, dermed så blir det "kluss" i systemet over tid og litt rengjøring er alt som skal til....good shit..!!..
Thor-Egil Andersen Posted October 19, 2005 Posted October 19, 2005 Slangene virket helt ok.. tok dog ikke av skinna med alle ledninger(som var litt i veien) Krysser fingrene for at det kun var dette som skulle til, men er litt skeptisk. Merkelig at et verksted som er spesialister på MB ikke er oppmerksomme på slike ting? Missforstå meg rett, er kjempenøyd med servicen jeg har fått der..Gjenstår å se om jeg kan kjøre opp til ham og peke litt nese til ham og si.. "Slapp av jeg har fikset det sjøl"
Alexander Posted October 19, 2005 Posted October 19, 2005 Jeg håper den lille operasjonen i går gjorde susen. Den var jo ekstremt silkemyk på tomgang nå i hvertfall! Og så fikk vi jo kjørt noen rolige småturer etterpå...
Thor-Egil Andersen Posted October 19, 2005 Posted October 19, 2005 Ja.. i tåka.... med lysa mine som lyste opp ca 3 meter foran bilen...Tok av feil når jeg kjørte fra deg også da... havna på dennn jævla grusveien-... Måtte snu og kjøre 100 meter til før jeg tok av .Lol... Måtte stoppe å justere lysa mine litt opp på vei til harkerud
Frode Posted October 19, 2005 Posted October 19, 2005 Merkelig at et verksted som er spesialister på MB ikke er oppmerksomme på slike ting? Jeg blir ikke overasket over slike ting lenger, og har funnet ut at det ikke er mange lenger hos BOS som har skikkelig peiling på 124 serien, de teknikerene som jobber hos BOS i dag de kan "plugge" til en bil på data, når det kommer noe uten ledning på så roter det til hele hue deres..!!.. De som har skikkelig peiling har enten startet for seg selv eller jobber hos noen andre desverre, BOS konsernet har utdannet en røys med teknikere som jobber der noen år og så er det et annet firma som betaler bedre...... Feks i Stavanger, blir 124 serien med elektronikk/innsprut - problemer ofte sendt til et annet verksted, Nylund Bilelektrisk, formannen på Nylund er sikkert utdannet hos BOS......
Thor-Egil Andersen Posted October 19, 2005 Posted October 19, 2005 Jeg har brukt dette verkstedet siste 3 mnd..http://www.mbentusiastklubb.com/content/view/107/27/ Utrolig bra oppfølging ihvertfall.
Thor-Egil Andersen Posted October 23, 2005 Posted October 23, 2005 På vei hjem fra jobb fredag begynte den å fuskenår jeg sto på rødt lys på tomgang... SKJØNNER IKKE HVA DET KAN VÆRE JEG ALTSÅ.. Caps lock suger Dyser/bensinpumpe?
Alexander Posted October 23, 2005 Posted October 23, 2005 Det jeg aller helst ville sett var hva som skjedde med strømmen over EHAen og hvilke verdier duty cycle gir når den begynner å fuske. Akkurat det kan jo vise seg å bli litt vanskelig siden den bare fusker innimellom. Vel, som vi pratet om kan det jo ikke skade å bytte dysene, så hvorfor ikke?
Alexander Posted October 23, 2005 Posted October 23, 2005 Når jeg tenker igjennom en gang til, så kan det tenkes at det er et eller annet som gjør at tomgangsventilen av og til ikke åpner seg slik den skal. F.eks. at tomgangsbryteren begynner å bli dårlig. Det kan jo også forklare hvorfor den blir bedre når du ruser den litt.
Thor-Egil Andersen Posted October 23, 2005 Posted October 23, 2005 Er det microbryteren du tenker på?
Alexander Posted October 23, 2005 Posted October 23, 2005 Jepp. Det er jo verdt et forsøk. Vi kan jo ta og måle litt på den en dag? Se om vi klarer å fremprovosere noen feil et sted...
Thor-Egil Andersen Posted October 23, 2005 Posted October 23, 2005 Kan ikke koste allverden den vel.. skal innom trio en dag til uka..plukke med meg en da..
Alexander Posted October 23, 2005 Posted October 23, 2005 Kan ikke koste allverden den vel.. skal innom trio en dag til uka..plukke med meg en da.. Det var det jeg tenkte også. Det er best å begynne med de billigste tingene...
Thor-Egil Andersen Posted October 23, 2005 Posted October 23, 2005 Han har jo målt den opp og ned på verkstedet også.. men er det en periodisk feil er det ikke lett å finne... kjøper ny jeg.. søkte etter den på den danske siden, men vet ikke hva skiten heter på dansk... Ser på MTV nå... he he.. kult programm
Alexander Posted October 23, 2005 Posted October 23, 2005 Han har jo målt den opp og ned på verkstedet også.. men er det en periodisk feil er det ikke lett å finne... kjøper ny jeg.. søkte etter den på den danske siden' date=' men vet ikke hva skiten heter på dansk... Ser på MTV nå... he he.. kult programm [/quote'] Det slår meg nå at det var en del olje og drit baki der på bilen din, så det er jo ikke umulig at den bryteren er litt innsausa...
Thor-Egil Andersen Posted October 23, 2005 Posted October 23, 2005 Stemmer det, men ikke olje og drit da man... har bare smørt staga + sprayet litt rundt.....
Alexander Posted October 24, 2005 Posted October 24, 2005 Stemmer det' date=' men ikke olje og drit da man... har bare smørt staga + sprayet litt rundt..... [/quote'] Drit er det uansett.
Thor-Egil Andersen Posted October 24, 2005 Posted October 24, 2005 Heller mer og mer til at det må være ett eller annet feil med bensintrykket jeg nå... Bytter microswitch først... Så blir det bensinpumpe.. Er det den ved filteret jeg må bytte eller den rett etter tanken? Hmmm må vel være den ved filteret...
Alexander Posted October 24, 2005 Posted October 24, 2005 Det er ganske enkelt å sjekke at bensinpumpene fungerer som de skal, men siden du har en periodisk feil så kan de jo fungere 99% av tiden, og dermed vil de jo fungere når vi tester... Det faktum at det kun er på tomgang får meg til å tro at det ikke er pumpene dine.
bska Posted October 24, 2005 Posted October 24, 2005 Fuel er jo nokså viktig , så for å gjøre det litt enkelt for meg selv ordnet TESS en måler som jeg taper fast på frontruta etter behov (ca 600kr).
Alexander Posted October 24, 2005 Posted October 24, 2005 Fuel er jo nokså viktig ' date=' så for å gjøre det litt enkelt for meg selv ordnet TESS en måler som jeg taper fast på frontruta etter behov (ca 600kr).[/quote'] Det er jo genialt!
Guest Tore Bjørndalen Posted October 24, 2005 Posted October 24, 2005 Fuel er jo nokså viktig ' date=' så for å gjøre det litt enkelt for meg selv ordnet TESS en måler som jeg taper fast på frontruta etter behov (ca 600kr).[/quote'] Så hvor har du koplet til? Hva ser du på måleren, dvs varierer det (før og etter start, etter stillstand en stund etc) og hvilke verdier leser du av? Aller best er det med bilde selvfølgelig!
Guest Eivind Soltvedt Posted October 24, 2005 Posted October 24, 2005 http://www.mercefreaken.com/forum/viewtopic.php?t=206&highlight=ledningsnett gå nett til svaret til odd atle på første siden. Problemer med ujevn tomgang på en 220TE
Alexander Posted October 25, 2005 Posted October 25, 2005 Det er ikke usannsynlig at det er kabelbrudd i ledningsnettet nei. Det kan forklare litt av hvert. Tror vi skal ta og sjekke det.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now