Guest josulf Posted June 13, 2005 Share Posted June 13, 2005 PASSER MOTOREN FRA EN W210 E55AMG I EN W124 E500 FRA 95 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torbjørn Posted June 13, 2005 Share Posted June 13, 2005 Alt er mulig, så svaret må bli ja.Tror dette kan være et ganske enkelt motorbytte siden W124 er levert med 500 V8 fra før. Sikkert mange likheter på blokkene kjenner jeg Mercedes rett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest josulf Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 det hadde vært litt kult med en e55 motor i en 124 for det er jo vansklig å få tak i e60 motoern fra amg. skal snart få bygget en 500 men vil ha mer effekt ut av motoren det er jo mye i en fra før men vil ha litt til.vor mye kan man dra ut av en 500 motor på bare å bytte eksos luft filter å chip? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 vor mye kan man dra ut av en 500 motor på bare å bytte eksos luft filter å chip? Så å si ingenting. Sløsing med penger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest josulf Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 men ka koster det å få vmax på en 500får jo bygget ekosoen i utlandet så det blir ikke så mye sløsing med penger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Nygård Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 vmax Forklar litt mer hva du mener med dette ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 Det er vel opphevelse av toppfartssperren han tenker på... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 Ei presse eller to snurrer er svaret her om en ikke bytter motor da.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 Tror faktisk du får mer hk/$ hvis du gjør som Bernt sier, turbo eller kompressor..... enn ved å gå for en E55 motor, vil tro det ikke er noe problem å dra både 4 og 500hk+ ut av en E500 med pumpe og kjøler..... Kleeman har masse kjekt eller Renntech i USA har mye gøy til 124 serien..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest josulf Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 er det noen internet sider med priser å info på sånne gøye ting?er ikke E500 sperret på 250kmt eller går ikke den bedre? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest josulf Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 w124 500 har motor nr m119.974w210 e50 har motor nr m119.5.0passer ikke den i en 500 for bilen skal jo bygges om fra en 200e så det er jo bare til å kjøpe inn en e50 amg motor istede for en 500. vil bare ha noe som ikke så mange har. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 Det er forskjeller i blokka visstnok på 500 motoren som sitter i 124. Men du kan sikkert få plass til E50 motoren hvis du vil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zxz Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 hva trengs av forsterkning når man bytter til større motor fra en 200e? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 Kommer ann på hvor mye større. Men umiddelbart vil jeg tro:BremserAkslingerGirkasseMuligens noen foringer som er anderledes.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zxz Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 feks fra 200 til 300 må man skifte ut bremser til ventilerte bremseskiver og det meste av det du remset opp? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 er ikke E500 sperret på 250kmt eller går ikke den bedre? De er sperret ja, elektronisk, vet ikke om noen her i norge som kan fjerne denne, det er sikkert flere andre her som vet..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 feks fra 200 til 300 må man skifte ut bremser til ventilerte bremseskiver og det meste av det du remset opp? Skal du få godkjent ombyggingen av bilen må du uansett ha en liste over alt som må byttes, men tror nok du er i nærheten med listen min. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest josulf Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 å få godkjennt bilen er ikke noe problem har jo fått godkjennt en 200 om til 300E 3,2 AMG 4matic.å en 95mod e250d om til e500. det er jo ikke bare Bremser Akslinger Girkasse foringer man bytter nåre man bygger bilen om til 500 man må forsterke bilen i alle mulige vinkler++++ mye mer ting det er mye arbeid..eg sender bilene på et karosseriværksted som gjør alt.sånn som den 200 som er bygget om den er godkjennt som 3,2 amg 4matic bilen ble godjennt ombyggd i tyskland samme med 500.hva vile derre valgt en e500 eller en e36 amg eg må finne ut va eg skal ha må ha en privat bil når eg beggyner på skolen gjenn til høsten og da må jeg finne meg en bil som eg kan bruke fast for amgen er solgt levres om en måde til kunde å no skal 500 selges. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.