Guest einar1 Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Hei alle MB-entusiaster Har oppdaget at det svetter ut olje fra differensialen ved høyre drivaksling. Bilen er en 99 mod 220cdi km ca 85K.Noe synspunkter på om dette kan være grunnlag for reklamasjon/garanti ? Er det en stor jobb å fixe dette ? Fortsatt trivelig kveld(ennå)MB-entusiast Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ebola Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Heisann. Denne feilen gir nok ikke grunnlag for reklamasjon, på grunn av at bilen er utenfor garanti tiden. Å bytte denne simringen er ca 3,5 times jobb. differensialen må skrus ned,og lokket på baksiden av differensialen må skrus av. Deretter løsnes låsesplinten som holder "navet" som drivakselen er festet i. da er det bare å bytte simringen og montere sammen, og selvfølgelig huske og fylle olje på differensialen etterpå.Dersom man skal gjøre dette, lønner det seg og bytte alle 3 simringer når den er nede... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest einar1 Posted June 8, 2005 Share Posted June 8, 2005 Takker for svar Konklusjonen må vel bli at jeg følger med svettingenog evt bytter når det forverrer seg. Hvis det tar ca 3,5 timer vil det vel fort koste 3 lapper på verksted. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest amorino Posted June 8, 2005 Share Posted June 8, 2005 ... pluss deler! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ToreK Posted June 8, 2005 Share Posted June 8, 2005 Takker for svar Konklusjonen må vel bli at jeg følger med svettingenog evt bytter når det forverrer seg. Hvis det tar ca 3' date='5 timer vil det vel fort koste 3 lapper på verksted. [/quote'] Sjekk denne. QMI har ihvertfall jeg brukt med hell, på motor, men QMI sier selv at den skal kunne benyttes på girkasse og differensial ogsåhttp://www.mercefreaken.com/phpBB2/viewtopic.php?t=2696&highlight=qmi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts