Jump to content

Lodding av stemning vedrørende lokalisering av Landstreff 2007

Landstreff 2007 på Gol eller andre steder?  

52 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Posted

når man først reiser på slike turer. Trodde landstreffet var en tur for å oppleve bilene og menneskene i klubben. Jeg reiser ikke på landstreff for å se Norge. Selv om det er fint på Gol :D Halve Norge er vel i Kristiansand å ser på Sabeltann/dyreparken i løpet av sommeren alikevel 8)

Det skader vel ikke å prøve noe nytt heller, vel?

Husk at det er en del i klubben som har flere damer enn den med stjerne på. Personlig syns jeg det hadde vært stas å kunne dratt på treff og samtidig ha muligheten til å ta med resten av familien på noe de liker. Det er ikke veldig mye å finne på på Gol for de som er med og ikke er interessert i bil.

Jeg snakker kun for meg selv, ikke på vegne av styret.

• Replies 177
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Må vel nesten kommentere dette

Sitat ### Men noe av inntrykket gikk dessverre også i negativ retning, og det går på at for noen så ser arrangementet ut til å være et slags "fristed" hvor man kan gjøre nesten som man vil...###Sitat slutt    Dette skulle jeg gjerne hatt en redegjørelse på, videre...

.

Sitat####Jeg ønsker ikke å konkretisere med enkelte episoder, men det var noen få episoder som vi som medlemsklubb godt kunne vært foruten.###  Sitat slutt  Også her hadde det vært fint med en forklaring...  Sitat### Et Landstreff synes jeg, selvom jeg er "ungkar og spelemann" og derfor da ikke har hverken en bedre halvdel eller noen arvinger, at bør være et arrangement hvor våre biler og selve arrangementet er i fokus (flott bilutstilling, delikat bankettmiddag, Landsmøtet).###Sitat slutt.  Nettopp dette var forrige styres intensjon med landstreffet og at det skulle være noe man også tok med seg familien på.

Sitat### Det bør likevel også være lagt litt til rette for at Landstreffet er litt mer familievennlig.### Sitat slutt.  Tror ikke man kan si at treffet på Gol var lite familievennlig, men det vet jo de familiene som var med.

Og jeg snakker for meg OG på vegne av tidligere styre

Posted

Hmmm..... Jeg kjenner meg ikke igjen i den beskrivelsen MB-kicker gir av inneværende års Landstreff på Gol. Forøvrig synes jeg det også ikke passer seg slik vi ble tatt imot på Pers hotell, å "svartmale" disse dagene. Jeg var her på mitt første møte med MB-E noensinne, og slik jeg ble tatt i mot av daværende styre synes jeg var helt utmerket.

Forøvrig bodde jeg i en av hyttene ved elven. Dette passet meg helt utmerket. Det gjorde det også for den familien som var også på MB-treff som hadde hytte ved siden av. Vi gjorde opp status da vi forlot Gol og vi var enige om at det helt klart var allsidigheten rundt arrangementet, dvs. mulighetene både for familier og "single" som meg som helt klart utgjorde dette treffet til noe uforglemmelig positivt.

Til MB-Kicker så vil jeg bare si at man bør "kjenne sin besøkelsestid". Husk at det du skriver om steder som Gol leses av alle.... Er du så kritisk som du kanskje viser til om Gol, så mener jeg du helt klart har rett til dette, men skriv heller et brev til styre om dine tanker her. Det passer seg bedre.

Posted

Hvor familievennlig må vi ha det for å holde ut en Fredags ettermiddag og en hel Lørdag da? Fredagen så kommer de fleste litt utpå ettermiddagen.Så kan man slappe av litt før det er grilling nede ved elven.Det er jo sosialt,så hvis vi har med vår bedre halvdel,så synes jeg faktisk at de burde være med på dette.Heller ikke problem med unger her.Ihvertfall litt tidlig på kvelden.Lørdag morgen er jo vi gutta oppe for å shine biler før utstilling.Da kan jo koner og event. barn sove litt til.Så er det inn å møte de du har med deg,for å spise frokost føre utstillingen begynner.Kona mi er ikke like intr. i bil som meg,men hun klarer noen timer en Lørdag.Er jo mange biler å se på og mange folk å prate med.Timene går fort en sånn dag.Hvis koner og event. barn begynner å kjede seg litt utpå dagen,så er det jo badeland,spa og div aktiviteter inne på Pers.Ellers så er det vel noen butikker på Gol også vel?Men utpå dagen så er det jo en liten cruising tur.Det er jo trivelig at alle vi har med oss blir med på dette. Resten av ettermiddagen går vel med til å slappe av litt,før man må ordne seg til Festmiddag.Her blir vel koner og barn også med.Hvor lenge man skal feste utover natten og hvordan man løser barnepass, hvis barna er veldig små,det er jeg sikker på at løser seg.Charlie hadde med seg kona og ei lita jente på Landstreffet iår.Han var med på det meste som skjedde hele helgen,ihvertfall så vidt jeg vet. Kona mi synes også vi hadde en koselig helg.

Så greia her er at hvis de vi skal ha med oss må ha kjøpesenter,familieparker og alt mulig annet for en liten helg,da får de heller bli hjemme.Er jo faktisk ett biltreff vi arrangerer!!Er vel grenser for hvor mye man klarer å få gjort en Fredag og Lørdag??Men dette er MIN mening! 8)

Posted

Hvor familievennlig må vi ha det for å holde ut en Fredags ettermiddag og en hel Lørdag da? Fredagen så kommer de fleste litt utpå ettermiddagen.Så kan man slappe av litt før det er grilling nede ved elven.Det er jo sosialt,så hvis vi har med vår bedre halvdel,så synes jeg faktisk at de burde være med på dette.Heller ikke problem med unger her.Ihvertfall litt tidlig på kvelden.Lørdag morgen er jo vi gutta oppe for å shine biler før utstilling.Da kan jo koner og event. barn sove litt til.Så er det inn å møte de du har med deg,for å spise frokost føre utstillingen begynner.Kona mi er ikke like intr. i bil som meg,men hun klarer noen timer en Lørdag.Er jo mange biler å se på og mange folk å prate med.Timene går fort en sånn dag.Hvis koner og event. barn begynner å kjede seg litt utpå dagen,så er det jo badeland,spa og div aktiviteter inne på Pers.Ellers så er det vel noen butikker på Gol også vel?Men utpå dagen så er det jo en liten cruising tur.Det er jo trivelig at alle vi har med oss blir med på dette. Resten av ettermiddagen går vel med til å slappe av litt,før man må ordne seg til Festmiddag.Her blir vel koner og barn også med.Hvor lenge man skal feste utover natten og hvordan man løser barnepass, hvis barna er veldig små,det er jeg sikker på at løser seg.Charlie hadde med seg kona og ei lita jente på Landstreffet iår.Han var med på det meste som skjedde hele helgen,ihvertfall så vidt jeg vet. Kona mi synes også vi hadde en koselig helg.

Så greia her er at hvis de vi skal ha med oss må ha kjøpesenter,familieparker og alt mulig annet for en liten helg,da får de heller bli hjemme.Er jo faktisk ett biltreff vi arrangerer!!Er vel grenser for hvor mye man klarer å få gjort en Fredag og Lørdag??Men dette er MIN mening! 8)

=D>
Posted

Definitivt på tide og prøve noe nytt, mener jeg.

Selv om det er et biltreff så er det jo kjekt og kunne oppleve nye steder og at det er lettere for resten av familien og være med på turen hvis det er andre tilbud i nærheten. Fatter ikke at Gol er så hellig for mange at det ikke skal være mulig å prøve noe annet..... Jeg er faktisk veldig gira på Kr.sand neste år da det høres ut til å være et bra sted, men faktisk så er jeg klar for nesten hva som helst bortsett fra Gol. Liker å oppleve nye ting jeg.  8)

Posted

Kanskje vi bare skulle roe ned gemyttene litt her!! Personlig synes jeg at treffet på Gol var helt topp, men jeg skjønner samtidig ikke at det skal være så utrolig vanskelig  å arrangere et treff andre steder også! Kan jo bli helt kjempefint det også!! Treffet blir det hver enkelt ønsker at det skal være!! Dessuten hadde Frode Larsen et meget godt poeng; nemlig at Gol forsvinner ikke om vi har treff et annet sted et år.

Men, alle blir nok ikke enige uansett. Derfor har dagens styre i klubben vår lagt seg helt flate, og latt samtlige medlemmer få stemme på hvor de vil ha treff. Det stedet som får mest stemmer, blir årets treffsted. Mer demokratisk løsning enn å la flertallet bestemme finnes vel knapt.

Posted

Ja,da gjenstår det å se hvor mange som gidder å levere inn stemmeseddel da!

Skal bli artig å se resultatet av avstemningen. 8)

Posted

Personlig så er jeg enig med begge syb på saken, dog heller jeg også mot å prøve noe annet en gang iblant. Da vil arrangementet bli annerledes hvert år og ikke en blåkopi av fjoråret, slik jeg følte årets treff på Gol var.

Posted

Jo, men nå er jo faktisk alternativene Gol eller Kristiansand :wink:

Nei.

Alternativene er: Gol, Kristiansand, Annet ................... (Fyll inn selv)

Grunnen til at vi skrev Gol og Kristiansand som to alternativer er at det var disse som det virket som det var mest stemning for. I Kristiansand har vi mye gode relasjoner og i Gol vet vi at vi kan få til et knallbra landstreff. Samtidig ønsker vi oss forslag til steder som vi kan sette på lista over steder som kan være interessante i fremtiden.

Jeg var innom Dalen i Telemark i sommer, og personlig syntes jeg ikke det virket som noe bra sted å ha et landstreff.

Posted

Okay! Jeg har ikke fulgt med i timen, trodde det nå sto om Gol eller Kristiansand. :oops:

Men uansett er jo treffet minst dobbelt for stort til å arrangere i Dalen?!

Posted

Go Jørn Go Jørn  =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

Posted

Avstemningen her er avsluttet etter det jeg se... totalt 29 stemmer :)

Vi har fått inn 38 svar via brev og e-mail hittil. Gol leder. Håper det er flere som sender inn!

Posted

Når faller dommen :?:

Har ikke satt noen dato enda siden det fortsatt er lenge igjen til neste år. Vi får se når det begynner å avta på mengden stemmesedler som kommer inn. Fortsatt kommer det en 2-3 stk hver dag.

Posted

Har ikke satt noen dato enda siden det fortsatt er lenge igjen til neste år. Vi får se når det begynner å avta på mengden stemmesedler som kommer inn. Fortsatt kommer det en 2-3 stk hver dag.

Foreslår å avslutte opptellingen den dagen Dalen leder...

Posted

Foreslår å avslutte opptellingen den dagen Dalen leder...

Du er bare herlig, Thomas!  :lol:

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now

• Create New...