Thor-Egil Andersen Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 Hei... Hjeeeelp! Når vi skulle til landstreffet hadde bilen stått i garasjen ca 1,5 uke.Kjørte den ut, alt ok. Kjørte 1 km, stoppet og fylte bensin. Fikk nesten ikke start på den, fusket på lavt turtall. Kjørte til gol uten problemer, ikke prob etter det, før idag. Da hadde bilen igjen stått ca 1 uke i garasjen.Kjørte innover på jobb alt ok helt til jeg kom i en rundkjøring på furuset. Da bestemte den seg for å dø ut. Klart å trille litt til siden, varselblink tutende biler...... Nesten så jeg ikke fikk start på den igjen.. etter 5 min fikk jeg start. kjørte til jobb med gassen litt inne hele tiden v/ oppbremsinger... fusket på lavt turtall... Hva i H er det som skjer. Tips? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GammelGul Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 Vakuumlekkasje? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 Vi må sjekke vakuum slangene, bensinpumpereleet, fordelerlokket, plugger og plugglednign. Joda, det blir en koselig kveld i dag.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor-Egil Andersen Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 Vakum? Hvordan kan det ha noe med saken å gjøre. Skjer jo ikke når bilen brukes daglig? Håper dog at vi kanskje finner ut av det i kveld.. om jeg kommer meg hjem uten kranbil da Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 Vakum? Hvordan kan det ha noe med saken å gjøre. Skjer jo ikke når bilen brukes daglig? Håper dog at vi kanskje finner ut av det i kveld.. om jeg kommer meg hjem uten kranbil da Tenninga måler vel vakuum i manifolden. Da vil du få morsomme problemer hvis det er lekkasjer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 Da den ene gummislangen som går fra kaldstartdysa på min sugde falsk luft, så sveiv bilen akkurat som en gammel V8...rå lyd men den gikk ikke reint og stoppet på tomgang..... Ta å kjøp litt startgass og spray rundt innsuget, ihvertfall for å eliminere den saken..... Hvor lenge siden er det du skiftet rotor og fordeler...?Hvis det er gammelt så skal det ikke mye fukt/kondens inni der før bilen blir merkelig, kan være det som skjer når bilen står litt.... Hvis dette ikke fører frem så ta å skjekk overspenningrelet ditt, hvis sikringen er gåen eller det er problemer med releet så sviver den merkelig på tomgang og er litt "dauere" enn vanlig...det skjer ihvertfall på min hvis jeg napper ut sikringen.... Lykke til.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 Vi går over alt etterpå, og vi skal ta og sjekke kaldstartsreleet skikkelig! Godt tips. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor-Egil Andersen Posted September 6, 2005 Share Posted September 6, 2005 He he.. Hatt bilen 1 mnd på verksted nå. fikk den igjen forrige mandag. Selvfølgelig dukket ikke feilen opp når de hadde den. Byttet fordellokk,rotor og en tempføler for innsugslufta. Kjørt en uke så begynte bilhelvetet å fuske igjen (i går) Kjørte den da rett tilbake til verkstedet og heldigvis var feilen der når jeg leverte den. Håper de nå klarer å finne feilen. Møkk når sånne ting skjer. Kjedelig å ha tlf.nr til NAF/VIKING som førstevalg på tlf. når man er ute å kjører Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor-Egil Andersen Posted September 6, 2005 Share Posted September 6, 2005 Feil funnet.. Fikk tlf fra verksted nå nettopp. Hva slags plugger er det du har montert her ? Aldri vært borti diise pluggene sa han. Kjøpte for 2-3 år siden plugger av merket HALO som skulle være så fantastisk bra, skulle holde minst 100.000 km eller 5 år eller noe slikt. Skulle også bruke mindre drivstoff og bilen skulle gå bedre...He he.. NOT. Pluggene satt bom fast, pluss at hettene var omtrent umulig å få av. Han måtte splitte hettene og dra de av. Nestenså de var sveiset fast sa han. Aldri sett maken!! Ba ham sette inn orginalplugger, samt ta EU på den i samme slengen. På EU fant de knekt framfjær H. side. stramme brekkvaier, + bytte styrestag. Ba ham fikse alt, så da blir det 4 nye Sportline fjører, (orginal fjærene som satt der), så det var vel kanskje på tide å bytte dem Håper jeg slipper mer tull med fusking og dritt når jeg får tilbake bilen igjen. Kan anbefale Keen Autoelektro på det varmeste så langt. Kjempeservice og meget hyggelige folk som jobber der. PS! Anbefaler IKKE HALO plugger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnny Antonsen Posted September 7, 2005 Share Posted September 7, 2005 Feil funnet.. Fikk tlf fra verksted nå nettopp. Hva slags plugger er det du har montert her ? Aldri vært borti diise pluggene sa han. Kjøpte for 2-3 år siden plugger av merket HALO som skulle være så fantastisk bra' date=' skulle holde minst 100.000 km eller 5 år eller noe slikt. Skulle også bruke mindre drivstoff og bilen skulle gå bedre...He he.. NOT. Pluggene satt bom fast, pluss at hettene var omtrent umulig å få av. Han måtte splitte hettene og dra de av. Nestenså de var sveiset fast sa han. Aldri sett maken!! Ba ham sette inn orginalplugger, samt ta EU på den i samme slengen. På EU fant de knekt framfjær H. side. stramme brekkvaier, + bytte styrestag. Ba ham fikse alt, så da blir det 4 nye Sportline fjører, (orginal fjærene som satt der), så det var vel kanskje på tide å bytte dem Håper jeg slipper mer tull med fusking og dritt når jeg får tilbake bilen igjen. Kan anbefale Keen Autoelektro på det varmeste så langt. Kjempeservice og meget hyggelige folk som jobber der. PS! Anbefaler IKKE HALO plugger [/quote'] Morn du Da ble den i orden til slutt da Max. Cruising Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor-Egil Andersen Posted September 8, 2005 Share Posted September 8, 2005 D vet jeg ikke enda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor-Egil Andersen Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 Da er vi igang igjen.. Nå fusker den kun engang iblandt, og kun v tomgang... rister endel.. gir litt gass brom brom.. og så er det borte..Høres ut som den ikke går på alle syl, og surkle lyd i eksosanlegget når man gasser litt.Skjønner ikke en dritt jeg.. Snakket med verkstedet nå, og han snakket om dyser/bensinpumpe. +++++ Dyser og pumpe har dog aldri blitt byttet...... H....ETE! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 Ikke bytt noe før dette er sjekket/utført: Rengjøring av tomgangsregulator, måling av tempsensor og sjekk av koblinger(elektriske) til diverse sensorer i motorrommet....... Bruk elektronikkspray på koblingene.... Det er nå Alexander er god å hå i nærheten Thor Egil.....få han til å ta med utstyret sitt så finner dere sikkert ut av det.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor-Egil Andersen Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 He he.. alt dette er sjekket hos Keen Autoelektrisk.. der jeg har hatt bilen i snart 6 uker nå til sammen.. Tomgangsregulator, hvor er den, og hvordan får man renset den? Det som er merkelig er at det er så inn i H periodisk feil.. kjørt lenge nå før den begynte igjen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 Jeg hadde det samme som deg, risting i bilen når den begynte å bli varm, ga litt gass og det var vekk...irriterende....men det er vekk nå etter at jeg gikk over tomgangsregulatoren og de elektriske kontaktene.... Tomgangsregulator, hvor er den, og hvordan får man renset den? Under luftfilterboksen, rett foran inntaket når luftfilterboksen er av, den har 2 gummislanger tilkoblet, en på hver side og en elektronisk kontakt tilkoblet i front...... Vi gjorde en slik ren så sent som i går, jeg måtte ta min i forrige uke, bensin, forgasserrens, parafin, bremserens og slike ting er ypperlig til jobben.... fyll opp og rist..hell ut og så gjør du det omigjen, helt til det er rent det som kommer ut......det var det Alexander sa til meg og det ser ut til å funke glimrende.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor-Egil Andersen Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 Oki... skal teste det.. er det den som heter roterende tomgangsregulator? ALEXANDER.... U HELP ME? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 Sjekk denne: http://skinnerbox.steaky.org/Service/W124/Index/104/07MechElec.htm Åpne der det står: 07.3-2118 - Removing and installing idle speed motor Tror det er likt på din og...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 Vi renser tomgangsregulatoren på et kvarter så det skal vi gjøre. Hvorfor faen tenkte jeg ikke på den når jeg pratet med deg i stad? Alle elektriske kontakter er renset på bilen til Thor-Egil. Vi kan sjekke litt på OVP releet også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor-Egil Andersen Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 Vi har vel skjekket det også.... Det vet jeg Keen har gjort også... Kjøpe meg Volvo 240 igjen tror jeg.. Lett å skru, om det blir feil.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 Kjøpe meg Volvo 240 igjen tror jeg.. Lett å skru' date=' om det blir feil..[/quote'] Hehe, en 240 Turbo er et fint trimmingsprosjekt veit du. Da får pengene bein å gå på igjen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 Kjøpe meg Volvo 240 igjen tror jeg.. Lett å skru' date=' om det blir feil..[/quote'] Hehe, en 240 Turbo er et fint trimmingsprosjekt veit du. Da får pengene bein å gå på igjen... TEA går vel og leter etter et ekstra sted og dytte penger om dagen? Kjedelig når man akkurat har brukt masse tid/penger, og så kommer bare mer trøbbel. Nesten så man kan lure på om det er verdt å fikse ting, for når man gjør, så ryker noe annet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor-Egil Andersen Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 Mbn har kostet meg 39.000,- siste 2 mnd, så det hadde vært greit om den gikk som den skulle for å si det mildt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eivind Soltvedt Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 Mbn har kostet meg 39.000' date='- siste 2 mnd, så det hadde vært greit om den gikk som den skulle for å si det mildt [/quote'] Oioioi! Føler plutselig at min 300 har vært billig å ha de siste 3 årene! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 Ja-ja Thor-Egil (sukk),39 lapper = passe fett kompressor eller turbo prosjekt det (forsterkninger inkludert.........).Sorry - klarte bare ikke holde kjeft her..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 Mbn har kostet meg 39.000' date='- siste 2 mnd, så det hadde vært greit om den gikk som den skulle for å si det mildt [/quote'] Det var ikke akkurat gratis, nei... Plutselig føltes alle mine utlegg ganske rimelige. Tror ikke jeg har brukt halvparten av det der de to årene jeg har hatt bilen, da ink. carputer og i det hele tatt. Men, spørs vel om ikke din er litt fastere i fisken nå. I hvertfall bak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.