Jump to content

Koster å være kar

Guest 500SL

Recommended Posts

Guest 500SL

Hadde bilen på Service hos Star Autoco (autorisert MB verksted), hadde fått pris på 4000.- for hovedservicen pluss 1600.- for giroljeskift.

Regningen kom på 9,400.- (prutet til 9 :roll: ) Tillegget var å skifte alle pluggene pluss 3 plugghetter.......

Men, det var greit å få en skikkelig gjennomgang av bilen før jeg begynner å bruke den.

Ble ikke så surt når jeg hørte at faren til en kompiss hadde blåst turboen på en relativt ny BMW 320 TD. 30.000.- hos Autosentrum.....

Helt latterlig egentlig hvilke avanser man tar på merke verksted. Den lille "nudelsnurren" som sitter i en slik turbodiesel kan ikke koste mer 10 tusen hvis du kjøper direkte, bytte en turbo er ikke rare jobben....

Hadde bilen på Service hos Star Autoco (autorisert MB verksted)' date=' hadde fått pris på 4000.- for hovedservicen pluss 1600.- for giroljeskift.

Regningen kom på 9,400.- (prutet til 9 :roll: ) Tillegget var å skifte alle pluggene pluss 3 plugghetter.......

Men, det var greit å få en skikkelig gjennomgang av bilen før jeg begynner å bruke den.

Ble ikke så surt når jeg hørte at faren til en kompiss hadde blåst turboen på en relativt ny BMW 320 TD. 30.000.- hos Autosentrum.....

Helt latterlig egentlig hvilke avanser man tar på merke verksted. Den lille "nudelsnurren" som sitter i en slik turbodiesel kan ikke koste mer 10 tusen hvis du kjøper direkte, bytte en turbo er ikke rare jobben....[/quote']

----------------------------------------------------------------------------

Hei

Jeg har planer om å sende bilen min intil de samme forhandleren,de har jo tross alt skandinavias beste Mb mekaniker da :D

Men jeg betaler litt mer og får det skikkelig gjort, hos dem for man garanti og de folka gjør dette hverdag så de kan dette også.

Koster en del..det gjør det :)

mvh

Hav

Guest MBSL

Avtalt pris på 4000,- pluss 1600,- for kassen. Det vil si at 8 plugger og tre plugghetter koster 3800,- virker riv ruskende galt i mine øyne...

Guest MbTore

Plugger koster 25,-/stk hos B.O.S. Plugghetter ligger vel på rundt 75,-/stk.

Det vil si at du måtte betale cirka 3300kr (!!!) for en jobb som tar høyst 15 minutter!!! Her snakker vi om luksusverksted med gullverktøy, tror jeg... :roll:

Hadde bilen på Service hos Star Autoco (autorisert MB verksted)' date=' hadde fått pris på 4000.- for hovedservicen pluss 1600.- for giroljeskift.

Men, det var greit å få en skikkelig gjennomgang av bilen før jeg begynner å bruke den.[/quote']

Håndverkerloven:

http://www.lovdata.no/all/tl-19890616-063-006.html#32

(2) Er det gitt prisoverslag, skal prisen ikke overstige det oppgitte beløp vesentlig, og iallfall ikke med mer enn 15 prosent. Dette gjelder likevel ikke dersom en annen prisgrense uttrykkelig er avtalt eller tjenesteyteren har rett til pristillegg etter § 33.

Guest Steinar Lindberg

Så det du sier Alexander, er at gutta på Star Autoco er ranere med kjeledress og skiftenøkkel? :wink:

Best å styre unna da...

Så det du sier Alexander' date=' er at gutta på Star Autoco er ranere med kjeledress og skiftenøkkel? :wink:

Best å styre unna da...[/quote']

Mye unntak i disse lovene, men det er verdt å ha i bakhodet hva som står i det jeg siterte. Altfor mange som prøver å lure kundene sine...

Håndverkerloven er forresten ufravikelig og forbruker kan ikke gis dårligere rettigheter enn de som er bestemt i loven, jmf. §3.