Jump to content

Atomatschok? hjelp!

Guest madura

Recommended Posts

Guest madura

Hei

noen som kan hjelpe?? har en mb c 200 98 mod som "lugger"-fusker litt når bilen er kald(automatkassa girer ikke skikkelig heller). når jeg har kjørt i ca 5 min så går bilen helt greit. Skyldes dette automatschoken? og hva bør gjøres.

Hadde også en gang et tilfelle hvor det kom en ulyd (akkurat som bomgiring)når jeg tok en kikdown.

Dette gjelder også nå om sommeren

Takknemmelig for alle svar

Guest Ebola

Heisann.

Jeg tipper luftmassemåleren på bilen din er defekt. denne sitter rett etter luftfilteret på bilen din, og er enkel og bytte selv. Ved bytte av luftmassemåler bør det også byttes luftfilter

• 2 weeks later...
Guest madura

takk for tipset :D skal prøve dette kan vel bare koble ut pluggen til denne og se om problemet forsvinner når den ikke er tilkoblet

• 1 month later...
Guest madura

Hei takk for gode tips jeg har nå har nå koblet bort luftmengdemåleren og bilen går som en klokke :D hvliken funksjon har denne egentlig siden bilen går som en klokke når jeg har koblet den bort... noen som vet pris på ny luftmengdemåler?

Guest madura

Hei takk for gode tips jeg har nå har nå koblet bort luftmengdemåleren og bilen går som en klokke :D hvliken funksjon har denne egentlig siden bilen går som en klokke når jeg har koblet den bort... noen som vet pris på ny luftmengdemåler?

Guest ODDATLE
Kan det forresten være skadelig for bilen om jeg kjører med utkoblet luftmassemåler??

Da går "hjernen" i nødmodus og alt funker relativt bra, men ikke optimalt.

Sjekk ledningene fra luftmassemåleren, jeg hadde sprukken isolasjon

på alle fire ledninger på samme sted.Det ble det litt tull av :wall:

Guest ODDATLE
Kan det forresten være skadelig for bilen om jeg kjører med utkoblet luftmassemåler??

Da går "hjernen" i nødmodus og alt funker relativt bra, men ikke optimalt.

Sjekk ledningene fra luftmassemåleren, jeg hadde sprukken isolasjon

på alle fire ledninger på samme sted.Det ble det litt tull av :wall: