Guest som Posted June 3, 2005 Share Posted June 3, 2005 Har det noe for seg å oppdatere softwaren i Comand`en min ?Leser innimellom at folk oppdaterer, men jeg vet ikke hva det skal være godt for. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest srhaugen Posted June 3, 2005 Share Posted June 3, 2005 Kommer helt an på hvor gammel din Comand er. Tror siste offisielle oppdatering til Comand 2.0 fra Mercedes kom modellåret 2001. Av større forbedringer er muligheten til å skrive SMS fra Comand, samt litt mer intelligens ifm. søking av adresser en ønsker å navigere til. Husker ikke versjonsnummer, men jeg kan sjekke dette opp senere. Jeg hadde håpet at en eller annen datanerd ville se på Comand som en utfordring. Hadde vært kult med en alternativ firmware til Comand. Jeg er helt sikker på at en med rette kunnskapene blant annet kunne få den til å spille MP3 fra CD. Eller hva med et interface for å styre en standard PC over Canbus fra Comand/multifunksjonsrattet. Det hadde åpnet for masse morsomme muligheter... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Johan Stub Posted June 3, 2005 Share Posted June 3, 2005 Eller om det hadde vært mulig å koble en standard harddisk til Comanden, spille MP3 filene som lå på den og styre alt sammen fra rattet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Johan Stub Posted June 3, 2005 Share Posted June 3, 2005 Av større forbedringer er muligheten til å skrive SMS fra Comand' date=' samt litt mer intelligens ifm. søking av adresser en ønsker å navigere til.[/quote']Jeg kan ikke gjøre dette. Hvordan oppgraderer jeg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest srhaugen Posted June 3, 2005 Share Posted June 3, 2005 Av større forbedringer er muligheten til å skrive SMS fra Comand' date=' samt litt mer intelligens ifm. søking av adresser en ønsker å navigere til.[/quote']Jeg kan ikke gjøre dette. Hvordan oppgraderer jeg? August 2002 var vist siste firmware oppdatering til comand utgitt. Oppdateringen får du selvfølgelig gjort hos Mercedes. Oppdateringen gjøres fra en oppdaterings-CD. Et av P/N for denne CD jeg har sett er W 230 589 0022 00 og antydet pris var da £5. Samme CD finner du forøvrig her ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Johan Stub Posted June 3, 2005 Share Posted June 3, 2005 Samme CD finner du forøvrig her ... Jøss - bare å laste ned og legge på en CD? Noen som har gjort det i Osloområdet allerede og som har CD'en klar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest srhaugen Posted June 3, 2005 Share Posted June 3, 2005 Samme CD finner du forøvrig her ... Jøss - bare å laste ned og legge på en CD? Noen som har gjort det i Osloområdet allerede og som har CD'en klar? Jepp! Testet akkurat nå. Lastet ned filen MY01.doc og lagret den som MY01.rar Dette tok ca. 10 sekunder og filstørrelsen var ca 3,1 MB Pakker du ut denne fila så får du en ISO image fil på hele 139 MB som du kan brenne til en CD med f.eks. CloneCd eller Alcohol 120% Navnet på plata er SERVICE_CD_2002ECESlå av Comand, sett inn plata, trykk og hold inn * og # knappene samtidig som du slår Comand på igjen. Comanden vil så gjøre resten. Har ikke prøvd selve oppdateringen selv da jeg tror jeg allerede har nyeste versjon installert (med modifisert startup bilde fra MbenzNL) NB!: Gjør du dette selv så er tenk nøye gjennom om du er villig til å ta risikoen på egen kappe! Flash Oppdateringer som går i dass produserer i værste fall bare svært dyre bokstøtter... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted June 4, 2005 Share Posted June 4, 2005 Comand 2.0 vil aldri være i stand til å spille MP3 med mindre noe av hardwaren byttes ut samtidig - den er rett og slett ikke rask nok til det... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest som Posted June 4, 2005 Share Posted June 4, 2005 Skulle hatt eget Comand / Telematik forum Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest som Posted June 4, 2005 Share Posted June 4, 2005 MP3`en kan plugges i AUX uttaket i hanskerommet. Men det mangler en egen knapp for AUX i fronten, du må inn i menyene, litt tungvint. Det finnes sikkert en MP3 spiller som er såpass tynn, nøytral og grei at den kan klistres litt høyt på midtkonsollen uten å dominere, da vil det funke greit med musikkvalgene Vil ikke ha noe glisende i-pod midt i synet på de som er troenes til å knert vinduene mine. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest alla-ra Posted June 17, 2005 Share Posted June 17, 2005 Her kommer en link som mulig kan brukes til det derre med mp3 ol. http://www.audiocomp.at/shop/en/index.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts