Guest T-boy Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Hepps, det ser ut som simringen på bakakselen har gitt seg, Det er søl uppunder gulvet og dråpe fra forkant. Bilen er en 95 E220 S124 gått 133k, er ikke det litt tidlig?Det kan hende gummikoblinga er moden for skifting, og gir vibrasjoner, men det skulle vel ikke gi lekkasje, ihvertfall ikke før lageret er skrot?Har ikke fått sett så nøye på det, var under for å stramme brekkvaier. Ringte BOS, og de anslo 8500 for å fikse det, klokka måtte ned og dette måtte strammes riktig for å unngå ulyd. Noen erfaringer? Evt noen som kan fikse dette skikkelig i Oslo-området? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ebola Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 simringen i forkant er rimelig enkel å bytte.. Synes 8500 hørtes mye ut.. Ring Bertel O. Steen Lillestrøm på 64847500 og hør hva de tar.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jwa Posted June 9, 2005 Share Posted June 9, 2005 Er det like enkelt (og billig) på W 210-97 mod.? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tin Nguyen Posted June 9, 2005 Share Posted June 9, 2005 Ring Løren Auto og undersøk prisen der. Anbefales. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest T-boy Posted July 1, 2005 Share Posted July 1, 2005 Takker for tips, endte opp hos BOS p å Rud, det kom på 2086,-Anbefaler BOS på Rud. I tillegg virker det som drivverket ble tightere etterpå, før var det litt slakk ved girskift, nå er det betraktelig mindre. Antagelig litt slapp forstramming av pinjonglager. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tin Nguyen Posted July 1, 2005 Share Posted July 1, 2005 Hva ble gjort? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest T-boy Posted July 5, 2005 Share Posted July 5, 2005 Jeg hentet bilen 5 min før stengetid, så det ble ikke tid til detaljer, men i følge faktura:Rengjort, skiftet simring og etterfyllt olje.Det er oppført en del, simringen til 105 kr. tipper de da ikke har skiftet hylsa (colapsible spacer) Et bakgårdsverksted jeg snakket med pleide å merke hvor mutteren sto på flensen, og sette det sammen med locktite igjen. Høres litt rart ut at man får riktig forspenning av lageret med gammel hylse (uten å stramme med moment), men det er vel antagelig det de har gjort her.Uansett føles drivverket tightere etter operasjonen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.