Guest Spiff Posted August 27, 2004 Posted August 27, 2004 Er det noen som har erfaring med disse skivene og klossene på 124? Jeg må skifte skiver og klosser forran, og klosser og bremsebånd bak, og i den forbindelse tenkte jeg å sette på nevnte skiver og klosser. Vil gjerne høre om priser og erfaringer med disse. EDIT: Stem på hva du anbefaler! Ikke på hva du har.. Quote
Guest Brabus Posted August 27, 2004 Posted August 27, 2004 Lurer også litt på om noen har erfraing med slike klosser og skiver?? Lurer på å bytte til det jeg også Quote
Guest Steimler Posted August 27, 2004 Posted August 27, 2004 eg har hørt veldi mye bra om greenstuff, aldri prøvd det ut noe særlig, montert et par stykker. det er jo genialt at det ikkje gir fra seg bremsestøv,noe som eg har bøttevis av m mine orginale. kommer sikkert til å skifte snart Quote
Guest tvold Posted August 27, 2004 Posted August 27, 2004 Har prøvd TurboGroove skiver og grennstuff på min 230ce. Må si jeg er meget skuffet. Først måtte jeg vente i 2 mnd på skivene, også når de først kom så var det kast i dem. Byttet dem inn og ventet nesten en mnd til. De som kom da var heller ikke bra, men mye bedre. Ble også skuffet over bremse-effekten på den kombinasjonen. Funker ikke "sikkelig" før de har blitt varmkjørt en gang. Dær jeg kjøpte skivene har fått mange klager på EBC fra andre folk også, med bla. kast og dårlig bremsevirkning. EBC er dyrt i forhold til mye annet. Det ble over 4000 for skiver og klosser til meg, og det var bare fram. Byttet til E500 bremser rundt om med BlackDiamond skiver og nok en gang greenstuffklosser, MEN da må jeg si at det ble fart i sakene. Nå hugger det sikkelig til. Disse skivene og klossene kom seg på 3500 og de er mye bedre. Hørt flere som har gått fra EBC til BD. Dette er altså min mening.... Foresten så har jeg EBC skivene og klossene til salgs hvis noen er interessert. Quote
Guest Spiff Posted August 27, 2004 Posted August 27, 2004 tvold: Hvor fikk du disse skivene fra? Passer dem til "normale" 230e calippere? Hva gav du for 500e calipperne? Quote
Guest tvold Posted August 28, 2004 Posted August 28, 2004 Er det EBC eller BD-skivene du tenker på da? Fikk i på Trondheim Clutch og Brems. EBC'n passer på vanlig 230 ja. Men de er ventilerte da, altså for biler med ABS. Samme str på 230E og 300E. 500 kaliperne fikk jeg tak i fra ei dame sørafor. Ga 6000 for alle fire. Nypris for en stk foran er vist 8500 + moms.. EBC-skivene er 284x22 mm da. Quote
Guest Spiff Posted August 28, 2004 Posted August 28, 2004 Tenkte mer på de BlackDiamond skivene. Har lest masse på nettet igår og idag om disse skivene, så det blir enten dem eller DBA. Vet du hvem som forhandler BD? Quote
Guest tvold Posted August 28, 2004 Posted August 28, 2004 Clutch og Brems hær i tr.heim da... Kan høre me hain om mandagen for pris da hvis du vil det... Kjenner godt hain som driver det så. Quote
Guest Spiff Posted August 28, 2004 Posted August 28, 2004 Clutch og Brems hær i tr.heim da... Kan høre me hain om mandagen for pris da hvis du vil det... Kjenner godt hain som driver det så. Kjempeflott!! Må skifte alt innen ca 14 dager alikevel. Det synger på siste verset.. Quote
Frode Posted August 28, 2004 Posted August 28, 2004 Ved å beholde diameter på skive og ha samme kalipper så vil en ikke øke bremsevirkningen så mye som når en går opp i diameter på skivene og setter på større kalipppere. Skikkelige bremser koster flesk, de jeg har koster 30 lapper nye, og det er bare fremme..... Både 300-24, 400, 420 og 500 har større kalippere og større skiver, enn 300 både fremme og bak, kjøper en slike kalippere og setter på perforerte skiver samt bedre klosser så får en skikkelig grep...!!! det er min erfaring...... Quote
Guest Spiff Posted August 28, 2004 Posted August 28, 2004 Har et lite spørsmål om de Black Diamond skivene. Er de lakka sorte, eller er de sorte i selve metallet? Og blir de "vanlige" i fargen etterhvert som man sliter dem? Quote
Guest Spiff Posted August 28, 2004 Posted August 28, 2004 Både 300-24' date=' 400, 420 og 500 har større kalippere og større skiver, enn 300 både fremme og bak, kjøper en slike kalippere og setter på perforerte skiver samt bedre klosser så får en skikkelig grep...!!![/quote'] Sålenge det står standard maskin i kjerra mi, så gjør jeg ikke noe mer med bremsene. Den dagen prosjektmaskina klemmes nedi, noe som forøvrig vil ta ganske lang tid, så får jeg heller bytte til skikkelige bremser. Imens får jeg gjøre det beste utav det, men følte ikke for å gå på BilRema og handle skiver og klosser til kjerra. Originale er relativt dyre, så da vil jeg heller spytte i litt ekstra og få noe som holder en stund. BilRema bremsene holder såvidt to runder rundt Revebanen PS: Sleit forresten ut et nytt sett originalklosser på et halvt år... Quote
Frode Posted August 28, 2004 Posted August 28, 2004 Enig der men hvorfor begynne med motor....... nå er mine klar for motor..... Quote
Guest Spiff Posted August 28, 2004 Posted August 28, 2004 Enig der men hvorfor begynne med motor....... nå er mine klar for motor..... Hehe, ja, men penger... har ikke penger til megaschwære Brembo bremser, hehe... 30 laken er ikke akkurat det jeg har i lomma mi som vekslepenger.. Pointet er at jeg skal ha prosjektmaskina stående i benk til alt er klappet og klart. Siden bilen er bruksbil, så kan det ikke jobbes på den som andre gjør med sine prosjektbiler. Når maskina skal inni, så må alt funke 100% i benken, og alle forberedelser være gjort litt etter litt på selve kjerra. Da først kan jeg klemme inn noe annet.En annen ting jeg vurderer er jo en egen prosjektkjerre, men det får jeg se etterhvert. Skulle det bli en annen kjerre på meg i tillegg til den jeg har, så er denne da godt skodd når det gjelder bremser uansett. Trenger jo ikke noe større da.. Quote
Guest tvold Posted August 28, 2004 Posted August 28, 2004 De er svart lakkert på et vis ja.. Virke som at det er brendt inn eller oksidert. Slites bort etter ei stund. Hjælper til sånn at de ikke ruster så fort. Quote
Guest C 230 Kompressor Posted August 29, 2004 Posted August 29, 2004 Kjører med EBC Turbo groove skiver fremme,som er borra og slissa. Green Stuff klosser fremme og Mintex klosser bak. Kosta ca 5000.-Biter som bare det, i forhold til orginale. Har 4 stempla calipper fremme og 2 stempl bak. Er ikke fornøyd med skivene ,da dem avgir en dure lyd. Kjenner ingenting i ratt eller pedaler, bare hører den. Får vel prøve og få tak i BD.Ørjan Quote
Guest thomas Posted August 29, 2004 Posted August 29, 2004 Er veldig fornøyd med kombinasjonen greenstuff og ebc-skiver på min 300ce. Det biter betydelig bedre enn orginalt. Durelyden kommer av skivene har slisser. Quote
Guest Spiff Posted August 29, 2004 Posted August 29, 2004 Kriteriene er at de skal være bedre enn originalt, og ikke så alt for dyrt. Hvis BD/Greenstuff er bedre og billigere enn EBC/Greenstuff, så er valget ganske enkelt.. Quote
Guest Tore-M Posted August 29, 2004 Posted August 29, 2004 har torbo groove og green stuff på golfen, bedre en originale skiver hvertfall!! men klossene er jeg skikkelig fornøyd med, bremser meget bra ved litt aktiv kjøring, og støver ingenting!!! hva med green stuff på originale skiver Quote
Guest Spiff Posted August 29, 2004 Posted August 29, 2004 Skivene er så fåkka at dem eter klosser fortere enn man kan si mbentusiastklubb-dått-kom... Vil skifte skiver alikevel, og originale koster jo en god slant. Tror derfor at mellomlegget til f.eks. BD skiver ikke blir alt for stort... Quote
Guest tvold Posted August 29, 2004 Posted August 29, 2004 Ikke nåkka å spekuler på en gang. Bare å innvister i BD. Lengere levetid på de å, ettersom at de har et helt annet matriale enn org. Quote
Guest Spiff Posted August 29, 2004 Posted August 29, 2004 Hehe, tvold, det er hva jeg tror også.. Du har en jobb imorra, hehe, fix billibilli pris til meg, hehe Quote
Guest tvold Posted August 29, 2004 Posted August 29, 2004 Jepp ska prøve å få til en godpris da sjø For hele veien rundt eller bare fram, også greenstuff klosser? Quote
Guest Spiff Posted August 29, 2004 Posted August 29, 2004 Ur the man! Hele veien rundt med klosser Setter utrolig pris på det, er litt knapt med stål for tiden Quote
Guest Spiff Posted August 30, 2004 Posted August 30, 2004 Da var det ikke mere bremser igjen, så nå står kjerra i dvale. Trodde jeg skulle klare å tyne ut en ukes kjøring til, men det holdt ikke lenger.. Quote
Recommended Posts