Guest amorino Posted June 5, 2005 Share Posted June 5, 2005 Etter stor respons på interiørpoll`en - her er siste del; MB vs. BMW siste modell - E-klasse vs. 5-serie! Si din mening - slik som TV2-Oddvar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted June 5, 2005 Share Posted June 5, 2005 Forferdelige bilder av begge bilene (de til venstre). Likevel tror jeg de fleste har sett dem såpass mye at de har har grunnlag for å stemme...Likevel synes jeg det er uspennende å ha en slik avstemming på et lite objektivt MB-forum. Resultatet sier seg selv etter min mening.....MB gjorde jo "rent bord" i avstemmingen om interiøret MB versus BMW (37 stemmer for MB mot en enkelt stemme for BMW.....) Det meste taler vel for at det samme skjer i denne avstemmingen..... Jobber du innen meningsmåling, Amorino? BMW'en er fin/tøff forfra men grusom bak....Selvsagt er 211 finest Men du kunne jo lagt ut bilder av en Avantgarde heller synes jeg.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest amorino Posted June 5, 2005 Share Posted June 5, 2005 Hadde 3 (!!!) dager hos Norsk Gallup under en økonomisk kjip periode for en del år tilbake. Det frister ikke med gjentakelse for å si det slik. Avstemningen var et ønske i tråden om interiør. Men vi kan trygt fastslå at dette neppe gir grunnlag for noen alternativ AutoIndex eller lignende (der kom jo forresten ikke MB spesielt godt ut i fjor heller)! Just for fun - just do it, som jeg pleier å si etter en litt tvilsom hotellnatt i ny og ne... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GammelGul Posted June 5, 2005 Share Posted June 5, 2005 Stemte på BMW-en jeg da. Av ren skjær medlidenhet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sondre B. Bjelland Posted June 6, 2005 Share Posted June 6, 2005 Her blir det Mercedes for alle pengene, men hadde du hatt bilde av en M5 stylet femmer mot en Avantgarde E-klasse hadde jeg tatt femmeren. De er kjempefine når de får på riktige felger og litt sporty styling. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted June 6, 2005 Share Posted June 6, 2005 Her blir det Mercedes for alle pengene' date=' men hadde du hatt bilde av en M5 stylet femmer mot en Avantgarde E-klasse hadde jeg tatt femmeren. De er kjempefine når de får på riktige felger og litt sporty styling.[/quote'] Da må man jo i tilfelle sammenligne med en E-klasse med AMG pakke, og da er E-klassen fortsatt råere etter min mening. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted June 6, 2005 Share Posted June 6, 2005 Si din mening - slik som TV2-Oddvar! Jeg bør kanskje ikke vise meg på Gol med det første, men jeg syns faktisk den bmwen er litt småtøff. Særlig forfra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted June 6, 2005 Share Posted June 6, 2005 Synes også den er tøff forfra (som jeg nevnte lenger oppe), men hva hjelper det når kvaliteten suger??? Bilen heter ikke Bayersche Makk Werk uten grunn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest øystein Posted June 6, 2005 Share Posted June 6, 2005 Hadde nok BMW'n jeg,synes den er grom både foran og bak.Jeg har alltid likt bangles 5 serie ,selv om det nesten var skuddpremie på han blant bmw eierne da 5 serien kom i e60. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eivind Soltvedt Posted June 6, 2005 Share Posted June 6, 2005 Synes også den er tøff forfra (som jeg nevnte lenger oppe)' date=' men hva hjelper det når kvaliteten suger??? Bilen heter ikke Bayersche Makk Werk uten grunn [/quote'] Ække det gamledager da? Hørt rykter om at kvaliteten ikke er så ille om dagen? (jada jeg skjønner at det sikkert var ment som en spøk! ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Synes også den er tøff forfra (som jeg nevnte lenger oppe)' date=' men hva hjelper det når kvaliteten suger??? Bilen heter ikke Bayersche Makk Werk uten grunn [/quote'] Ække det gamledager da? Hørt rykter om at kvaliteten ikke er så ille om dagen? (jada jeg skjønner at det sikkert var ment som en spøk! ) Tror ikke vi MB-mennesker skal være få veeeldig frampå med å kritisere andre merkers kvalitet om dagen .. Tradisjonelt holder MB bedre enn BMW, men jeg tror neppe det er så store forskjeller lenger. I hvertfall ikke hvis vi ser på 210 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Er det så store problemer med 210 da???Hadde ingenting på min...Bortsett fra rust i dørene som MB ordner på garanti, hva mer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 500SL Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Det som er synd når man bor/jobber i Oslo regionen er at E-klassen er og blir en taxibil. For meg er dette desverre utslagsgivende. Den forrige E-klassen var jo tragisk, men den nye syntes jeg er oppriktig fin. Men, valget ville nok her falt på BMW pga taxifaktoren..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Herregud, hvis ikke det er et kvalitetsstempel for bilen så vet ikke jeg..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest amorino Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Jeg har snart kjørt min w210 i ett år nå, og den har samtidig rullet 127.000 km. Siden jeg overtok har jeg ikke hatt ett eneste problem. Bilen ble innkalt for noe garantiarbeid som tok et par timer, og jeg ble påkjørt og fikk lakkert opp to dører og en passasjersiden. Men ingen ting av dette er kvalitetsmangler, selvsagt... Så bortsett fra et par ting er jeg meget fornøyd, så langt. Men jeg synes bilen er litt for stump (hard og bråkete) på små ujevnheter (kumlokk, asfaltkanter, småhull etc), noe som også kan skyldes dekkene 18" med Sportiva), men det var ikke sååå mye bedre med piggfritt på 16" i vinter. Og jeg ser at det bobler fram noe smårust på innbretten av hjulbuene - under sølvlakken. Vet ennå ikke helt hvordan jeg skal angripe dette? Bør jeg sette det bort til noen? Verksted eller lakkerer? Og helt til slutt; noen som har satt disse bilene inn til Tectyl`ering? Grei skuring? Dyrt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Hehe.. Det må jo bare bli kjeft å få når man sier noe negativt om bilen til folk At noen har hatt bilen sin noen år uten feil sier jo egentlig ikkno om hvor bra en type bil er. Skal jeg dømme ut fra én bil, kan jeg si at automatkassene på 210 tar kvelden etter 180 000 km, og koster 30 000 å fikse. Det er i hvertfall tilfellet for han i kontoret ved siden av her. Jeg tviler ikke på at MB fortsatt lager bra biler, men det tror jeg BMW gjør også. Kjøpte man bmw 320i automat på 80-tallet, så kunne man jo regne med at både motor (i hvertfall toppen) og automatkassa var døde ved 200 000 km. Når det gjelder mange mb i drosja, så er jo det det beste kvalitetsstemplet man kan finne. Mener nå jeg i hvertfall. Desverre er jo antall mb i drosja synkende, og "bare" 1 av 3 nye drosjer er en mb nå. Folk syns gjerne det er veldig morro å kalle bilen min for taxi, men de holder kjeft når jeg spør om det er dyre deler til bilen demmes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest amorino Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Jeg reagerte ikke på at w210 ble omtalt som en bil med lavere kvalitet enn det MB pleide å levere! Jeg oppsummerte simpelthen året som har gått. Før det har jeg hatt to 190`er som også har være prikkfrie - og en c180. Minner igjen om at jeg sikkert også er norges eneste med en Chrysler Grand Voyager uten problemer av noe slag! To flotte år i en diger, deilig bil... Men når sant skal sies; etter to år turte jeg ikke ha den lenger, innbilte meg at jeg hadde tøyd flaksen lenge nok. Jeg hørte stort sett bare dritt om bilen - men for meg var det den ultimate familiebil og den var problemfri så lenge jeg hadde den! Samme går for BMW 320 touring, som igjen var liten, men morosom og feilfri, den og! Tror jeg har hatt generell flaks med biler... håper det vil gjelde e230`en også! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 500SL Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Herregud' date=' hvis ikke det er et kvalitetsstempel for bilen så vet ikke jeg..... [/quote'] At bilen har god kvalitet er jeg ikke i tvil om, men det blir liksom veldig lite spesielt..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Bare å kjøpe Avantgarde med litt utstyr/felger så er det langt fra noen taxi. De fleste kjøper trauste Classic eller Eleganceutgaver til drosjebruk.Føler ikke at jeg kjører noen taxi hvertfall, men ser jo at det er en del med den meningen din da. Som regel BMW-eiere faktisk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest amorino Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 ... trauste Elegance-utgaver... Nei, vet du hva!!! Jeg har Elegance - den er ikke traust - spes. ikke nå med røde bremsecalipere, sorte baklykter og litt ekstra krom. I tillegg er det flotte felger! Elegance er ikke traust! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Hehe, vekket jeg deg? Det var ikke din bil jeg snakket om (har heller ikke sett den skikkelig).Jeg skrev at de fleste drosjeeiere stort sett velger Classic eller Elegance som etter min mening er veldig trauste i standardversjon. Elegance er likevel bedre enn Classic. Men det er MIN mening Avantgarde trenger en ikke gjøre så mye med da den er lavere og leveres med 16" i standardversjon og er mye mer sporty. (16" er likevel for lite....) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 500SL Posted June 8, 2005 Share Posted June 8, 2005 Det er vel litt å banne i kirken, men må vel inrømme at jeg aldri har vært noen stor Mercedes freak. SL har alltid vært drømmebilen, og i samme prisklasse og type bil syntes jeg ikke den har noen store konkurrenter. Nå skal det sies at jeg syntes Mercedes etter år 2000 har fått sving på sakene, både nye E og C klasse har blitt veldig fine biler (jeg snakker her utseende.) Men på 90 tallet syntes jeg BMW var finere på alle modeller..... PS, hvorfor får jeg denne siden opp slik at jeg må skrolle til siden for å se hele teksten? Oppløsning? Litt slitsomt å bla ned til bunnen for hver linje.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted June 8, 2005 Share Posted June 8, 2005 PS' date=' hvorfor får jeg denne siden opp slik at jeg må skrolle til siden for å se hele teksten? Oppløsning? Litt slitsomt å bla ned til bunnen for hver linje....[/quote'] Fordi hele siden er tilpasset i bredden i forhold til bildene som ligger i øverste post. Her har jeg 1280x1024-oppløsning og da går det akkurat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stig B Posted June 8, 2005 Share Posted June 8, 2005 Æ trur faktisk æ har tatt begge bilene æ for æ syns dem begge er sinnsykt rå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest amorino Posted June 8, 2005 Share Posted June 8, 2005 Bildene er tilpasset 1280 bredde - som dagens "standard" med 17" og større skrivebord (jeg vet mer om data enn biler!) - med sine 1000 i bredde - mulig hvis du 1280 at du bør ta vekk Explorerfeltet (om du da har det åpent)... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts