Jump to content

Lekk simring i forkant bakaksel...

Guest T-boy

Recommended Posts

Guest T-boy

Hepps, det ser ut som simringen på bakakselen har gitt seg, Det er søl uppunder gulvet og dråpe fra forkant. Bilen er en 95 E220 S124 gått 133k, er ikke det litt tidlig?

Det kan hende gummikoblinga er moden for skifting, og gir vibrasjoner, men det skulle vel ikke gi lekkasje, ihvertfall ikke før lageret er skrot?

Har ikke fått sett så nøye på det, var under for å stramme brekkvaier.

Ringte BOS, og de anslo 8500 for å fikse det, klokka måtte ned og dette måtte strammes riktig for å unngå ulyd.

Noen erfaringer?

Evt noen som kan fikse dette skikkelig i Oslo-området?

Guest Ebola

simringen i forkant er rimelig enkel å bytte.. Synes 8500 hørtes mye ut.. Ring Bertel O. Steen Lillestrøm på 64847500 og hør hva de tar..

• 4 weeks later...
Guest T-boy

Takker for tips, endte opp hos BOS p å Rud, det kom på 2086,-

Anbefaler BOS på Rud.

I tillegg virker det som drivverket ble tightere etterpå, før var det litt slakk ved girskift,

nå er det betraktelig mindre. Antagelig litt slapp forstramming av pinjonglager.

Guest T-boy

Jeg hentet bilen 5 min før stengetid, så det ble ikke tid til detaljer, men i følge faktura:

Rengjort, skiftet simring og etterfyllt olje.

Det er oppført en del, simringen til 105 kr. tipper de da ikke har skiftet hylsa (colapsible spacer)

Et bakgårdsverksted jeg snakket med pleide å merke hvor mutteren sto på flensen, og sette

det sammen med locktite igjen. Høres litt rart ut at man får riktig forspenning av lageret med

gammel hylse (uten å stramme med moment), men det er vel antagelig det de har gjort her.

Uansett føles drivverket tightere etter operasjonen.