Jump to content

Problemer med lekkasje!

Guest Eivind Soltvedt

Er vann i bilen noe gøy?  

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Guest Eivind Soltvedt
Posted

Har en 90-S124 som jeg sliter med at det kommer vann inn i på en eller annen måte!

Har ikke funnet ut hvor det kommer fra, har fått mange gode tips som sideruter bak, gummilist rundt bakluke, gummipakning ved vindusvisker bak, ved baklysene, tett drenering på takluke og en annen teori kan være at det kommer underifra! og gjennom ved antennehullet!

Vannet samler seg i det bakerste rommet i gulvet! og etter ett par dager med kraftig regn og noen kjøreturer så hadde jeg svømmebasseng der!

Enkelte ting tror jeg at jeg kan utelukke; slik som baklykter og sideruter bak...Av den enkle grunn at det finnes ikke antydning til vått/fuktig i rommene på sidene! Kun i svømmebassenget mitt i gulvet!

Og at det skulle komme nedenifra virker litt usannsynlig da gulvet er helt og bilen ikke har verken rust eller hull under!

Er det noen som har ideer?

Tenkte jeg skulle teste prøve/feile metoden, begynne enten med å få staket opp dreneringen på takluka (og kanskje bytta vaieren? da den begynte å kødde på mandagsmøte!)

Og bytte gummilist rundt luka!

Btw så er dørtrekket på bakluka også ganske fuktig helt nederst, så det kan vel også være tegn på lekkasje gjennom bakluka?!?

Noen innspill og en skikkelig diskusjon hadde vært greit, for da får man mer input og gode ideer!

Har noen her staket opp drenering til takluker på MB før? Greit med hint og tips om hvor dreneringen går bakover, og hva man bør passe seg for!

Tenkte å bestille gummilist fra Autotrio, kommer på i overkant av 600,- + oppkrav...Er man desperat så er man desperat!

Mvh

Eivind Soltvedt

Bergen

PS! en ting er jo greit med regnværet! Man får billigere strøm!!! :D

Posted

Hei Eivind. Har samme problemet selv, men jeg har gitt opp å finne ut hvor det kommer fra. Sjekker "kulpen" en gang i blandt, og er det bløtt der så kjører jeg bilen inn og setter ei vifte der for å tørke opp. Dette har jeg gjort 2 ganger på de 3 årene jeg har hatt bilen. På bilen min blir det kun bløtt baki der om der regner noe innst inn i h*****. :evil:

Tror kondens også kan ha noe med saken å gjøre. Finner du ut hva det er så kan du jo sende meg en mail. :D

Guest Eivind Soltvedt
Posted

hehe...Kan du maile over en garasjeplass til meg?

tror mitt problem er litt mer omfattende enn ditt! for det kan cære knusktørt der en dag, og om det regner og jeg kjører en tur, da er det en halv cm. med vann der! så i mitt tilfelle er det stor lekkasje!

Har bestilt pakning fra autotrio idag, får den vel i oppkrav om en dag eller 2..Så får jeg begynne der!! Skal iallefall ribbe bagasjerommet for deksler og tepper og ta en grundig gjennomgang av alt!

bør vel ha klart å bli ferdig til treffet i sommer! :lol:

Er det noen som har noen tips om noen fine felger i 16-17" i 7-7,5" bredde som kan bli pent på bilen min? aller tips mottas med takk! :D

Eivind S

Posted

Et ikke uvanlig sted S 124 lekker er fra pakningen rundt vindusviskeren.

Denne går jo som vi alle vet gjennom ruta, og her hender det at det lekker litt, og da med bra tilsig hele tiden.

Avhengig av mengden vann som lekker er det periodevis tett, dette avhenger igjen av hyppigheten på bruken av bakrutepusseren...

Guest Svein Arild
Posted

Dersom bilen har soltak er problemet der!

Vet ikke hvor dreneringen går, men antar det er i slanger i B-stolpen? På noen biler blir det bare ledet ut i kanalen - vet ikke hvordan det er gjort her.

Soltaket er IKKE tett rundt pakningen, det kan du glemme. Det er dreneringen du må satse på.

Posted
Er det noen som har noen tips om noen fine felger i 16-17" i 7-7' date='5" bredde som kan bli pent på bilen min? aller tips mottas med takk! :D

Eivind S[/quote']

eclass-5-razze.jpg

Jeg personlig, synes denne felgen passer veldig godt på Mercedes. Med chrome kant og "skrudde felger" look.

Ellers så er den nye Avantgarde-felgen helt rå. Den er allerede laget som replica, til en fornuftig pris. (1100,- - 1200,- kroner felgen i 16")

Ellers så er det jo snart katalog tid på årets felger. :D :D

Posted
Er det noen som har noen tips om noen fine felger i 16-17" i 7-7' date='5" bredde som kan bli pent på bilen min? aller tips mottas med takk! :D

Eivind S[/quote']

eclass-5-razze.jpg

Jeg personlig, synes denne felgen passer veldig godt på Mercedes. Med chrome kant og "skrudde felger" look.

Ellers så er den nye Avantgarde-felgen helt rå. Den er allerede laget som replica, til en fornuftig pris. (1100,- - 1200,- kroner felgen i 16")

Ellers så er det jo snart katalog tid på årets felger. :D :D

Personlig synes jeg at AMG monoblock II er penest, disse får du til din bil som 17" mener jeg, har ikke delenummeret for 124, men på 210 er det B6 6020083 for 235/45-17 denne tror jeg skal passe din bil.

Her er ET 35, og det er vel ok også på 124???

Guest Eivind Soltvedt
Posted
Hvordan i H..... skal vannet klare å ta seg fra takluka og bak til den bakerste "kulpen" i en 124 stasjonsvogn/ varebil :?: :?: :twisted: :shock:

Skjønner vel at det tar bussen! Er jo så diger bil vet du! 8)

ES

Posted

Hei Eivind. Som Simen sier er AMG-monoblock en meget fin felg til din bil.

Eiker Motorshop har disse til grei pris. Vil dog anbefale å kjøpe 8 tommers bredde, da får du litt breiere kant på dem. Kjøpte et sett her om dagen som skal på en 124 stasjonsvogn jeg har solgt. Skal sko dem med Dunlop SP 9000 i 225/45x17 Tror nok det vil pynte opp.

Guest Svein Arild
Posted
Hvordan i H..... skal vannet klare å ta seg fra takluka og bak til den bakerste "kulpen" i en 124 stasjonsvogn/ varebil

Enkelt: Tyngdekraft. Søk på nettet under "Isaac Newton" så finner du mange interessante artikler...

Posted
Hei Eivind. Som Simen sier er AMG-monoblock en meget fin felg til din bil.

Ja, hvis man liker kjedelige "Gubbefelger" så.... :P :P :P :wink:

Guest Eivind Soltvedt
Posted

hmmm...Den ATP felgen så ganz kjekk ut! :)

Lurer på hvem som forhandler den her i bøgda! Jaja, nytt eksosanlegg kommer uansett før nye felger! 8)

Nytter jo ikke å kjøre rundt i en bil som ser tøff ut, om ikke resten matcher! :wink:

Har sendt e-post til en av de norske forhandlerene av Ferrita for å se hva slags priser de kan tilby!

Kommer med mer info om dette senere! :roll:

Eivind

Posted
hmmm...Den ATP felgen så ganz kjekk ut! :)

Lurer på hvem som forhandler den her i bøgda! Jaja' date=' nytt eksosanlegg kommer uansett før nye felger! 8)

Nytter jo ikke å kjøre rundt i en bil som ser tøff ut, om ikke resten matcher! :wink:

Har sendt e-post til en av de norske forhandlerene av Ferrita for å se hva slags priser de kan tilby!

Kommer med mer info om dette senere! :roll:

Eivind[/quote']

Det blir interessant å se om prisene har fått såkalt NT (Norges tillegg). Trenger nytt eksosanlegg selv, men det var det med penga da... :(

Posted

Det blir interessant å se om prisene har fått såkalt NT (Norges tillegg). Trenger nytt eksosanlegg selv' date=' men det var det med penga da... :([/quote']

Sørg for å få utblåsningen på RIKTIG side denne gangen da :P :D

Guest Eivind Soltvedt
Posted

Riktig side av hva?

På dotrevden hadde jeg da Eberspächer (original) anlegg kjøpt hos autoteile..var tut ut på venstre side bak..og det skal også skje med denne! :)

Men nok om for nå! Har funnet lekkasjen! Det er i pakningen rundt vinduet på bakluka! Tok av trekket og der var det noen avslørende renner nedover fra kantene på vinduet! Høres ikke billig ut å få fikset!

:evil:

Var også begynt å ruste litt under pakningen pga. dette!

Okkesom skal jeg bytte lista rundt luka! og så får jeg heller sutte på labben noen måneder til for å få råd til å fikse dette! :roll:

Så nå Thor Egil, nå vet du hva som er grunnen! kanskje det feiler din bil også?

Eivind

Fast and Curious.. :lol:

(håper det var riktig grammatikk)

Posted
Riktig side av bilen :D Alexander's vogn har utblåsningen på HØYRE side' date=' skikkelig japsevis med andre ord :P :D :lol:[/quote']

Jepp. Forrige eier tok seg ikke råd til å kjøpe skikkelig, så han hadde kjøpt en standard bakre potte som ikke har inngang og utgang på samme side av potta, noe som gjør at eksosen kommer ut på høyre side. Skikkelig japse utblås... Ganske irriterende egentlig siden det står Sebring/AMG på resten av anlegget. :mrgreen:

Posted

Hei Eivind.

Et lite tips, så du og fam. slipper å sutte på tommelen i flere mnd. :lol:

På min forrige benz, en 230TE

Fikke jeg noen karer på et bilglassfirma til å tette bakruta ved å sprøyte noe greier inn under pakningen på utsiden av listen. Kostet med 0,- kroner og ruta var tett. Tenkte jeg skulle høre med dem om dette på den jeg har nå også. :shock:

Prøver ihvertfall det før jeg skifter hele pakningen. :roll: :twisted:

Guest Eivind Soltvedt
Posted

Har fått det tipset av svigers også, noen som vet hva den guffa kalles?

Og hva med svenskekrommen som har lagt seg under lista på innsiden? noen forslag til det? Kunne tenke meg å få fjernet det, samt lakket opp "hjørnene" nede på luka, der den ligger mot gummilisten...

Liker ikke rust jeg!

ES

Posted
Har fått det tipset av svigers også' date=' noen som vet hva den guffa kalles?

Og hva med svenskekrommen som har lagt seg under lista på innsiden? noen forslag til det? Kunne tenke meg å få fjernet det, samt lakket opp "hjørnene" nede på luka, der den ligger mot gummilisten...

Liker ikke rust jeg!

ES[/quote']

Da må du nok ut med ruta og av med lista. Slipe bort rusta og male med Owatrol. La det tørke og så lakkere. Et skikkelig lakkverksted hjelper deg med det.

Guest Eivind Soltvedt
Posted

Jauda, kan nok hjelpe meg med å gjøre lommeboka tynnere også! :wink:

ES

Guest Eivind Soltvedt
Posted
Det blir interessant å se om prisene har fått såkalt NT (Norges tillegg). Trenger nytt eksosanlegg selv, men det var det med penga da...

NT er på drøye 1500,- NOK..

Her er det jeg sendte til kk-eksos teknikk: firmapost@kk-eksos.no

Med svar

-----Opprinnelig melding-----

Fra: Eivind Soltvedt [mailto:e-s-f@frisurf.no]

Sendt: 29. januar 2003 16:42

Til: firmapost@kk-eksos.no

Emne: Vedr. prisforespørsel

Ser at Dere er forhandlere av Ferrita som jeg har blitt anbefalt av

flere.

På bilen min, 90mod. MB 300TE 12v, må jeg skifte eksosanlegg en gang

iløpet

av våren/forsommeren og ønsker i den anledning pristilbud på dette i

rustfri

utførelse. Gjerne litt sportslig preg.

Bilen har katalysator(er), og planen var å skifte anlegget etter disse..

Mvh

Eivind Soltvedt

Vestre Vadmyra 35

5172 Bergen

tlf. 91635675

e-s-f@frisurf.no

Heisann.

Et sportsystem fra kat og ut på din bil, kommer på 8000 kr. Ink Mva,

ferdig montert. Dette må bygges på bilen din her hos meg.

Mvh Ketil.

Hva er sjansen for å klare å forhandle seg fram til en bedre pris?? Anyone?

ES

Posted
NT er på drøye 1500' date='- NOK..

Her er det jeg sendte til kk-eksos teknikk: firmapost@kk-eksos.no

Med svar

[/quote']

8000 i norge, 5500 i sverige... 2500,- i NT det... Ikke dårlig. Bra at vi følger ekte norsk tradisjon her i vårt langstrakte land. Vi er jo som kjent stinne av fjelldollar alle sammen. Nei Eivind, hadde jeg vært deg hadde jeg kjørt til Köping og Ferrita uansett.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...