Guest Eivind Soltvedt Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 Nå nærmer sommerferien seg med stormskritt og jeg lurer på hva slags forberedelser bilfolket har gjort på musikksiden? Med tanke på lange bilturer! Jeg kjøpte samlealbumet til Live (jada jeg veit det er sosialt uakseptert å kjøpe "best of" .. Er på linje med å innrømme å kjøpe/lese se og hør) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjærand Matre Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 Laptop - 80gigabyte - mp3...Skulle holde frem og tilbake til Tusenfryd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Goliath Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 Jeg hører egentlig på mye gammelt selv om jeg er ung. Hører mye på 70 og 80-tallsmusikk. En fin liste: 1. The Letter, The Box Tops2. Psychotic Reaction, Count Five3. I Fought the Law, Bobby Fuller Four4. On the Road Again, Canned Heat5. Forunate Son, Credence Clearwater Revival6. Hush, Deep Purple7. War, Edwin Starr8. Get Ready, Rare Earth9. Somebody to Love, Jefferson Airplane10. All Day And All Of The Night, The Kinks11. Surfin Bird, The Trashmen12. Nowhere to Run, Martha Reeves and the Vandellas13. White RAbbit, Jefferson Airplane14. Wild Thing, The Troggs15. The Ride of the Valkyries, Budapest Symphony Orchestra16. Shakin' All Over, The Guess Who17. You Really Got Me Going, The Kinks ..visste dere at The Ride of the Valkyries ble kåret til den farligste kjøremusikken i England (anerkjent undersøkelse). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Paul Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 Jeg kjøpte samlealbumet til Live (jada jeg veit det er sosialt uakseptert å kjøpe "best of" .. Er på linje med å innrømme å kjøpe/lese se og hør) Noen ganger er best of plater helt greit, Eivind. Jeg har vel 5-6 Live CD'er, og det er en del vås imellom noen knallgode sanger. Problemet er vel ofte at best of plater ikke samler det man selv synes er de beste, så da må man lage seg sin egen allikevel... For tiden går det mye i Zeromancer, Satyricon og Johnny Cash sin 'The man comes around' Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 Johnny Cash sin 'The man comes around'Fabelaktig sang! Noe av det jeg har i bilen akkurat nå:Tanya Stephens - what a pityCalexico - Guero CaneloGroove Armada - Hands of TimeBig Bang - Long distance ManPaul Okenfold - Ready, Steady, GoThe Roots - SeedDeLillos - Smak av honningFemi Kuti - Beng Ben Beng777 - Brand New Old Skool Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sondre B. Bjelland Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 96% Puddel rock når man er på "stripa" Vanligvis hører jeg på mye rart i bilen min, men CDer som stadig befinner seg i bilen er: - Red Hot Chili Peppers - Blood Sugar Sex Magic og Californication- AIR - Talkie Walkie, Premiers Syndromes og Moon Safari- Outkast - Speakerboxx/The love below (Knalltøft album)- Neil Young & Crazy Horse - Ragged Glory- Jokke & Valentinerne med Tourettes - Prisen for popen (samle-CD) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 Fikk Billy Idol's VH1 dvd i går fra CDON.COM som skal få sin premiere i den nye kjerra på vei hjem fra Stuttgart neste måned Ellers går det i Schnappi så det ljomer til og fra jobb I tillegg vil jeg sterkt anbefale:- Gamle landevei med Bjøro Håland- Skilles Johanne med Sputnik+ alt som er gitt ut av De syngende husmødre, Finn Kalvik, Olga Marie, Rune Rudberg og sist, men ikke minst Trond Erik's Hehe, er i skikkelig frekt helgehumør i dag...YIIIHAAAA!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 Fikk Billy Idol's VH1 dvd i går fra CDON.COM som skal få sin premiere i den nye kjerra på vei hjem fra Stuttgart neste måned Lykke te med å spille DVD uten TV-while-in-motion Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 Hehe, tar poenget ditt....Likevel, her er det snakk om å høre musikk, og så skader det ikke å se på videoene til Billy når bilen står stille Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 Hehe' date=' tar poenget ditt....Likevel, her er det snakk om å høre musikk, og så skader det ikke å se på videoene til Billy når bilen står stille [/quote']Hm, ja den spiller vel DVDen men fjerner bildet tror jeg.. Kanskje du må svinge innom Steve for å få modifisert dette på vei hjem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 Ja, skjermen kutter bildevisninga over 6 km/t. eller noe sånt...?Trodde ikke det var mulig å gjøre noe med den saken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Paul Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 Ja' date=' skjermen kutter bildevisninga over 6 km/t. eller noe sånt...?Trodde ikke det var mulig å gjøre noe med den saken?[/quote'] Alt er mulig, men neppe ønskelig. Det er laget sånn for en grunn vet du... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 Joda, fullt klar over det. Likevel greit for kona å kunne se på mens jeg kjører.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 Joda, går "fint" det - blir vanskeligere å vanskeligere å omgå, men likefullt mulig Edit; Kan jo legge til at jeg har kjørt en del med film spillende på Comand under kjøring, og det er forbausende lite distraherende, selv når det er mørkt ute.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 Geggi !Billy Idol er jo passe heftig så da kan du jo backe opp med Def Leppard & De, kansje litt Ozzy og. Gutten kan (kunne) jo synga! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Steinar Lindberg Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 Hehe' date=' er i skikkelig frekt helgehumør i dag...YIIIHAAAA!!! [/quote'] Hehe.. Høres ut som en film for godt voksne, litt etter sengetid : Geggi's Frekke Fredag... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Steinar Lindberg Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 For å svare på temaet...: Kjøremusikk for meg er litt ymse...Kiss, Cinderella, Van Halen, Tyketto, Poison, Whitesnake (dèt funker i bilen det...), Foo Fighters, Metallica (akkurat for tida er det Ride The Lightning, merkelig hvor bilen går fortere og fortere i takt med Fade to Black...), Stage Dolls, TNT.... jeg kan go on and on.... Men Wig Wam... det er kult det... C'mon c'mon c'mon..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted June 11, 2005 Share Posted June 11, 2005 WOCK AND WOLL!!!! (sitat: Ronnie W.)Vi har veldig lik musikksmak, Steinar! Legg gjerne til Rammstein, Disneyland after dark, Alice Cooper og AC/DC. Blir ofte litt for tung på gassen når slik musikk står på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted June 11, 2005 Share Posted June 11, 2005 AC/DC er det bandet jeg har et aller best forhold til. Har hørt på de siden jeg var 4-5 år gammel... Men, i bilen kan det være variert, feks.Allan HoldsworthTribal TechDimmu BorgirSymphony XDream TheaterMeshuggahAC/DCDire Straitsosv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sondre B. Bjelland Posted June 11, 2005 Share Posted June 11, 2005 Dream Theater Genialt! Noen som har hørt det nye albumet de har kommet med? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted June 11, 2005 Share Posted June 11, 2005 Dream Theater Genialt! Noen som har hørt det nye albumet de har kommet med? Jepp. Det er anderledes enn alt annet de har gitt ut. En del kule ting, men en skikkelig teit ballade har de fått plass til... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Steinar Lindberg Posted June 11, 2005 Share Posted June 11, 2005 Har akkurat hørt ferdig The Big Medley med Dream Theatre, og den er kul den, ja... Gammel, men god. Og fant en helt rå versjon av Ozzy's Mr. Crowley, med Malmsteen, Dio og Halford. Fytte flate gitt, for en killer. Den skal prøves i bilen i morra, ja.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjærand Matre Posted June 11, 2005 Share Posted June 11, 2005 Jeg kjører ofte G-wagen til barnehagen, og da går det ofte i Mummi-cd'n på veien til. Når da en langhåra morratrøtt j*vel kommer fra barnehagen med en schvær G med sota vinduer og Mummi blåsende fra en 2X12" subb så er det ikke få gamle damer som korser seg... Og det er FØR jeg har åndsnærverelse til å skifte CD til Turboneger eller noe annet koffeinsubstitutt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Steinar Lindberg Posted June 11, 2005 Share Posted June 11, 2005 Turbo-Mummi... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts