Jump to content

Diesel dyser - forskjelligheter


Guest 300D

Recommended Posts

Guest 300D

Hei,

 

Må dessverre mase litt til....

 

Lot min 300 Diesel (1987) stå på tomgang, og tilfeldig så la jeg fingra på diesel-røra som går fra pumpa til dysene.

 

Det kan gjerne være at det skal være slik, men jeg spør nå ihvertfall...

 

Det var forskjellig dunking/banking i røra ???

 

Da jeg trykket med pekefinger på rør 1 (dyse 1), så kunne en kjenne motorgangen sånn forsiktig, rør 2 var det kraftigere dunking i fra røret, men på rør 3 var det veldig så rolig, en jevn motorgange uten noen form for dunking i røret. rør 4 var igjen kraftig dunking, lite på rør 5, men på rør 6 så var det som på rør 3, konrollert vanlig motordur.

 

Vet ikke om noen forstår noe som helst, men det er rimelig vanskelig å skrive og forklare ting en hører.

 

Skal ikke alle dyser ha samme oppførsel ? være likt på alle sylindre ?

Er dette jeg må undersøke ytterligere ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...