Guest tvold Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 10 fotgjengere136km/t i 60'n84 tatt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 Latterlig å ha storkontroll på nattestid midt i uka..... Hva er problemet med å holde litt høyere fart da når det er null trafikk?Jo, det var da noen verstinger her da.....Hadde nå først kvalitetssikret veiforholdene for politi før en fartstest jeg da... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Johan Stub Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 Hva er problemet med å holde litt høyere fart da når det er null trafikk?Var ikke helt null da.Hadde nå først kvalitetssikret veiforholdene for politi før en fartstest jeg da... Det er forskjellen på de helt ferske og de litt mer erfarne... Jeg synes det er greit at politiet er ute på veien, men de skal ikke herse med folk. Greit at de tar verstingene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 300TDT Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 Kontroll? Hvor da? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 Latterlig å ha storkontroll på nattestid midt i uka..... Det er vel på nattestid mange kjører som fortest. Er vel kanskje litt inhabil, men jeg mistet lappen for tre år siden på Rv3 (Østerdalen) like sør for Tynset en augustkveld midtnattstid. DET synes jeg var hårreisende, ha laserkontroll der på den tiden av døgnet hvor det faktisk er så og si null trafikk på en fredagskveld. Jeg ble ståendes der i over én time og kun en bil passerte under denne tiden. Skjønner bedre nytten av å ha en sånn kontroll ved mer trafikkerte hovedveger rundt storbyene.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 De står ute på nettene utelukkende for å hente inn penger....Er jo kun til fare for seg selv disse verstingene.Selv ligger jeg gjerne 20 km/t over på nattestid jeg, men synes ikke det er så veldig kriminelt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 De står ute på nettene utelukkende for å hente inn penger....Er jo kun til fare for seg selv disse verstingene.Selv ligger jeg gjerne 20 km/t over på nattestid jeg' date=' men synes ikke det er så veldig kriminelt.[/quote']20 km/t overalt? Neida, men du er nå farlig nær grensa hvis du kjører 20 km/t for fort i en 50 sone. Synes det er greit de har kontroller jeg, for det er maaange dødsulykker som skjer på kvelds- og nattestid nettopp pga fart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 Det som irriterer meg er at det faktisk gis bot for 10 til 15 km overtredelse i 70km/t sone og på motorvei, det er jo ikke det som tar liv eller skader noen, det er de som kjører som idioter og gjerne i fart på 200km/t og mer, farlige forbikjøringer og høy fart i tettbebygd strøk osv..... Feks det å få 4500,- spenn i bot for å kjøre i kollektivfeltet eller 1000 kroner for ikke å ha med seg lappen!!! Det begynne å ta heilt av, det e kanskje ikke så løye når Samferdselsministeren er fra Venstre, de vil jo alle skal ta bussen eller sykle.... Men for all del...139 i 60 sone og har hatt lappen i 14 dager sier litt om hva som sviver i topplokket!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 1000 kroner for ikke å ha med seg lappen!!! 1000 kr!!!! Trodde det var på 500 kr, men uansett er det dyrt samme om det er 500 eller 1000. Hva er vitsen med dette? Hver eneste gang jeg har blitt stoppet har jeg måttet fremvise førerkort som da kontrolleres opp mot systemet. De kunne like gjerne hatt ett bankkort i hånda, nytteverdien er like stor med denne..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 Steig det ikkje te 800 eller 1000 nå nettopp når alt annet av bøter gikk i været......?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts