Guest madura Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 Hei noen som kan hjelpe?? har en mb c 200 98 mod som "lugger"-fusker litt når bilen er kald(automatkassa girer ikke skikkelig heller). når jeg har kjørt i ca 5 min så går bilen helt greit. Skyldes dette automatschoken? og hva bør gjøres.Hadde også en gang et tilfelle hvor det kom en ulyd (akkurat som bomgiring)når jeg tok en kikdown.Dette gjelder også nå om sommerenTakknemmelig for alle svar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ebola Posted June 16, 2005 Share Posted June 16, 2005 Heisann. Jeg tipper luftmassemåleren på bilen din er defekt. denne sitter rett etter luftfilteret på bilen din, og er enkel og bytte selv. Ved bytte av luftmassemåler bør det også byttes luftfilter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest madura Posted June 26, 2005 Share Posted June 26, 2005 takk for tipset skal prøve dette kan vel bare koble ut pluggen til denne og se om problemet forsvinner når den ikke er tilkoblet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted June 27, 2005 Share Posted June 27, 2005 takk for tipset skal prøve dette kan vel bare koble ut pluggen til denne og se om problemet forsvinner når den ikke er tilkoblet Går bilen uten mengdemåler, da? Du finner ingen chocke på MB etter 1991. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest madura Posted June 27, 2005 Share Posted June 27, 2005 de sa så på verkstedet i hvertfall... har ikke prøvd enda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest madura Posted July 29, 2005 Share Posted July 29, 2005 Hei takk for gode tips jeg har nå har nå koblet bort luftmengdemåleren og bilen går som en klokke hvliken funksjon har denne egentlig siden bilen går som en klokke når jeg har koblet den bort... noen som vet pris på ny luftmengdemåler? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest madura Posted July 29, 2005 Share Posted July 29, 2005 Hei takk for gode tips jeg har nå har nå koblet bort luftmengdemåleren og bilen går som en klokke hvliken funksjon har denne egentlig siden bilen går som en klokke når jeg har koblet den bort... noen som vet pris på ny luftmengdemåler? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted July 29, 2005 Share Posted July 29, 2005 Det er de små tingene som ødelegger for de moderne bilene... Sier jeg som har Bosch mekanisk innsprut... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted July 29, 2005 Share Posted July 29, 2005 Det er de små tingene som ødelegger for de moderne bilene... Sier jeg som har Bosch mekanisk innsprut... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest madura Posted July 29, 2005 Share Posted July 29, 2005 Kan det forresten være skadelig for bilen om jeg kjører med utkoblet luftmassemåler?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest madura Posted July 29, 2005 Share Posted July 29, 2005 Kan det forresten være skadelig for bilen om jeg kjører med utkoblet luftmassemåler?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ODDATLE Posted July 30, 2005 Share Posted July 30, 2005 Kan det forresten være skadelig for bilen om jeg kjører med utkoblet luftmassemåler?? Da går "hjernen" i nødmodus og alt funker relativt bra, men ikke optimalt.Sjekk ledningene fra luftmassemåleren, jeg hadde sprukken isolasjonpå alle fire ledninger på samme sted.Det ble det litt tull av :wall: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ODDATLE Posted July 30, 2005 Share Posted July 30, 2005 Kan det forresten være skadelig for bilen om jeg kjører med utkoblet luftmassemåler?? Da går "hjernen" i nødmodus og alt funker relativt bra, men ikke optimalt.Sjekk ledningene fra luftmassemåleren, jeg hadde sprukken isolasjonpå alle fire ledninger på samme sted.Det ble det litt tull av :wall: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts