FrodeS Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Jeg vurderer å kjøpe skinninredning og har kommet over noe med dette førersetet : Er dette beyound repair, eller er det bare å pøse på med skinnbehandling så bør det bli bra? EDIT : Kan man ta av trekket på skinnseter på samme måte som på stoffseter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GammelGul Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Dette kan helt sikkert fikses opp av en spesialist. På SEC-en min var det mere slitt enn dette, faktisk et lite hull. En kar som sto på en utstilling ett eller annet sted lovte meg at det ville bli godt som nytt. Dessverre husker jeg ikke hvem og hvor dette var. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest george__ Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 hvis ikke jeg tar feil.. så har alle skinndelene som lager setet egne delenummer.. så du får kjøpt den biten som er ødelagt seperat, og dette kan du da sy selv eller levere den inn til å byttes.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Dette kan helt sikkert fikses opp av en spesialist. På SEC-en min var det mere slitt enn dette' date=' faktisk et lite hull. En kar som sto på en utstilling ett eller annet sted lovte meg at det ville bli godt som nytt. Dessverre husker jeg ikke hvem og hvor dette var. [/quote'] Men da må det altså leveres til en spesialist, som bytter ut den skinnlappen? Da blir det vel fort like dyrt som å reparere setet jeg har nå, dvs. ca. 2000,- . Det vil altså ikke holde med vanlig ting type leather care cream og slikt? Et alternativ er jo å shine opp det der som best mulig, og bytte trekk på høyre og venstre side. Noen som vil gjette på hvor mye det setet på bildet kan brukes før det blir altfor gæli? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sondre B. Bjelland Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Synes ikke det der så så ille ut jeg. Sånn vanlig leather-care midler burde vel gjøre det mye penere? Men Frode? Har ikke du grått interiør i bilen din? Skal du bytte til sort? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Synes ikke det der så så ille ut jeg. Sånn vanlig leather-care midler burde vel gjøre det mye penere? Men Frode? Har ikke du grått interiør i bilen din? Skal du bytte til sort? Jeg har mørkegrått stoffinteriør. Planlegger å bytte både dørsider og seter til svart skinn. Dashboard og slikt er svart. Førersetet er det hull i på sidestøtta på venstre side. Reparasjon av det kommer minimum på 1000,- antakelig nærmere 2000 for å få det bra. Da bytter jeg heller ut hele driten hvis prisen blir riktig. De jeg har sett på nå følger det varme med også. El.vinduer er også på vei håper jeg. Får vel nesten montere alarm også når jeg først har halve bilen fra hverandre. Jeg har funnet ut at bruksverdien nok etterhvert blir høyere enn salgsverdien på denna bilen (den passerer vel 400 000 km omtrentlig på denna tida neste år), så hvis ikke noe dramatisk skjer, kommer jeg nok til å ta godt vare på den og beholde den ganske lenge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Det kan helt sikkert brukes minst like mye som det er brukt til nå før det slites hull på det - men som sagt; Litt fargefornyer (Leatherique skal visst være helt utrolig bra) og mykgjøring, så er det nok godt som nytt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest amorino Posted June 9, 2005 Share Posted June 9, 2005 Frode - hvor har du kommet over skinnint.? Det kunne jeg gjerne tenkt meg selv? Dyrt? Jeg har vurdert "skai" fra Tax-sy(?) og andre. Det ligger rundt 8000,- komplett! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7978616347&fromMakeTrack=true ...var det jeg så på, men det endte _noe_ dyrere enn jeg hadde forestilt meg / håpet på så da ble det ikke noe skinn på meg nå heller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GammelGul Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 så da ble det ikke noe skinn på meg nå heller. Ikke noe slags skinn..........?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 så da ble det ikke noe skinn på meg nå heller. Ikke noe slags skinn..........?? Eneste er nok katteskinnet som rusler ute her og vil inn av og til. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts