Dan-Henning Posted August 2, 2008 Posted August 2, 2008 Tenkte jeg kunne legge ut noen bilder av prosjektet mitt. Mercedes 300CE 1991 modell: WDB1240501B644684 - 199: Metallic blå/svart farge - 211: Differensialsperre (ASD) - 221: Elektrisk justerbart førersete - 240: Utetemperatur-måler - 245: Kjørecomputer - 260: Fjerning av modell-emblem bak - Sportline-ratt (orginalt ekstrautstyr) (390 mm dia.) - 404: Ortopedisk justerbart førersete - 412: Elektrisk takluke - 420: Automatgir - 440: Cruisekontroll - 531: Automatisk antenne - 570: Armlene på førersete - 586: Behr air condition og elektriske vinduer fremme og bak - 611: Bakkebelysning i dører. (Ligger i bunn av dørene og lyser når dørene åpnes)with W124 also for central doors/W202 - 731: Treverk i valnøtt - 873: Setevarmere i frontseter OPPGRADERINGER GJORT SIDEN BILEN BLE KJØPT NY: - 94-panser og bakfanger. - Klarglass-lykter fremme og bak. - Senket 40mm/60mm med H&R fjærer og Bilstein sprint dempere. Godkjent hos biltilsynet - Alle stag, foringer og styresnekke er byttet om til Sportline deler for denne modellen. Ellers øvrige stag og foringer byttet for morro skyld. - 8x17" felger fremme og 9,5x17 bak. - DEFA alarm med fjernstyring av sentrallås. - Solskjermer med belysning. - AMG pedalsett og en noe penere girspake. - Kromringer på instrumenter og rundt girspake. - Solskygge i bakruta. - Alpine mp3-spiller og Rockford Fosgate 6,5 komponentsystem i hattehylla. - 94-look bagasjelokk. - Omfattende jobb med å fjerne rust (Slipt og sandblåst + bytta noe stål). Beskyttet stål mot ny rustdannelse. Hellakkert i 2010. - Montert rustfritt eksosanlegg fra første til siste eksospotter. Fjernet hjulbrønn og montert magnaflow ende-eksospotter på begge sider med utsparing i fanger. - Byttet toppakning, toppdekselpakning, eksos og innsug med mer + ventiltetninger i 2008. - Byttet fordelerlokk og rotor. - Byttet kjede i 2006. - Alle Hardyskiver bytta på mellomaksel + lager. - Montert Brembo bremser fremme og bak. Kommer fra en SL600 2001-mod. Perforerte skiver fremme (334mmx32mm) og bak (300mmx22mm) + firestempels -Brembocaliper fremme i aluminium. - Justerbart camberstag bak som er justert på firehjulskontroll, slik at hjula bak ikke står skeivt. Motoren er forøvrig i veldig bra stand. Oljetrykket er fint og motoren går stille og jevnt. Pådrag veldig bra, og drivstofforbruk nede i 0,84l/mil på fin kjøring ved langkjøring. Quote
Dan-Henning Posted October 7, 2012 Author Posted October 7, 2012 Her kommer bilder av prosjektet mitt:) Quote
vegardxf Posted October 7, 2012 Posted October 7, 2012 nydelig bil du har her skal ha meg noen slike MAE felger jeg ogso en gang, men da i 18 eller 19". ser ut som den blir ganske så rustfri når du er ferdig med den! stå på Quote
Stein Arnestuen Posted October 8, 2012 Posted October 8, 2012 Ja stå på, nydlig bil (men du mangler 12 ventiler :D) Quote
Dan-Henning Posted October 8, 2012 Author Posted October 8, 2012 Har ikke bruk for mer ventiler eller hester, selv om det hadde vert kjekt av og til:) Syns heller lavere bensinforbruk er bedre:) Quote
Dan-Henning Posted October 8, 2012 Author Posted October 8, 2012 Var myye rust fra venstre bakskjerm og baki bagasjerommet her! Bilen har vert kollisjonsskadet venstre side bak før tydeligvis, og arbeidet med å sveise inn "ny skjerm/ny bit av en skjerm" har vert gjort slurvete.. Quote
Dan-Henning Posted October 8, 2012 Author Posted October 8, 2012 Hvis noen lurer, så er bilen helt ferdig i karosseriet. Men jeg har vert treg med å legge ut bilder:) Så nå bare kjører jeg på med bilder fra hele prosessen! Quote
Dan-Henning Posted October 8, 2012 Author Posted October 8, 2012 Her er blant annet en ny brønn til venstre siden bak Quote
Dan-Henning Posted October 8, 2012 Author Posted October 8, 2012 Nye bremser er jo kjekt å ha:) Quote
Dan-Henning Posted October 8, 2012 Author Posted October 8, 2012 Mer rust dukket opp, og mer sliping måtte til:) Quote
Dan-Henning Posted October 8, 2012 Author Posted October 8, 2012 Kappet ut skjermen fra en delebil, slipte delene og sandblåste dem.. og etterhvert blir det en hel skjerm igjen:) Den gamle innsveisa skjermbiten var helt fullstendig ihjelrusta! Quote
Dan-Henning Posted October 8, 2012 Author Posted October 8, 2012 Skjært ut hull for innsveising av nytt stål i høyre hjulhus foran + litt testing med ny 94-bakfanger:) Quote
Dan-Henning Posted October 8, 2012 Author Posted October 8, 2012 Og uttesting av en type magnaflow eksospotter i rustfritt stål:) Men disse bråkte for mye! Bort med hjulbrønnen, for her skal to potter på plass! Quote
Dan-Henning Posted October 8, 2012 Author Posted October 8, 2012 Da begynner sandblåsinga, host hark! Quote
Dan-Henning Posted October 8, 2012 Author Posted October 8, 2012 Sandblåste jekkfester og påsveising av nytt stål:) Quote
Dan-Henning Posted October 8, 2012 Author Posted October 8, 2012 Her blir alt som har vert sandblåst smurt med Hagmanns 2komponent epoxygrunning, rett etter sandlåsing slik at rusten ikke skal komme tilbake Quote
Dan-Henning Posted October 8, 2012 Author Posted October 8, 2012 sandblåsing funker best utendørs:) Quote
Recommended Posts