Guest amorino Posted June 6, 2005 Share Posted June 6, 2005 Har åpne felger og mindre pene bremsekalipere - nå kunne jeg tenke meg en flott rødfarge på disse! Må jeg ha spesiell lakk? Eller hvordan er det med varme etc? Jeg har rød bengalack (det bruker de på båtmotorer bl.a. og den tåler 200 grader? Noen som kan, vet eller tror noe glupt i denne forbindelse? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mb190freak Posted June 6, 2005 Share Posted June 6, 2005 jeg lakka mine med quick lakk.funker fint.går over 1 gang i året jeg da.sånn ble det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest amorino Posted June 6, 2005 Share Posted June 6, 2005 Demonterte du de - eller gjorde du det mens de satt på? Jeg har en boks med 0,5 l. som jeg kan "male" på med pensel. Hadde håpet å slippe å ta de av - siden jeg aldri ha demontert bremser før!! Hvis du har en "bremsecaliperlakkering-for-dummies"-oppskrift, så go ahead! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted June 6, 2005 Share Posted June 6, 2005 Diskutert grundig på evo.no, sjekkhttp://www.evo.no/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=3284 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted June 6, 2005 Share Posted June 6, 2005 Mine var så stygge, så jeg malte mine røde med Hammerite. Funker som bare det. Det eneste jeg gjorde av forarbeide var å pusse vekk mest mulig møkk med stålbørste. Deretter penslet jeg på med 2 lag. Orket ikke demontere, så jeg dekket til så godt jeg kunne med plast og tape. Gjorde susen for mitt vedkommende. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mb190freak Posted June 6, 2005 Share Posted June 6, 2005 tok ikke av nei.maskerte så godt jeg kunne å sprya. malte på til brodern i fjor.gikk bare med mere lakk.så anbefales å sprayes forsiktig på.så det blir minst søl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest george__ Posted June 6, 2005 Share Posted June 6, 2005 jeg skal og lakere mine nye bremser røde.. de er av og glassblåst og lakt på grunning.. så nå må jeg bare skaffe bilens farge i temperatur holdi lakk..må jo gjøre det skikkelig.. de skal jo bones de og.. men har og en OMP fire paint som er til kalipere og eksos.. tåler opp til 800 grader.. men den rødfargen er ikke den samme som på bilen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Håvard Norheim Posted June 12, 2005 Share Posted June 12, 2005 Beste er å ta de helt av, grunne med CA-primer etter en skikkelig rengjøring. Helst bør de blåses rene, enten med fin sand eller glass. For de som ikke gidder eller kan få til dette, MÅ de ihvertfall vaskes ned og skrubbes nøye. Lakk som kan brukes etter grunning er ABF lakk, to- komponent lastebillakk. Dekker godt og fyller små porer. Holder også mye mye lenger enn Hamerite og Quick lakk. Hamerite er sinkbasert, og har man brukt dette en gang, er det ingen vei tilbake, du får ingenting til å feste skikkelig på hamerite. Quick-lakk inneholder for mye tynner, og tåler ikke varmen spesiellt bra. Vil man ha et uovertruffent resultat, er det ABF som gjelder. Gjerne en tre-fire lag. Denne tåler også en god del stensprut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kodvaag Posted June 12, 2005 Share Posted June 12, 2005 Hvis dere absolutt må lakke bremsecalippere: Er det ikke mer diskre med svart maling? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest amorino Posted June 12, 2005 Share Posted June 12, 2005 Jeg smokka på rød Quick-lakk etter skikkelig rengjøring med høytrykk og motorvask - og så en omgang rødsprit. Lakken sitter godt - og det ser helt OK ut, foreløpig. Blir det riper etc. så går jeg over og gjør de blank sorte. Men husk - de ser best ut på avstand, og er neppe verdt en nøyere gransking!! Skal legge ut bilde snart... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts