Tor Anton Posted August 30, 2004 Share Posted August 30, 2004 Har Greenstuff forran på E230, ble fortalt at disse klossene slites fortere,men dem har holdt bra. Innkjøring teller nok en delHar EBC TD forran på min 190(300mm skiver) med Redstuff og Redstuff bak på org. 300mm MB skive. Har Redstuff på 190'n for den brukes litt på bane. Her å skulle det slites veldig,men jeg synes det har holdt bra.Har kjøpt TD skiver til mange forskjellige merker å noe tar lengere tid enn andre. Kan ikke forlange dem har alt inne på lager, da hadde vel prisen blitt enda høyere. Er egentlig ganske så fornøyd med EBC skiver, anbefaler Greenstuff til vanlig bruk. Det er jo en drøm å vaske felgene etter at det ble montert Greenstuff. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted August 31, 2004 Share Posted August 31, 2004 Sjekket i går med EBC angående skiver til min bak, 278 x 24 ventilerte med de hadde ikke slike, de slisset bare originalskiver...... Pris: D433 kr 917,32 per stykk.Slissing: kr 600 for to stk.Totalt: kr 2434,50 inkl alt. Er det noen som har tips?Er på jakt etter perforerte ventilert skiver til min bak i original størrelse som passer inn i original kalipper.Må være perforerte da de er perforerte fremme....... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Spiff Posted August 31, 2004 Share Posted August 31, 2004 Kollevold.no har BD skiver, slisset og borrede, til fremme og bak. Slissede og borrede fremme er inne på lager, bak tar det vel en ukes tid å få. De sender i oppkrav. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tvold Posted August 31, 2004 Share Posted August 31, 2004 Har sjekket opp BD og EBC ang borrede og slissede bak, men det leverer de til svært få biler. Men det er fult mulig å borre opp org skiver, men da må man ikke borre for mye og for store hull. Lett for at de sprekker nå de ikke er beregnet for det. Vet av flere som har gjort det på org skiver. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted August 31, 2004 Share Posted August 31, 2004 Driver og undersøker med Brembo, Movit og Wilwood i USA for å se om jeg kommer over noe............Vet at Movit leverer men da må jeg ha kalippere og da snakker vi vel om over 20lapper...... Håper Brembo har, vet de produserer originalbremsene til MB så de bør ha......... Har sett flere slissede men veldig få perforerte og ekstremt lite ventilerte for bruk bak...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tvold Posted August 31, 2004 Share Posted August 31, 2004 Driver og undersøker med Brembo' date=' Movit og Wilwood i USA for å se om jeg kommer over noe............Vet at Movit leverer men da må jeg ha kalippere og da snakker vi vel om over 20lapper...... Hvis du kommer over noe for bak, har du kunnet gitt beskjed da. Har samme dim som deg, men er også på jakt etter borrede bak. Kjøpte nættopp helt nye 500E bakskiver. Men vært rått med skliss/borr både foran og bak da. [/quote'] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tvold Posted August 31, 2004 Share Posted August 31, 2004 Driver og undersøker med Brembo' date=' Movit og Wilwood i USA for å se om jeg kommer over noe............Vet at Movit leverer men da må jeg ha kalippere og da snakker vi vel om over 20lapper...... [/quote'] Hvis du kommer over noe for bak, har du kunnet gitt beskjed da. Har samme dim som deg, men er også på jakt etter borrede bak. Kjøpte nættopp helt nye 500E bakskiver. Men vært rått med skliss/borr både foran og bak da. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kzy Posted August 31, 2004 Share Posted August 31, 2004 Er det bare jeg som kjøper Brembo fra Mekonomen her altså? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tvold Posted August 31, 2004 Share Posted August 31, 2004 Er vel ikke akk std. Brembo Frode tenker på. Har en mistanke om at det er raceversjonen av Brembo. Bare sjekk inne i felgene til han. Lite mekonomen bremser der ja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kzy Posted August 31, 2004 Share Posted August 31, 2004 Jeg skjønte at han siktet til noe som kanskje var litt grommere enn standard Mekonomen, det du trenger når du trenger det osv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tvold Posted August 31, 2004 Share Posted August 31, 2004 Jepp.. de har vel d meste til de fleste bilmerker. Billig og enkelt til nødløsning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kzy Posted August 31, 2004 Share Posted August 31, 2004 Og for lærlinger med smal lommebok som ikke har råd til supermannbremser Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted August 31, 2004 Share Posted August 31, 2004 Som sagt er de kjøpt brukte så da blir det ikke så dyrt..... nye koster litt for mye...... Men fy f...en så det biter når en tråkker til................ Håper å få til noe lignende bak men det ser vanskelig ut, håper på svar fra de store leverandørene..... kommer tilbake med info når jeg vet noe mer................ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted September 3, 2004 Share Posted September 3, 2004 Har fått svar fra Erlend Gravningsmyhr hos Kollevold Rally Import: Heikan skaffe skiver bak til deg fra black diamond kbd359c til 2000,- forsettetHilsenErlend Kollevold Rally Import ASDrammensveien 2533420 Lierskogen. Telefon: 32 85 00 30Fax: 32 85 22 47E-post: erlend@kollevold.no Hørtes ikke så gale ut det, billigere en originale....... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted September 8, 2004 Share Posted September 8, 2004 Synes de data de oppererte med ikke stemte med bilen min og mine antagelser var riktige, fikk denne tilbakemeldingen i dag fra Kollevold........... HeiDu har helt rett kan ikke skaffe ventilerte bak skiverHilsenErlend Da er jeg "back to basic"........ Er det noen som har noen tips...... (utenom AMG/Brabus/Carlsson etc...) Skal sende noen mail til statene, får se om Brembo ikke har noe til meg, hvis noen andre kan komme med tips er jeg åpen for det meste.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Steimler Posted October 4, 2004 Share Posted October 4, 2004 Men det hjelper lite å f.eks bare skifte greenstuff bremseklossene, da blir det ingen spes effekt, må skifte skivene å! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Krø Posted June 9, 2005 Share Posted June 9, 2005 Hei Har lett litt rundt her, men hvem forhandler Greenstuff klosser??Har problemer med at felgene mine støver ned noe helt jævlig foran. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Krø Posted June 12, 2005 Share Posted June 12, 2005 Ingen som vet?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted June 12, 2005 Share Posted June 12, 2005 Ingen som vet??http://www.ebcbrakes.no/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Krø Posted June 13, 2005 Share Posted June 13, 2005 Takk!Da er Greenstuff bestilt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Brabus Posted June 13, 2005 Share Posted June 13, 2005 Har akkurat kjøpt meg greenstuff klosser og skiver hos EBC. Er veldig fornøyd. Griper en god del bedre en de orginale gjorde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts