Jump to content

Asfaltvask?

Guest 300TDT

Recommended Posts

Guest 300TDT

Nei, ikke som du tror, men tvert imot... :?

Fikk lagt asfalt utenfor huset i vår, og det e' bærre lækkert - men nå har TDT'n klart å få dryppet noen dråper diesel nedpå... :cry:

Sånn rent bortsett fra at den jævla dieseln løser opp asfalten og at det ser stygt ut når det regner - hva kan man vaske bort diesel fra asfalt med?

De fleste vaskemidlene som tar diesel løser vel også opp bindestoffene i nylagt asfalt?

Gikk i desperasjon løs på det med en halv flaske Zalo ikveld, så nå blir det vel skumbad uttafor trappa hver gang det regner. :wink:

Tips anyone?

Guest 300TDT
den jævla dieseln?
Haha' date=' hadde aldri trodd at du kom til å ytre disse ordene :lol:

Forøvrig visste jeg ikke en gang at diesel løser opp asfalt - ei heller at tralla di lakk :shock:[/quote']Hysj - ikke si det så noen hører det... :oops:

Jepp - den lekker. Begynte egentlig ifjor, rustrose i knekken til påfyllingsrøret til tanken begynte å svette. Tenkte (og skulle naturligvis gjort det tvert!) å bytte tank, men så var det et lurt hode som forklarte at det var da ikke nødvendig, bare vask rent og smør rundt med noe stålplast-lignende greie, så skulle dette bli så bra så i mange nye år...

Well - nå er det ikke bra lenger - det svetter nok til at den slipper en dråpe her og der. Begynte å ringe rundt idag for å høre etter tank (finnes jo ikke en S124 diesel hos en høgger i Norge da - og ny koster ~EUR600 i Tyskland... :? )

I tillegg drypper det for faen ATF etter siste oljeskift hos automatgirgudene Bergs Automatservice. Må ha ned plata under og se hva som skjer, men som et utgangspunkt var den overfylt med nesten en liter som jeg måtte suge opp. :evil: Trodde det var kun det som hadde gjort at den spytta ut noe - men nå er det flere uker siden jeg fiksa nivået, og enda kommer det en dråpe her og der så jeg er redd for pakninga...

Må kanskje legge til at forrige gang jeg skiftet olje/filter på automaten skulle jeg også være flink og fikk Motor-Trade til å ta det. Da hadde lærlingen eller vaktmesteren eller hvem faen de nå satte til den jobben, overtighta boltene på panna så pakninga splitta og jeg nesten tømte kassen for olje, på ferietur med vogn til Østersund :x

Det må være noe med meg og verksteder - virker som at HVER gang jeg skal ha gjort noe som jeg setter inn bilen for - så dukker det opp nye problemer istedet?

Får ta det positive til slutt - var innom NAF og fikk den EU-godkjent igår med NULL HULL. :wink:

Nei' date=' ikke som du tror, men tvert imot... :?

Fikk lagt asfalt utenfor huset i vår, og det e' bærre lækkert - men nå har TDT'n klart å få dryppet noen dråper diesel nedpå... :cry:

Sånn rent bortsett fra at den jævla dieseln løser opp asfalten og at det ser stygt ut når det regner - hva kan man vaske bort diesel fra asfalt med?

De fleste vaskemidlene som tar diesel løser vel også opp bindestoffene i nylagt asfalt?

Gikk i desperasjon løs på det med en halv flaske Zalo ikveld, så nå blir det vel skumbad uttafor trappa hver gang det regner. :wink:

Tips anyone?[/quote']

Skulle til å legge ut bildene der jeg vasker asfalt av bilen ... igjen ... men da fikk det være..

avfetting tar i hvertfall parafin (så sikkert diesel også), men jeg vet ikke hvordan det er mot asfalten.

Guest 300TDT
Huggeren her i området (Knoks) fikk nylig inn en 96 S124 som jeg mener var diesel - tror de har den inne i demonteringshallen enda :?
Takk for tipset - har maila dem.

I tillegg drypper det for faen ATF etter siste oljeskift hos automatgirgudene Bergs Automatservice. Må ha ned plata under og se hva som skjer' date=' men som et utgangspunkt var den overfylt med nesten en liter som jeg måtte suge opp. :evil: [/quote']

Kjipe greier. Ring til Kenneth å si i fra. Tror han synes det er ålreit å få tilbakemeldinger, tror nemlig ikke han har tatt servicen på bilen din selv (jeg har vært der en god del, så jeg vet hvem som tar de enkle jobbene...) Selv om du ikke bor i nærheten slik at de kan fikse det så er det jo greit å si i fra...

I tillegg drypper det for faen ATF etter siste oljeskift hos automatgirgudene Bergs Automatservice. Må ha ned plata under og se hva som skjer' date=' men som et utgangspunkt var den overfylt med nesten en liter som jeg måtte suge opp. :evil: [/quote']

Kjipe greier. Ring til Kenneth å si i fra. Tror han synes det er ålreit å få tilbakemeldinger, tror nemlig ikke han har tatt servicen på bilen din selv (jeg har vært der en god del, så jeg vet hvem som tar de enkle jobbene...) Selv om du ikke bor i nærheten slik at de kan fikse det så er det jo greit å si i fra...

Dette er vel egentlig noe Kenneth bør ordne opp i på ettellerannet vis, antakelig ved at et verksted i trondheimsområdet fikser det og sender regninga til Bergs ..

Guest 300TDT
Kjipe greier. Ring til Kenneth å si i fra...quote]...Dette er vel egentlig noe Kenneth bør ordne opp i på ettellerannet vis. ..
Før vi henger Kenneth (eller helst kompisen hans som jobbe på bilen min) må jeg nå under der og se hvor ting kommer fra. Har bare vært så usannsynlig grisete vær i det siste at lysten til å ligge flat under en oppjekka bil mens det drypper vann og ATF i hodet ikke har vært særlig stor... Får se i løpet av helga hva jeg får til.

Guest Espen
Har bare vært så usannsynlig grisete vær i det siste at lysten til å ligge flat under en oppjekka bil mens det drypper vann og ATF i hodet ikke har vært særlig stor... Får se i løpet av helga hva jeg får til.
Og du tror været her i Trondheim blir bedre da??? :lol: :lol: Å nei du, her skal det fortsatt være 6-8 grader og regn i minst en uke til..... :x

Guest Espen
Begynte å ringe rundt idag for å høre etter tank (finnes jo ikke en S124 diesel hos en høgger i Norge da

Så det er egen tank til diesel? Det går ikke bruke en bensintank?

Guest 300TDT
Begynte å ringe rundt idag for å høre etter tank (finnes jo ikke en S124 diesel hos en høgger i Norge da

Så det er egen tank til diesel? Det går ikke bruke en bensintank?

Se DET vet man ikke. Noen som vet? Jeg ser at de har forskjellig partnummer i EPC'n, og kan tenke meg at det f.eks ikke er retur-rør for fuel på bensinbilene?

• 1 month later...
Guest ODDATLE
Nei' date=' ikke som du tror, men tvert imot... :?

Tips anyone?[/quote']

Bare bruk Zalo du,det virker.

Men en halv flaske skulle ikke være nødvendig, hvis du ikke har droppa hele tanken på en gang :wink:

Guest Asbjørn

Hehe, den her var fønny må jeg si.. vel kanskje for jeg sitter på nattevakt.. burgle.. :lol:

Vaske disel av ja.. fyr på et par sprut med zalo, ta hageslangen og spyl oppover først så nedover. (ikke langt oppover men slik at det ikke renner for langt opp) Så er det bare å spyle hele dritten ned til naboen..

Får å få det bra igjenn, skaff deg en slik box med srøyte på tectyl..

Tectyl er egentlig bare råolje så det fungere ganske bra med olja i asfalten.. Spray på og så blir det bra... mulig du må ta enblåselampe for å få det perfekt, (varme opp der du spraya på og litt rundt) men allt kommer an på hvor lenge siden du fikk lagt asfalten på..