Guest Goliath Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 Jeg har en eldre E230 W123 1982 som har ikke kjørt mer enn 169'. I det siste så har potta begynt å sprute ut flamme hvis jeg rev'er litt høyt i andre gir og holder in klutsjen slik at bilen rev'er ned igjen. Helt mot slutten høres det en smellert og det kommer stikkflamme ut potta! Dette er bekreftet av flere som har sjekket dette! Er dette farlig og hva kan det være egentlig? Det skjer bare når jeg rev'er i andre gir. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jørn-Flemming Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 .... potta begynt å sprute ut flamme ..... Helt mot slutten høres det en smellert og det kommer stikkflamme ut potta! Er dette farlig og hva kan det være egentlig?Tuller du med oss? Det skyldes uforbrent bensin i eksossystemet som antenner i potten pga varmen og gass/luftforholdet. Hva mener du med farlig? - hvis f.eks. ytterpunktene er "krysse fotgjengerfelt" og "basehopping"? Det verste som kan skje er kanskje at eksosanlegget revner i en meters lengde hvis konsentrasjonen av gass blir stor nok før det antenner. Ellers er stein fra sinte naboer også en risiko. Jeg skal ikke spå så mye om årsaker, men tenningsjustering og dårlig vakumregulering av tenningsvinkelen ved pådrag kan føre til slikt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Goliath Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 Jeg lurte på om det var farlig. Bensin, flammer og bil passer ikke helt sammen derfor lurer jeg på om det er farlig at det kommer stikkflamme ut av potta!? ..men det ser helt crazy ut om natten! Skulle nesten tro at det var en rallymotor i den go'e gamle W123 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest som Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 Tøft.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eivind Soltvedt Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 Når vi er inne på det..Gamlebilen hadde noen takter.. Like etter at jeg hadde fått den, om jeg dro den godt ut på 3 gir og slapp gassen slik at den bremset på motor, så lå det ett gnistregn etter bilen.. Det forsvant etter halvannen ukes tid og skyldtes nok sot som brant opp! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 300TDT Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 Det forsvant etter halvannen ukes tid og skyldtes nok sot som brant opp! Sannsynligvis aldri vært over 2500rpm hos forrige eier... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.