Guest amorino Posted June 11, 2005 Share Posted June 11, 2005 Sitter med en Peugot 306 stv. som jeg skal gnukke litt på denne uken, men så viser det seg at problemene er mer enn manglende kosmetisk vedlikehold! Motorrommet ser for jævlig ut, og da jeg tok av oljepåfyllingslokket var det stort sett asfalt nedi der... Så - å gjør vi nå a`? (sitat; Mekke Mikkel... he-he) Jeg trenger å rense denne motoren skikkelig - hva bruker jkeg og hvordan? Kan vel ikke akkurat stappe høytrykken ned i påfyllingen(!), men noe drastisk må til! Forslag og erfaringer mottas med takk - alle kjipe tilsagn om Peugot forkastes, siden det er svigers sin kjerre, og jeg ikke bryr meg videre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tonny Solem Posted June 11, 2005 Share Posted June 11, 2005 Kan den ikke startes mener du??Siden jeg hadde hadde dårlig oljetrykk på min W123 så dro jegtil den lokale MB forhandleren og kjøpte motorrens.Dette var vel ei flaske på ca o.5l ( Husker ikke navn )med noe flytendeguffe som jeg helte oppi påfyllingslokket for olje.La motoren kjøres på hurtig tomgang ( Jeg kruset rund uten mye turtall) i ca 20-30minog tapp deretter av oljen.Jeg hadde da på ny syntetisk olje (Kjørte tidligere på felleskjøpets mineralolje) og nytt filter,og motoren og ikkeminst oljetrykk er veldig glad om dagen.( Lå på 1.5-2 i trykk under kjøring)Nå er oljetrykk nesten konstant på 3.Vet ikke om dette var noe til hjelp men.....en motorrens kan være greit åta en gang iblant har jeg funnet ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest amorino Posted June 11, 2005 Share Posted June 11, 2005 Den starter og går delvis greit, den. Og en motorrens høres bra ut!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Trond Roald Posted June 11, 2005 Share Posted June 11, 2005 hvis det er meget mye dritt under toppdekselet,villejeg tatt det av og vasket dette før du evt tar innvendig motor rens.bare ett par skruer så er lokket av.bare pass på å få på plass de to avstands klossene somer mellom toppdeksel og metall dekselet.har sett mange 306 med mye dritt.de bilene jeg har skrudd på har jeg først renset toppdekselet og kjørt innvendig rens.etterfulgt med olje+ filter skift.så blir det mye bedre med engang.regnet med at bilen har bensin motor? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest amorino Posted June 11, 2005 Share Posted June 11, 2005 Jepp - besinmotor, og såpass mye dritt at du nok kunne lagt asfalt på ny E6 med innholdet i blokka! Noen motorrens å anbefale? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Trond Roald Posted June 11, 2005 Share Posted June 11, 2005 Jepp - besinmotor' date=' og såpass mye dritt at du nok kunne lagt asfalt på ny E6 med innholdet i blokka! Noen motorrens å anbefale?[/quote'] vi bruker omega.synes det fungere bra... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted June 12, 2005 Share Posted June 12, 2005 Jepp - besinmotor' date=' og såpass mye dritt at du nok kunne lagt asfalt på ny E6 med innholdet i blokka! Noen motorrens å anbefale?[/quote'] Det du _kan_ gjøre, er å helle på en liten skvett diesel. Det skal visst funke greit som motorrens Hadde det vært min bil hadde jeg nok allikevel prøvd en vanlig motorrens. De gangene jeg har gjort dette på mine biler, så har den stått på tomgang en 10-20 min. Det er mulig d ubør ta et oljeskift først, for den olja som er på nå høres ikke akkurat tyntflytende ut. Kjøp noe billig syntetisk olje og hell på, ha i motorrens og kjør gjennom den. Ha deretter på bra olje, og følg med på fargen etterhvert som bilen kjøres. Det kan fortsatt være mye drit i motoren som tas opp av oljen etterhvert. Simen (www.stjerneservice.no) har i hvertfall en invendig motorrens som skal være bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.