Guest 500SL Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 Da ble det skilter på bilen! Bilen skulle på full teknisk pga alder, men de brukte et kvarter på å se på bilen. Tydelig at MB kvalitet er kjent hos biltilsynet også Et annet spørsmål: På kjølevannstemp instrumentet inne i bilen, den streken som står mellom 80 og 120 grader for seg selv, hvilken temperatur indikerer den? 90 eller 100 grader? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 Da ble det skilter på bilen! Bilen skulle på full teknisk pga alder' date=' men de brukte et kvarter på å se på bilen. Tydelig at MB kvalitet er kjent hos biltilsynet også Et annet spørsmål: På kjølevannstemp instrumentet inne i bilen, den streken som står mellom 80 og 120 grader for seg selv, hvilken temperatur indikerer den? 90 eller 100 grader?[/quote'] Gratulerer... Var det deilig å få betalt litt avgifter ? Streken indikerer 100 grader, og hvis du lurer på om det er normalt at tempen rusler opp dit av og til, så er det det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Johan Stub Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 Gratulerer - en riktig god følelse. Og i morgen blir det sol! Hvordan gikk det med blinklysene på sidene? Brukte du tape og lampettledning og fikk det godkjent? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 500SL Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 FrodeS: Avgifter er gøy Min ligger ganske stabilt like rundt denne streken, litt under ved landevei, og litt over i by. Leste på en tech side at varme er vanlig på disse motorene, og min har mye fryseveske (-48 grader) Syntes allikevel at 100 grader er mye! Ikke uvanlig med opp til 110 sier Mercedes....Noen som vet hvem som forhandler Redline oljer her i Norge? De har et stoff som senker tempen i kjølevannet (waterwetter) Stub: Jeg fikk gutta på MB verkstedet til å montere originale sideblink på bilen, ville ikke ha noe tull og utsettelse, har ventet lenge nok.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest amorino Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 Redline forhandles i hvert fall av Mekonomen! Og gratulerer - jeg kjenner et snev av misunnelse!! Kunne godt tenkt meg en åpen MB akkurat på denne tiden av året... Foruten din, den nye CLK i sort med brunt skinn! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 Jeg fikk gutta på MB verkstedet til å montere originale sideblink på bilen' date=' ville ikke ha noe tull og utsettelse, har ventet lenge nok....[/quote'] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Johan Stub Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 har ventet lenge nok....I know the feeling... Vi handlet i oktober og registrerte i april året etterpå. Det var lenge det! Men nå smiler livet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 500SL Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 Nå smiler livet, ja..... over 20 grader på Lørenskog nå, ut å cruise Når det gjelder lysene, kompissen viste en bil på fredag. Hadde ikke lys i orden. Ingen skilt, kom igjen når det er i orden!Han som så på bilen min, det første han gjorde var å se på siden av bilen og sjekke dette. Hadde sikkert fått den igjennom etter krangling og flere forsøk, men det var ikke interessant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 Nå smiler livet' date=' ja..... over 20 grader på Lørenskog nå, ut å cruise Når det gjelder lysene, kompissen viste en bil på fredag. Hadde ikke lys i orden. Ingen skilt, kom igjen når det er i orden!Han som så på bilen min, det første han gjorde var å se på siden av bilen og sjekke dette. Hadde sikkert fått den igjennom etter krangling og flere forsøk, men det var ikke interessant.[/quote'] Helt vanvittig at man faktisk må krangle med dissa som har betalt for å kunne sånt. Kjenner jeg blir en anesle misunnelig, ja Hvis du føler for å byttelåne fram til høsten (evnt. resten av livet) så er det bare å skrike ut! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MbTore Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 Nå smiler livet' date=' ja..... over 20 grader på Lørenskog nå, ut å cruise Når det gjelder lysene, kompissen viste en bil på fredag. Hadde ikke lys i orden. Ingen skilt, kom igjen når det er i orden!Han som så på bilen min, det første han gjorde var å se på siden av bilen og sjekke dette. Hadde sikkert fått den igjennom etter krangling og flere forsøk, men det var ikke interessant.[/quote'] Hvis den er importert av privatperson, og den ikke hadde sideblinklys fra før (originalt), så er det ikke krav til å montere dette for å få den godkjent...! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 500SL Posted June 16, 2005 Share Posted June 16, 2005 Jo, det er det. Kjøretøy forskriftene gjelder uansett hvem som importerer. Men - dette praktiseres ikke likt, så noen har klart å få igjennom uten.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts