Guest Espen Posted June 6, 2005 Share Posted June 6, 2005 http://www.finn.no/finn/car/object;pdc=1118086533017?finnkode=5636954&sid=1ajo_sZUU532996&pos=14 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mb190freak Posted June 6, 2005 Share Posted June 6, 2005 trur denne har gått mer enn det som står på tellern ja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted June 6, 2005 Share Posted June 6, 2005 trur denne har gått mer enn det som står på tellern ja Hvorfor sier du det? Så helt og pent ut utifra bildene i hvertfall - den så faktisk bedre ut enn de fleste andre jeg har sett med mindre km på telleren.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sondre B. Bjelland Posted June 6, 2005 Share Posted June 6, 2005 Det mener jeg og. Sikkert eid av en som har tatt vare på bilen sin og som er ærlig på prisen. Kan sikkert få den prutet ned i iallefall 35.000,- og da har du mye bil for pengene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mb190freak Posted June 6, 2005 Share Posted June 6, 2005 men syns den så litt shabby ut utvendi jeg da. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted June 6, 2005 Share Posted June 6, 2005 Nå kikket jeg på bildene nok en gang, og mener faktisk enda kraftigere at bilen ser bra ut med tanke på alder og km.stand! Var og kikket på en 1996 A124 E220 tidligere i dag, og den var betrakelig mer slitt eksteriørt enn denne later til å være... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted June 6, 2005 Share Posted June 6, 2005 Edit; Tittet nok en gang på bildene, og synes bilen ser plagsomt frisk ut med tanke på km.stand og at det har vært en varebil!! Særlig interiøret imponerer meg! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eivind Soltvedt Posted June 6, 2005 Share Posted June 6, 2005 Eneste jeg festet meg ved var den oppskrapinga på fangeren foran..Ellers så den bra ut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest amorino Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 trur denne har gått mer enn det som står på tellern ja For et utrolig dumt utsagn, etter bare å ha sett små bilder på nettet!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Eneste jeg festet meg ved var den oppskrapinga på fangeren foran..Ellers så den bra ut Syns det ser ut som det er en del rust på forskjermen og kanalen, jeg. Ellers ser den jo grei ut. Mye bil for penga er det i allefall Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Er 339000 km så oppsiktsvekkende lite da???Mye etter min mening....(dog sikkert helt normal kjørelengde med den alderen). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Syntes bilen så utrolig bra ut til å koste så lite. Det er jo en 300 TDT. NAF er vel ikke akkurat kjent for å slurve når det gjelder å sjekke biler. Litt må man nok rekne med å gjøre med en bil i denne prisklassen likevel. Km stand tror jeg ikke er noe problem i det hele tatt. Du kan sikkert kjøre den det doble før du trenger gjøre så mye med motoren. Er enig i at bilen helt sikkert kan prutes ned til 35.000,-, og hva er da alternativet? En W123 i god stand? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 300TDT Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Litt må man nok rekne med å gjøre med en bil i denne prisklassen likevel.Ville sjekket NØYE for defekt topp. Er den kaputt kan du doble prisen.Ellers synes jeg vel ikke det er hverken dyrt eller billig - selger min any day for 20.000 pr. seteplass... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Litt må man nok rekne med å gjøre med en bil i denne prisklassen likevel.Ville sjekket NØYE for defekt topp. Er den kaputt kan du doble prisen.Ellers synes jeg vel ikke det er hverken dyrt eller billig - selger min any day for 20.000 pr. seteplass... Topppakningen på den 300 TDTen vi hadde røyk for 5 år siden, det kostet vel ca 7-8000,- å få fikset på verksted. (Ikke Bertel O Steen, men autorisert bilverksted) Angående km.stand så blir det godt 20.000 km i året, så jeg tror vel ikke at bilen kan være så veldig mye mer kjørt. Sjekk servicehefte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Litt må man nok rekne med å gjøre med en bil i denne prisklassen likevel.Ville sjekket NØYE for defekt topp. Er den kaputt kan du doble prisen.Ellers synes jeg vel ikke det er hverken dyrt eller billig - selger min any day for 20.000 pr. seteplass...Det kommer nå an på hvor lenge bilen har vært i Norge. Er det få år igjen kommer du ikke på langt nær opp i en pris på 20.000 kr pr sitteplass. Uansett er det alltids en risk å kjøpe en bil som har gått langt, men førsteinntrykket virket nå greit, selv om bilde vs. reallife er to vidt forskjellige ting..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 300TDT Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Topppakningen på den 300 TDTen vi hadde røyk for 5 år siden' date=' det kostet vel ca 7-8000,- å få fikset på verksted. (Ikke Bertel O Steen, men autorisert bilverksted) Angående km.stand så blir det godt 20.000 km i året, så jeg tror vel ikke at bilen kan være så veldig mye mer kjørt. Sjekk servicehefte.[/quote']Har de servicehefte på den der blir jeg seriøst imponert. Synes kmstand er grei nok den, bilen har langt igjen om du ikke er uheldig. 8000,- for å ta av toppen på en slik motor - på verksted i Norge høres nesten ut som julenissen har hjulpet til? En vanlig mekaniker kan jo knapt gå rundt en MB for den prisen... Nevnte bare toppen fordi det omtrent er den ene DYRE 'svakheten' jeg kjenner til på disse bilene, og da tenker jeg ikke toppakning men sprekk i selve toppen. Ellers ser det ut som den har stått lenge ute og ikke vært brukt, sjekk all den rusten rundt omkring på motoren: dyserør, skruer, ++ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 8000' date='- for å ta av toppen på en slik motor - på verksted i Norge høres nesten ut som julenissen har hjulpet til? En vanlig mekaniker kan jo knapt gå rundt en MB for den prisen... Nevnte bare toppen fordi det omtrent er den ene DYRE 'svakheten' jeg kjenner til på disse bilene, og da tenker jeg ikke toppakning men sprekk i selve toppen.[/quote'] Toppakningen ble byttet for rundt 7000kr på mine foreldres 250DT - dette på BoS her i Stavanger. At den totale regningen for BoS ble på over 150.000kr er en annen historie... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Ok, hos oss var det nok bare topp-pakningen. Men hvis topplokket har sprukket, må det vel la seg gjøre å finne en grei brukt en som kan slipes?? Har også hørt at toppen er utsatt på 300 TDT. Derfor, har jeg fått beskjed om, må en visst være ekstra forsiktig med å trø bilen før den er varm. Når bilen er blitt varm, kan en trø så mye en bare orker. (Sies det) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted June 8, 2005 Share Posted June 8, 2005 Ok' date=' hos oss var det nok bare topp-pakningen. Men hvis topplokket har sprukket, må det vel la seg gjøre å finne en grei brukt en som kan slipes?? Har også hørt at toppen er utsatt på 300 TDT. Derfor, har jeg fått beskjed om, må en visst være ekstra forsiktig med å trø bilen før den er varm. Når bilen er blitt varm, kan en trø så mye en bare orker. (Sies det)[/quote'] Det kan være en god idé å ikke la den bli altfor varm også. Trår du på godt i en motbakke med lass bak, vipper den fort opp på 120 grader. 80-120 grader på nesten no time er ikke bra. Selv har jeg bare vært ute for sånt en gang, og da tok jeg det heller pent og pyntelig med en del varme på varmeapparatet og takluka åpen. Da holdt den seg rett over 100C. Rødmerkinga er ikke før ved 128 grader, men det er nå ikke dumt å være snill med en gammel bil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.