Jump to content

Lars' S204 - C320T CDI 4MATIC AMG SP


Lars U.

Recommended Posts

Hei Lars. Takk for turen hjemover. Alltid morro å kjøre flere biler i følge 8) Vil bare nevne at denne bilen din er helt rå. Skikkelig ulv i fåreklær eller no sånt. Tror egentlig ikke folk egentlig skjønner hvor gromt dette er. 320CDI 4Matic ladet med utstyr :P Går ikke mange 204 av dette kaliberet i landet.  Helt utrolig at denne bilen ikke fikk noen premie på årets Landstreff  :( . Men det beviser det jeg tror, nemlig at folk IKKE skjønner hvor grom denne bilen egentlig er. For hadde de visst det, så hadde du fått SVÆR pokal 8)

Snakkes. :P

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 118
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hei Jørn og takk i like måte for hyggelig hjemtur,

Nå kjøper ikke jeg som kjent bil for å vinne på landstreffet, men for å bruke den i trafikk, den har faktisk rullet 42.000 km allerede.

 

Jeg er nok mer detaljfiksert på egne vegne og liker faktisk at bilen min ikke er så "flashy" bare jeg er fornøyd selv.

Dessuten er den jo uten emblemer og bokstaver (da jeg ikke ønsket C320 CDI  og 4MATIC på bakluken)

 

Det er jo et ordtak som jeg forsøker å leve opp til; det dyreste er ikke alltid det beste, men det er godt nok for meg ! 8).

Det så vi jo på avstemmningen...

 

Det kommer noen små modifiseringer i løpet av sommeren , skal legge ut noen bilder etterhvert.

ble ihvertfall meget fornøyd med AMG 19" med hhv 235 og 275 valser på.

 

Forøvrig burde man ta en titt på S203'en til Christian , denne burde også rekke opp i konkuransen da den er fullspekket fra fabrikk ; riktignok kun som 220 cdi , men mer utstyr finner man vel ikke på en fabrikkbygd S203

 

(er nok litt inhabil der, da denne bilen også ble kjøpt fabrikkny av meg)

Link to comment
Share on other sites

Hei Lars. Takk for turen hjemover. Alltid morro å kjøre flere biler i følge 8) Vil bare nevne at denne bilen din er helt rå. Skikkelig ulv i fåreklær eller no sånt. Tror egentlig ikke folk egentlig skjønner hvor gromt dette er. 320CDI 4Matic ladet med utstyr :P Går ikke mange 204 av dette kaliberet i landet.  Helt utrolig at denne bilen ikke fikk noen premie på årets Landstreff  :( . Men det beviser det jeg tror, nemlig at folk IKKE skjønner hvor grom denne bilen egentlig er. For hadde de visst det, så hadde du fått SVÆR pokal 8)

Snakkes. :P

 

 

Er helt enig i at denne bilen er rå, men er den like spesiell som 1 å 2. plassen?, og er det slik at motor, pris og utstyr skal avgjøre om bilen skal få premie eller ikkje? For da er det jo ingen vits for mange av oss og stille neste år...

 

Tror alle kjøpe bil etter sin lommebok, og det de gjør med den i etterkant som teller for øynene til publikum på treff! Premiene er det publikumerne som har stemt fram, og ikkje utstyrlisten og pris på bilen da den var ny!

 

Når jeg ser på bilder av de w/s 204 som møtte på treffet på Gol i helga, var de to premierte noe mer "spesiell og iøyefallende" enn larsu sin svarte s204 (selvom den er meget pen), sett vekk fra motor/driverk da ingen kunne slå han på det! :)

Jeg mener personlig at premiene som del i ut i w201 og c-klasse gruppen, var velfortjent, og Gratulerer til de :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Nei det har ikke blitt så mye mer enn

at jeg fikk montert en  carbon diffusor bak fra  KICHERER.

 

den ble faktisk ganske anonym og tøff.

 

får se om det blir noe mer etthvert feks en splitter/carbonlip foran , men har ikke funnet noen som jeg liker ennå.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

 

Av med OZ Racing 19" sommerhjul og på med nye 18" originale C63 felger 2012 årsmodell

L1010045.jpg

Da var det endelig tid for å legge om til vinterhjul igjen, har ventet på felgene siden begynnelsen av oktober.

og de ankom i dag

 

L1010047.jpg

 

L1010059.jpg

skal tidlig krøkes osv...

 

L1010065.jpg

 

L1010071.jpg

 

L1010067.jpg

blir litt smalt bak med kun 235 bredde på dekk på 9" felg og , hadde vært bedre med 265 bak

men det er jo ikke noen som kan levere i riktig dimmensjon.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Vakkert! Ser du har fått på litt merker bak også?   :P

Bilener jo snart blitt 4 år og da synes jeg det var på tide og få på emblemer, både "C 320" og "4MATIC" bak på bilen

 

Har faktisk fått en del kommentarer på etter at jeg fikk på emblemer, mange som ikke har tenkt på at det er 4matic og større motor

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Bare pimpet bilen litt før Gol, begynner å bli gammel (4 år i slutten av mai)

 

Privacy glass code 840 med originale ruter og byttet noen kromlister rundet vinduene, da de begynner å bli stygge.

 

har også foliert frontsidevinduer etter bildet ble tatt.

 

og nye 19" AMG felger (S-klasse) med

 

foran:  8,5" 19" med 235/35x19 "

bak:    9,5x 19" med 275/30x19"

 

 

Nye AMG matter i hele bilen

 

Trådløst LAN i bilen og iPad3 fester på nakkestøtter

 

og sist men ikke minst; nye kjennemerker uten oblater, kommer på fredag.

 

 

 

L1020463.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Nå begynner bilen min å bi gammel, 5 år i mai siden jeg kjøpte den ny.

det er en 2008 modell.

 

Jeg kjøpte den med absolutt alt som var mulig å få på av originalt utstyr fra fabrikk.

det er vanlig soltak i stede for pano, et bevist valg pga 4MATIC og jeg var redd for lekkasjer i taket pga vridningen .

Jeg satser på å han den et par tre år til før jeg selger.

Bilen er super å kjøre ennå, lite feil/påkostninger etter ca 140.000 km.

Byttet horn og kupevifte (hornet og viftem gikk ikke på garantien siden bilen er for gammel...)

hadde skjønt det med hornet , hvis man kjører mye  i Italia, men her har jeg vel brukt hornet 3 ganger siden bilen ble kjøpt.

 

noen modifiseringer er gjort i løpet av denne tiden:

- Faceliftet frontspoiler med DRL LED

- Byttet til carbon diffusor bak fra Kircherner

- carbon skjermbreddere på hjulhus bak i stedet for de originale i sort plast (standard når bilen kommer med  18" AMG hjul)

- originale Carbon C63 AMG speil/speilhus ( 2008 modellen kom med speilhus som ligner de som leveres på Mercedes Actros)

- Lakkert bremsekalippere røde med "Mercedes-Benz" logo.

- Byttet til originalt C63 AMG ratt med "flatbottomed"

- fjernet kromlister ned på karosseriet (lik C63 AMG som kommer uten slike lister)

- byttet il originale privacy glass bak (ikke folie)

- samt litt annet

 

Noen bilder av bilen før jeg legger om til sommerdekk.

OZ racing Superturismo LM, pulverlakkert sort hos Opems pulverlakk i Ås

felger er i dimensjon;  8,5 x19 ET 45 og 9,5 x19 ET 50

 

med Michelin Pilot Alpin PA 4 235/35x19 og 275/30x19

 

Helt greit å kjøre med på vinterføre, men med nye løssnø pakker det seg litt snø i hjulhuset bak og da må man fjerne litt snø før det fryser til ellers blir det lett "is i rubben"

Dette oppsettet ser ikke så bredt ut på bildene, men vinterdekket bak er faktisk bredere en sommerdekket på de forrige bildene med AMG felg selv om det er lik felgbredde og dekkdimensjon.

(9,5x19 og 275/30x19) Jeg måtte endre innpresset fra 48 til 50 på vinterfelgene, fordi det subbet bak på høyre siden før jeg endret ET.

 

wDzqe.jpg

 

eDpyN.jpg

 

QjqcX.jpg

 

wNX.jpg

 

tqbYp.jpg

 

imlQ.jpg

 

Tx2D8.jpg

 

wDof.jpg

 

0rjAu.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg satt på dekaler , etter at jeg sluttet i ******* , fordi jeg fikk litt mye pes fordi jeg hadde dyrere/finere bil en konsernsjefens bil hhv BMW 530 og Toyota Lexus og jeg hadde parkeringsplass rett ved siden av ham i garasjen på jobben og min bil var alltid nyvasket. så da jeg byttet fra S203 C220 CDI til denne, fant jeg ut at jeg ville "snobbe ned" litt og uten dekaler.

 

Min 204 kostet faktisk mer en begge de to bilene , men det hadde ikke jeg lyst å vise, sa tror ikke mange viste at det var en 320 med 4MATIC i garasjen på jobben,

 

Jeg kjørte privatbil med KM godtgjørelse og de fleste av mine kollegaer kjørte firmabiler Passat 1,6 eller Audi 1,6

Nå er har jeg eget firma og kan bestemme selv hva slags bil jeg vil ha.....

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Nyvasket og med ny grill, som Inge Høyer monterte for meg,  tusen takk for hjelpen !

Nå kan jeg si jeg har en gammel bil, det er nå snart seks år siden jeg kjøpte den.

tenker å ha den i ytterligere 2 år til, så får vi se hva som dukker opp.

 

S-klasse AMG felger foran og bak

 

IMG_0713_zps09b0fbfc.jpg

IMG_0707_zps11e74f54.jpg

IMG_0717_zps4bc3bb2c.jpg

IMG_0715_zps7903f384.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...