Jump to content

ER DET MULIG

Guest josulf

Recommended Posts

Guest josulf

det hadde vært litt kult med en e55 motor i en 124 for det er jo vansklig å få tak i e60 motoern fra amg. skal snart få bygget en 500 men vil ha mer effekt ut av motoren det er jo mye i en fra før men vil ha litt til.

vor mye kan man dra ut av en 500 motor på bare å bytte eksos luft filter å chip?

Guest josulf

men ka koster det å få vmax på en 500

får jo bygget ekosoen i utlandet så det blir ikke så mye sløsing med penger

Tror faktisk du får mer hk/$ hvis du gjør som Bernt sier, turbo eller kompressor..... enn ved å gå for en E55 motor, vil tro det ikke er noe problem å dra både 4 og 500hk+ ut av en E500 med pumpe og kjøler..... :twisted:

Kleeman har masse kjekt eller Renntech i USA har mye gøy til 124 serien..... :P

Guest josulf

er det noen internet sider med priser å info på sånne gøye ting?

er ikke E500 sperret på 250kmt eller går ikke den bedre?

Guest josulf

w124 500 har motor nr m119.974

w210 e50 har motor nr m119.5.0

passer ikke den i en 500 for bilen skal jo bygges om fra en 200e så det er jo bare til å kjøpe inn en e50 amg motor istede for en 500. vil bare ha noe som ikke så mange har.

feks fra 200 til 300 må man skifte ut bremser til ventilerte bremseskiver og det meste av det du remset opp?

Skal du få godkjent ombyggingen av bilen må du uansett ha en liste over alt som må byttes, men tror nok du er i nærheten med listen min.

Guest josulf

å få godkjennt bilen er ikke noe problem har jo fått godkjennt en 200 om til 300E 3,2 AMG 4matic.

å en 95mod e250d om til e500.

det er jo ikke bare Bremser

Akslinger Girkasse foringer man bytter nåre man bygger bilen om til 500 man må forsterke bilen i alle mulige vinkler++++ mye mer ting det er mye arbeid..

eg sender bilene på et karosseriværksted som gjør alt.

sånn som den 200 som er bygget om den er godkjennt som 3,2 amg 4matic bilen ble godjennt ombyggd i tyskland samme med 500.

hva vile derre valgt en e500 eller en e36 amg eg må finne ut va eg skal ha må ha en privat bil når eg beggyner på skolen gjenn til høsten og da må jeg finne meg en bil som eg kan bruke fast for amgen er solgt levres om en måde til kunde å no skal 500 selges.