Jump to content

MB 300CE Sportline


Dan-Henning

Recommended Posts

Stilig. Likte bremsene

Nå må du ikke selge, men oppgradere motor og drivverkt slik at bremsene bli noe underdimensjonert i forhold til effekten

 

Det var derfor disse bremsene ble installert. Jeg hadde liggende biturbo. Men jeg fant ut at siden jeg ikke har god tid til dette lenger, eller økonomi til å kjøre rundt med over 300 hk, så stoppet jeg når bilen var strøken og "ferdig":) Håper jo at noen ser potensialet i denne bilen og vil kjøpe den for det den er verd, egentlig. Må være en entusiast som vil fortsette å ta vare på den! Er jo et flott utgangspunkt til å fortsette med turbo osv...!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Hva er forskjellen på bærearma om den er utskiftbar eller ikke?

 

Kan jeg spørre hvor du fikk i brremsene å hva herligheten kosta?

 

Mindre gods på bærearmen som gjør at den ikke tar borti bremseskiva. Disse bremseskivene er tykke!

 

Caliperene er kjøpt på ebay for ca 5-6000, husker ikke helt nøyaktig. Bremseskivene + klosser ca 5-6000 totalt også på autoroyal.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bremser fra e320/420 på min. De skal visstnok ikke passe på vanlig bærearm, men det går helt fint.

 

Bremsene mine har skiver som er 294x25 mm.

(Jeg har klosser og skiver 295x22mm liggende til salgs). Det er et skille ca 1994 der de gikk fra 295x22 til 294x25.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Var disse kallipperene "bolt on" eller mått edu lage braketter for å få de til å passe?

 

 

Bremser fra SL600 2001-mod. med 4stempels aluminiumscalipere fremme fra Brembo og 334mm x 32mm perforerte skiver. Det stopper veldig greit:D Bak er det vel 300mm x 22mm perforerte skiver.

Link to comment
Share on other sites

Bremser fra SL600 2001-mod. med 4stempels aluminiumscalipere fremme fra Brembo og 334mm x 32mm perforerte skiver. Det stopper veldig greit:D Bak er det vel 300mm x 22mm perforerte skiver.

 

Hva er forskjellen på bærearma om den er utskiftbar eller ikke?

 

Kan jeg spørre hvor du fikk i brremsene å hva herligheten kosta?

 

Mindre gods på bærearmen som gjør at den ikke tar borti bremseskiva. Disse bremseskivene er tykke!

 

Caliperene er kjøpt på ebay for ca 5-6000, husker ikke helt nøyaktig. Bremseskivene + klosser ca 5-6000 totalt også på autoroyal.

 

Hei.

 

Ser du har montert Silver Arrow, kjempefine bremser!  Legger ved litt info på det, håper det er i orden for deg.

 

http://images.google.com/search?hl=en&site=&tbm=isch&source=hp&biw=1481&bih=873&q=Silver+Arrow+brakes&oq=Silver+Arrow+brakes&gs_l=img.3..0i24.1484.7281.0.7891.20.17.0.3.3.0.516.2378.2j8j4-1j1.12.0...0.0...1ac.1.9.img.R9C0zf6gqMo&safe=active

 

Kjempefin bil! :-)

balljoints_both12.thumb.jpg.7e7e4c1b11268d1190f0697f05ebdc3a.jpg

LCA_early1.jpg.fa73c8f33fb0f6ce5e0196c2c3b91263.jpg

LCA_late1.jpg.ead2ca5e058352f2ed2474b75263f40c.jpg

Link to comment
Share on other sites

jeg har hatt div 500E bremser på bru med løs bærekule uten problemer.

 

BTW:

ryker det like mye fra begge eksosrørene dine???

 

500e bremser går fint med vanlig bærearm. Sl600 silver arrow går det derimot ikke så bra med;) jeg har prøvd og det tok borti! Jeg forsøkte å montere altså, jeg kjørte ikke;p

 

Og ja, det ryker likt fra begge røra:)

 

 

Link to comment
Share on other sites

jeg har hatt div 500E bremser på bru med løs bærekule uten problemer.

 

BTW:

ryker det like mye fra begge eksosrørene dine??? :D

 

'91 - '93  500E:  300 x 28mm

'93 - '95  E500:  320 x 30mm

Silver Arrow:  334 x 32mm

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...
17 hours ago, Jonskre said:

Hei, ser tråden er gammel. Husker du hvor du fikk tak i biturbo kitet? Lurer selv på å fyre opp litt..
mvh Jon Kristian Skretting

 

Hei. Jeg vet ikke hvem som solgte kit'et dessverre. Jeg kjøpte en 300TE av en som hadde kit'et installert. Han hadde fått kontakt med en Mercedes-forhandler i England som solgte disse kit'ene billig fordi de hadde hatt de liggende siden denne modellen var ny. Forstod det slik at kit'ene ble solgt ut da for at de skulle tømme lagrene. 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Dan-Henning said:

 

Hei. Jeg vet ikke hvem som solgte kit'et dessverre. Jeg kjøpte en 300TE av en som hadde kit'et installert. Han hadde fått kontakt med en Mercedes-forhandler i England som solgte disse kit'ene billig fordi de hadde hatt de liggende siden denne modellen var ny. Forstod det slik at kit'ene ble solgt ut da for at de skulle tømme lagrene. 

Ok, mange takk for svar :) Er jeg som eier 300CE som du har holdt på med ser du.. Ser enda like bra ut!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...