Sven Håkon Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Fire landstreff er avholdt i løpet av klubbens eksistens, derav tre på Gol. Det hadde derfor vært artig å høre hva folk mener om fremtidige treff, da spesielt med tanke på geografisk plassering. På Gol har man alt samlet på ett sted, det er sentralt plassert i Sør-Norge, og klubben har tilsynelatende et godt samarbeid med Pers Hotell - men man "vet hva man går til." Drar man til et nytt sted må man selvsagt gjøre mer forarbeid, men kanskje det betaler seg likevel? Personlig er jeg en rastløs sjel som liker å oppleve nye ting, så det å være et annet sted et år ser jeg på som positivt! Og skulle man likevel mene at det var en dårlig erfaring er det jo ingenting i veien med bytte tilbake til Gol året etter Hva mener dere? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Jeg stemmer FORTSATT på Gol! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Jeg stemmer for at vi skal stemme og vil akseptere flertallets røst.Gol evalueringa vil sikkert de 'folkevalgte' utarbeide. Seriøst: De som arrangerer landstreffet gjør en kjempejobb - og følgelig må de få lov til å påvirke rammene rundt eget arbeid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Seriøst: De som arrangerer landstreffet gjør en kjempejobb - og følgelig må de få lov til å påvirke rammene rundt eget arbeid. Helt enig, og må få presisere at denne tråden aldri var ment som kritikk i så henseende! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Personlig er jeg en rastløs sjel som liker å oppleve nye ting' date=' så det å være et annet sted et år ser jeg på som positivt! [/quote']Helt enig!Det er jo masse småsteder a la Gol med lignende fasiliteter rundt om i Norge som det burde kunne gå an å få til det samme på.Kjekt med Gol for all del, men som det sies "forandring fryder." Synd den andre poll'n forsvant....der var nemlig Gol i mindretall Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Seriøst: De som arrangerer landstreffet gjør en kjempejobb - og følgelig må de få lov til å påvirke rammene rundt eget arbeid.Helt enig jeg og ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GammelGul Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Selv om jeg har kost meg på Gol så er jeg åpen for å prøve andre steder. MBKN har sine treff rundt om i landet og er godt tilfreds med et. Det er da lokallagene som står som arrangør, men med oppbacking fra hovedstyret. Dermed vil nok flere av medlemmene føle at de er med på å skape noe, samtidig som de får vist frem sin del av landet. Amcarfolket har i "alle" år hatt Hunderfossen som aena for sine landstreff og skapt en tradisjon der. Det er sikkert gode argumenter for begge løsninger, men jeg må si at jeg er litt som Sven Håkon. En rastløs sjel som liker å oppleve noe nytt. For å trekke paralellen til MBKN så har de også lagt opp treffet sitt mere som et løp. De bruker mye av lørdagen på en kjøretur rundt i distriktet med innlagt poster med forskjellige aktiviteter. Kanskje mere engasjerende enn å stå på en parkeringsplass hele dagen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 Vi er og har vært medlemmer i MBKN i flere år, og har vært på treff stort sett hvert år. Vi har blandt annet fått oppleve Kristiansand, Oslo, Røros osv. Vi har også vært på treff hos den svenske MB klubben. Stemmer som Gammel Gul sier, Lørdagen går med til rebusløp. Da stiller alle opp og får utdelt kart og setter i gang med ca 5 minutters mellomrom. Så er det opp til hver enkelt å finne de rette veiene og postene som er satt opp langs ruten. På hver post skal man enten svare på spørsmål, eller utføre et eller annet. Her er det ikke bare bil som gjelder, det kan like godt være spørsmål om hvor mye melk det er i en kilo ost, pilkast osv. Så får man poeng etter hvor mye rett man har. Dette gjør at det er kjempegøy for hele familien å være med. Etterpå samles alle bilene til "utstilling", og de som vil går å myser på det de vil. Om kvelden er det gallamiddag med utdeling av premier til de som har fått mest poeng på rebusløpet.Tror ikke det hadde vært så gøy for hele familien å stå på en parkeringsplass å se på biler hele dagen. Dessuten har det vært veldig kjekt å få oppleve mange forskjellige steder av landet, som vi sikkert aldri hadde opplevd hvis det ikke hadde vært for disse treffene. Iår skal vi som de fleste vet til Vrådal i Telemark. Der har vi heller aldri vært før, så det skal bli spennende!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 Høres veldig bra ut, men det bør nok i forkant av løpet settes av noen timer til utstilling av bilene, etter min mening. Det er pr. nå god stemning for alternativt sted for landstreff som dere selv ser 12 mot 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 Vel bekomme. Løpet starter kl. 09.00 om morgenen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 Det var litt vel tidlig.....Først utstilling noen timer så evt. andre "ting" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 Vel bekomme. Løpet starter kl. 09.00 om morgenen. Hvis det hadde vært løp kl 0900 på morgenen ved landstreffet nå på Gol så hadde vel bare et par-tre stk kjørt lovlig..... Det hadde vært en ide å gjøre noe mer enn bare en cruising på eftan, men noe bånn gass fra klokken 0900 synes jeg blir litt i tidligste laget... Når det hjelder Gol eller ikke så vet jeg ærlig talt ikke hva som er best, det er akkurat langt nok og det ligger på rett side av "hauen" så det er muligheter for litt fint vær og plassen er jo flott så det er ingenting å klage over.Det eneste er at klubben burde bli litt flinkere å reklamere for treffet slik at flere av medlemmene får informasjon ofte og til rett tid, feks litt informasjon på mail som er enkelt og billig som en påminder sånn et par uker før treffet.... Høres veldig bra ut, men det bør nok i forkant av løpet settes av noen timer til utstilling av bilene, etter min mening. Det er pr. nå god stemning for alternativt sted for landstreff som dere selv ser (11 mot . det er 1000 medlemmer....11 mot 12 eller hva det er blir vel sånn Holmgang måling.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 11 mot 12 eller hva det er blir vel sånn Holmgang måling.... Du prøver å pynte på tallene til fordel for Gol ser jeg... (12-9)Og hvor mange er egentlig veldig aktive på forumet da?30-40? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 he, he hadde nå ihvertfall de fleste stemt, trenger ikke begrunne det eller forklare, bare stemt sånn at det ihvertfall ble en 40 -50 stemmer så hadde det vært noen tall så styret kan ta litt hensyn til.... men det er lenge til neste gang så tia vil vise.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Nygård Posted June 16, 2005 Share Posted June 16, 2005 Dalen hotell må være et godt alternativ. Her har det vært bilutstillinger før: Billigere enn Gol. http://www.dalenhotel.no/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted June 16, 2005 Share Posted June 16, 2005 Dalen hotell må være et godt alternativ. Her har det vært bilutstillinger før: Ikke meningen å komme og være negativ, men .... 38 rom, tilsammen 76 senger? Vet ikke om jeg gidder dra vogna hele veien . Du tror ikke det blir litt smått? "kun de færreste rom har plass til ekstraseng" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Nygård Posted June 16, 2005 Share Posted June 16, 2005 Dalen hotell må være et godt alternativ. Her har det vært bilutstillinger før: Ikke meningen å komme og være negativ' date=' men .... 38 rom, tilsammen 76 senger? Vet ikke om jeg gidder dra vogna hele veien . Du tror ikke det blir litt smått? "kun de færreste rom har plass til ekstraseng"[/quote'] Det finnes flere overnattingssteder i umiddelbar nærhet. Faktisk kortere avstand enn mellom hotellet og hyttene på Gol. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Johan Stub Posted June 16, 2005 Share Posted June 16, 2005 Ser jo flott ut da: Hotellet: Personalet: Og rølpefest her: Og cruising i dette området: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted June 16, 2005 Share Posted June 16, 2005 Kanonbra forslag etter min mening! Fra Oslo og Stavanger er det 23 mil, 21 mil fra Kr.sand og 34 mil fra Bergen. Kjekt å oppleve noe nytt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Charlotte Posted June 16, 2005 Share Posted June 16, 2005 Så jo herligt ud, d! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted June 16, 2005 Share Posted June 16, 2005 Kanonbra forslag etter min mening! Fra Oslo og Stavanger er det 23 mil' date=' 21 mil fra Kr.sand og 34 mil fra Bergen. Kjekt å oppleve noe nytt. [/quote'] Skal være enig i at det så knall ut, så lenge det er litt bedre plass enn det så ut for på sidene demmes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted June 16, 2005 Share Posted June 16, 2005 Har overnattet på campingplassen en gang før, det begynner å bli endel år siden faktisk, men det er en nydelig plass, absolutt å anbefale.... Men en ting jeg lurer på, er det pub eller noe utenom hotellet...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted June 16, 2005 Share Posted June 16, 2005 ....og de svingete bakkene oppi fjellsidene er jo ypperlige lekeplasser... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Nygård Posted June 16, 2005 Share Posted June 16, 2005 ....og de svingete bakkene oppi fjellsidene er jo ypperlige lekeplasser... Kan jo ha sånn " første mann opp - konkurranse", med 10% stigning og hårnålssvinger, kommer en uansett ikke over fartsgrensen. En mann i bånn og en på toppen med samband, samt et par flaggvakter i noen utsatte svinger, så kan dette bli rett så gøy. Lurer på om jeg ikke så en ganske så stor asfaltplass i sentrum der og.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MortenE Posted June 17, 2005 Share Posted June 17, 2005 Såg ut som det var ettpar søte småjenter og der på personalbildet..... M. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts