Geggi Posted August 7, 2006 Posted August 7, 2006 Meget bra forslag! Hva sier bergenserne, trønderne...... og ikke minst Trond Roald?
FrodeS Posted August 7, 2006 Posted August 7, 2006 Dessuten så er det masse ting som man kan gjøre rett i nærheten, for de som kanskje vil ha et lite avbrekk i utstillingen. Her er både Sørlandssenteret som er et stort kjøpesenter, stor næringspark med de fleste store kjedene, Dyreparken for de som vil inn der en tur, osv. osv. Dessuten er det jo bare 5-10 minutt å kjøre til Kristiansand sentrum, med de fasiliteter det medbringer. Høres i utgangspunktet ut som en veldig god idé, men du er ikke redd for at "alle" stikker av etterhvert, da? Det er jo litt kjedelig om det blir som på Skokloster, der man har noen timer utstilling før alle stikker hvert til sitt. men som sagt, godt forslag.
Alexander Posted August 7, 2006 Posted August 7, 2006 Det er det jeg er redd for også, at alle stikker til byen og blir spredd for alle vinder. Men vi blir jo spredd på Gol også etter middagen...
CHARLIE Posted August 7, 2006 Posted August 7, 2006 .... vi blir jo spredd på Gol også etter middagen... Vi har jo et opplegg som de aller fleste vil være med på, så jeg tror ikke det
Guest 2271 Posted August 7, 2006 Posted August 7, 2006 Er det forøvrig andre steder noen har lyst å oppleve ved at vi arrangerer et Landstreff der, så meld ifra og vi legger dette inn i "stemmeseddelen"!
Guest 2271 Posted August 7, 2006 Posted August 7, 2006 I Kristiansand har vi kanskje anledning til å skaffe rabatt ved inngang Dyreparken? Søndagen kan inngå som en "familiedag i parken" for dem som ønsker det - de fleste spres jo for alle vinder da, fullstendig klar over det - men det gjør jo at vi får et Landstreff som er litt mer familievennlig også, eller? I Sørlandsparken ligger forøvrig 2 hoteller, Arken Hotell (50 meter fra inngang Fritidsparken som jo er den ene halvdelen av Dyreparken) og Quality Hotell Sørlandsparken. Da har vi, som jeg ser det, 2 parkeringsplasser tilgjengelig for utstilling - enten Travparken sin (som er på flere hundre kvadratmeter) eller rett utenfor Quality (som ikke er fullt så stor). Quality sine restauranter/spisesteder er vel også mer egnet for store forsamlinger, enn f.eks Dalen Hotell sitt (som har plass til 76 gjester eller noe slikt, i følge deres hjemmeside).
Geggi Posted August 7, 2006 Posted August 7, 2006 Kr.sand (Dyreparken/Sørlandssenteret) er jo helt genialt og det er jo nesten utrolig at det ikke har blitt foreslått før. Absolutt mer familievennlig. Håper personlig vi kan få det til der neste år. Men det blir jo noen mil ekstra for de nordfra da.....
CHARLIE Posted August 7, 2006 Posted August 7, 2006 Nevnte jeg at Ugland har samlet et mponerende og variert utvalg av sjeldne og klassiske biler rett ved travbanen? Dette museet er også åpent for publikum i sommerhalvåret. Absolutt verdt et besøk!!
Stig B Posted August 11, 2006 Posted August 11, 2006 Mye fine forslag her men hva med å ha det i trondheim mange fine plasser å ha treff på i byen her også kan vi jo ha en dag på lånkebanen å grisekjøre litt benz for den som vil det ,eller bare stille ut benzen , også er det jo ganske sånn midt i landet , men det var bare et forslag.
FrodeS Posted August 11, 2006 Posted August 11, 2006 Nå skriver ikke jeg dette for å være gretten eller noe sånt, men etter å ha lest denne tråden lurer jeg på om norgeskartene deres slutter ved Fagernes (eller deromkring). Jeg har ikke sett ett eneste innlegg som har nevnt steder nordover i Norge... Jeg tror at det ville ha kommet flere om treffet legges litt forskjellige plasser. Jeg ser poenget med været, men det kan faktisk slumpe til med finvær nordover i røysa også . ...hva med Trondheimsområdet??? Da kan de gassglade få utløp for sine lyster på Lånkebanen, de handleglade (fruene... ) får sitt i Trondheim, og de som bare vil polere bil kan gjøre det. Trondheimsområdet er absolutt et forslag som er verdt å notere seg. Det er nok desverre begrenset hvor langt nord man kan ha treffet, med tanke på at brorparten av medlemmene befinner seg på østlandet og vestlandet.
Alexander Posted August 13, 2006 Posted August 13, 2006 Kristiansand leder med god margin. Dalen i Telemark kjørte jeg igjennom på fredag, ble ikke kjempeimponert over det stedet.
Guest 2271 Posted August 13, 2006 Posted August 13, 2006 Kristiansand leder med god margin. Dalen i Telemark kjørte jeg igjennom på fredag, ble ikke kjempeimponert over det stedet. Jeg registrerer at Gol seiler opp som en god kandidat til Kristiansand... Så får vi se hva Styret kommer fram til når det skal bestemmes, hvilke kriterier som skal være styrende.... MEN vi holder muligheten for å avgi din stemme åpen enda en god stund til, så kom med dine forslag og stem i vei!! Vi håper på enda større oppmøte på Landstreffet 2007 enn det som var i år...!
Johan Stub Posted August 13, 2006 Posted August 13, 2006 Er det dette hotellet i Kristiansand det er snakk om?
CHARLIE Posted August 13, 2006 Posted August 13, 2006 Er det dette hotellet i Kristiansand det er snakk om? Jepp!! Kjempebra sted!!! Flotte rom og god service!!
FrodeS Posted August 13, 2006 Posted August 13, 2006 MEN vi holder muligheten for å avgi din stemme åpen enda en god stund til, så kom med dine forslag og stem i vei!! Vi håper på enda større oppmøte på Landstreffet 2007 enn det som var i år...! Vel, Roger, det er jo bare å kjøre hardt, det! Sjekke hva vi kan få til av avtaler med hotell, sted å være, sted å ha sosial aften på fredag (må jo det) osv osv
ARS Posted August 16, 2006 Posted August 16, 2006 Syns vi skal til Gol. Det har blitt en tradisjon. Vi kan heller ta mindre møter rundt om i landet. Gol er midt i landet for de fleste som er medlemmer. Det er mye jobb å legge det til ett anett sted også. Og hvor ellers kan vi ha det så fritt og nesten gjøre som vi vil? Ikke alle steder at et hotel stiller opp som de gjør som på Per`s. Tror nok også at flesteparten av de mest ivrige i Oslo området ønsker seg Gol.
Alexander Posted August 16, 2006 Posted August 16, 2006 Jeg var og tittet på Quality Hotell ved Sørlandsparken i går, og jeg må si at det var mye som talte for et landstreff der til neste år! Store fine parkeringsplasser som vi kan bruke til utstilling, trafikk til E18 og dyreparken gikk rett forbi = besøkende, samt diverse fasiliteter i nærheten som vi kan dra god nytte av. Kristiansand er en meget sterk kandidat for meg!
Condor Posted August 16, 2006 Posted August 16, 2006 Gol er helt klart det beste alternativet. Som det er nevnt foran, er denne lokaliseringen på Gol nærmest "midt i landet". Dette bør veie tungt i avveiningen av plasseringen for landstreffet for 2007.
Frode Posted August 18, 2006 Posted August 18, 2006 Håper inderlig så mange som mulig stemmer når de er innom furumet, det vil gi styre en indikasjon på hva medlemmene ønsker.... Hvis vi i desember står med 22 stemmer, av 600 medlemmer så er ikke det "representativt" av hva medlemmsmassen ønsker og derfor må styret bare ta et valg..... Gol er godt og trygt, men vi må alltid være åpne for andre alternativ for å kunne øke medlemsmassen og for å øke deltagelsen på treffene, vi må heller ikke være redde for å prøve noe nytt....Gol forsvinner i ikke løse lufta og vi kan godt "gå tilbake" til Gol hvis Kristiansand er helt rævva.... Stem gutter og jenter, stem..!!..
Geggi Posted August 18, 2006 Posted August 18, 2006 Selvfølgelig "kasta" jeg bort min stemme på Voss før jeg forstod hvor bra Kr.sand vil være.... Er klar for det meste jeg, men IKKE Gol.
Guest 1042 Posted August 19, 2006 Posted August 19, 2006 For Stavanger-avdelingen betyr et Landstreff i Kristiansand en forkortelse i reisetid fra ca 9 timer og ned til 3,5 timer... Bergens-folket får muligens ca 2 timer ekstra kjøring. Bruker man 9 timer fra stavanger til Gol? Hvor langt er det? kjører vel ikke om Oslo vel? Eller er det ett annet alternativ som jeg ikke har sett her?
ARS Posted August 23, 2006 Posted August 23, 2006 Syns vi burde ha landstreff på Gol fast. Siste helga i mai. Da vet alle det. Vi kan gjerne ha treff andre steder både mindre og større, men at det blir lagt til lokallagene og at de får støtte fra styret til dette. Ellers så syns jeg at i det nye MBtidene som kommer nå skulle det vært en stemmeseddel som medlemmene kunne ha sendt inn. Hvor ønsker du/dere landstreff Hvilken dag i uken ønsker du/dere møte i lokalavdelingene Hvilket tidsunkt passer best Kanskje det kan hjelpe både styret og oss i lokalavdelingene noe. Har fått med meg at det er noen som tror at klubben er forumet, og det er ikke riktig. Det er en del av klubben. De eller dere som tror det så er klubben mye mer enn det. De som sitter i styret burde ta dette opp og kanskje informere medlemmene at forumet bare er en tilleggstjeneste.
Frode Posted August 23, 2006 Posted August 23, 2006 Bruker man 9 timer fra stavanger til Gol? 6 timer med god kjøring, brukte 9 timer i fjor, men da stoppet vi for å se på hver minste foss og fjord, kosetur med andre ord.... Hadde også et par biler med 20" felger som vi måtte vente på støtt og stadig... Angående stemmeseddel: det bør være mulig å stemme på nett også i tillegg til å sende inn stemmeseddel, flere har internett men det er egentlig få av medlemmene som er her inne på forumet og surfer.... Angående valg av sted, så får vi avgjøre det når stemmer er talt opp og alle synspunkter er lagt på bordet, så kom med innspill alle menn og kvinner...
Ronnie Westpold Posted September 20, 2006 Posted September 20, 2006 Ved plassering i Kristiansand, har vi muligens bedre anledning til å få med oss svensker og dansker også, da det for dem bare er å ta båten over dammen (Gøteborg-Kristiansand og Hirtshals-Kristiansand). For nederlenderene og tyskere som eventuelt kommer oppover (er jo tradisjon for noen det....) vil det også bli en forkorting av kjøreturen på drøye 50 mil.... Så om det er ca 4-5-6 biler som må kjøre 50 mil ekstra, eller om vår kjære venn i Finnmark som må kjøre de 50 milene ekstra, har ingen spesiell betydning.. Brorparten av de som deltar på Landstreffet er medlemmer fra Bergen, Stavanger, Oslo.. Om Oslo-folket kjører 2,5 timer for å komme til Landstreffet eller 4,5 timer er ikke store forskjellen... For Stavanger-avdelingen betyr et Landstreff i Kristiansand en forkortelse i reisetid fra ca 9 timer og ned til 3,5 timer... Bergens-folket får muligens ca 2 timer ekstra kjøring. Dessuten, vi har tilgang til et MYE større og bredere publikum i Kristiansand, da det er ca 80.000 innbyggere her, mot ca 4500 på Gol. Med tanke på hva vi har rundt der av severdigheter og aktiviteter, så vil det være mer vennlig for (barne-)familier. Helt til slutt, så er det nok noen som ikke kommer til å delta på Gol to ganger etter hverandre, da de gjerne har lyst å oppleve litt mer av Norge når de først reiser på slike turer... når man først reiser på slike turer. Trodde landstreffet var en tur for å oppleve bilene og menneskene i klubben. Jeg reiser ikke på landstreff for å se Norge. Selv om det er fint på Gol Halve Norge er vel i Kristiansand å ser på Sabeltann/dyreparken i løpet av sommeren alikevel
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now