Guest oddgeirl Posted June 13, 2005 Share Posted June 13, 2005 ABS'n har klikka, og finner ikke ut hva det er for øyeblikket. Bilen er litt ekkel å kjøre med, så derfor vil jeg koble denne ut inntil videre. Er det egen sikring på ABS'n, eller hvordan skal jeg lett kunne koble fra ABS'n? Takker for svar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MBSL Posted June 13, 2005 Share Posted June 13, 2005 Skru av det svarte dekselet over ABS enheten og ta ut releene. Ellers så vil jeg tippe det er ledningene til fremre hjulsensorer som kan være feilen, brudd på disse er vanlig. Sjekk tråden fra når jeg feilsøkte og reparerte denne feilen http://www.mbentusiastklubb.com/forum/viewtopic.php?p=10619&highlight=#10619 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest oddgeirl Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 Takker for svaret. Dette er egentlig bilen til broren min... Jeg har sett på den en gang før ( Jeg er elektriker og elkrafttekniker), så jeg skal ha litt greie på strøm og sånn. Men det multimeteret jeg brukte var ikke helt godt, og jeg fikk veldig rare målinger på begge sensorene fremme... 3-4 ohm mener jeg.. og plutselig var det brudd.. Jeg trodde at instumentet hadde klikka.. Men nå har jeg nytt instrument og ny giv =) Jeg var litt usikker på om det ble indusert spenning i giverne ettersom rotasjonsahastigheten på dekkene, og avviket mellom spenningen skulle regulere bremseeffekten. Men nå vet jeg hva slags motstandsverdi som det skal være. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts