Guest Erikt Posted June 3, 2005 Share Posted June 3, 2005 har problemer med og få vekk skjolder, og poleringsroser i lakken, hva skal til for og få få ett fint ? og hvilke produkter bør anvendes ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted June 3, 2005 Share Posted June 3, 2005 Meguiars microfiberklut tar de rosene uten problemer... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jørn-Flemming Posted June 3, 2005 Share Posted June 3, 2005 Meguiars microfiberklut tar de rosene uten problemer...Enig - og det er litt forskjell på hvilke vokstyper du bruker også. De siste sprayvoksene til Turtle er jeg f.eks. mindre begeistret for nettopp pga skjolding. De beste voksene jeg har brukt (og det inkluderer både Swizöl og Autoglym) er de som Autoboss selger! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Paul Posted June 8, 2005 Share Posted June 8, 2005 Oppdaget noe snedig her forrige helg. Jeg fikk skjolder på Saccoplanken min når jeg brukte Sonax liquid-wax. Så prøvde jeg med en annen hardvoks istedet (tør jeg si det? Biltema sin egen voks, synes faktisk den er ganske grei) og da ble det fint. Nå har jeg imidlertid kjøpt en halvliter med den nye Autoglym ultra-shine eller hva den heter, den som er laget spesielt for mørke biler og litt slitt lakk. Må bare bli ferdig med litt flyttestyr så kan jeg kose med bilen igjen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tin Nguyen Posted June 8, 2005 Share Posted June 8, 2005 Jeg fikk også masse skjolder på min blåsvarte S124 etter Sonax Liguid Wax. Da jeg polerte brukte jeg faktisk microfiberkluten fra AutoGlym til å fjerne voksen. Tørket nøye over med det nye Meguiars microfiber pusseskinnet jeg fikk i som en del av premien på Gol ved siste vask, og da tror jeg det ble bra. Årsaken var sikkert at jeg hadde for altfor dårlig tid under vårpoleringen Noen som vet om det er forskjell på Sonax Liquid Wax og Liquid Hard Wax? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted June 8, 2005 Share Posted June 8, 2005 Jeg fikk også masse skjolder på min blåsvarte S124 etter Sonax Liguid Wax. Da jeg polerte brukte jeg faktisk microfiberkluten fra AutoGlym til å fjerne voksen. Tørket nøye over med det nye Meguiars microfiber pusseskinnet jeg fikk i som en del av premien på Gol ved siste vask' date=' og da tror jeg det ble bra. Årsaken var sikkert at jeg hadde for altfor dårlig tid under vårpoleringen Noen som vet om det er forskjell på Sonax Liquid Wax og Liquid Hard Wax?[/quote'] Begge er i hvertfall voks, så først må du polere med f.eks. liquid polish. Veldig viktig at bilen er ordentlig ren før du plerer. I fjor tyvstartet jeg litt med litt av bilen, og det ble skjoldete som faen. Litt etter vasket jeg over hele bilen med parafin og avfetting før jeg polerte på nytt, og da slapp jeg skjoldene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tin Nguyen Posted June 8, 2005 Share Posted June 8, 2005 Jeg tar alltid først en runde med polish/lakkrens før voksen legges på. Synes faktisk Autoglyms Super Resin Polish er mer effektiv enn Sonax sin lakkrens, mens Sonax Liquid Wax er lettere å jobbe med enn AG's Extra Gloss Protection. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted June 8, 2005 Share Posted June 8, 2005 I siste Bilsport så var det test på forskjellige type voks, de testet: konsistens, lukt, å legge på, jobb etter pålegging og holdbarhet. Sonax flytende hardvoks gikk av med seieren samt Sonax extreme liquid wax og kom høyt på listen, Autoglym og meguiars havnet midt på treet.... Turtle extreme car wax og Biltema Hard wax var bedre enn autoglym og Meguiars.... Kommentar på Sonax flytende hardvoks: vinneren fra 89 og 99 er tilbake på topp igjen.... Så da vet dere hva jeg kjøper nste gang.... Råder dere alle å lese Bilsport nr: 11, mye godt stoff om bilpleie, boning og fjerning av riper/vaskestriper, vannsliping av lakk etc....... Skal kopiere testen over på A3 og henge den opp i klubbhuset så ihvertfall alle i Stavanger avdelingen kan få se hvilken voks som er best...MB fortjener kun det beste.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted June 9, 2005 Share Posted June 9, 2005 Kommentar på Sonax flytende hardvoks: vinneren fra 89 og 99 er tilbake på topp igjen.... Artig. Jeg sitter og ser på baksida av Teknikens Vãrld nr. 12 1993 "Dubbel testvinnare""kvalitet även för miljön""mycket bra"Sonax polish&Wax .. Og jaggu var ikke Bilsport nr 1 1993 her også "Succén rullar vidare" "1 miljon svenskar har redan upptãckt SONAX flytande hårdvax - har du?""Orginalet!""Testvinnaren!""Klarar 30 handtvãttar med glans" I samme nummer har de en "Bilvård special" over en dullion sider. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tin Nguyen Posted June 9, 2005 Share Posted June 9, 2005 Etter det jeg vet er det Sonax som er innholdet i flaskene som MB-forhandlerne selger også... Noen som har prøvd Sonax Extreme produktene? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Paul Posted June 9, 2005 Share Posted June 9, 2005 Var på NAF sin 'sommersjekk 2005' dag nede på Risløkka i går, og der var bl.a. Autoboss med en del av sine produkter. De påsto at Lahega polish var blitt kåret til best i test i Bilsport de siste 10 årene eller noe sånt... jaja Jeg fikk dem ihvertfall til å love at de skulle legge ut en silikon-nal for salg på hjemmesidene. Han skulle ta bilde og legge den ut på webshop'en i dag sa han. - For dere som har hatt litt vanskelig for å få tak i en slik, jeg har hørt snakk om det ihvertfall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Paul Posted June 9, 2005 Share Posted June 9, 2005 Var på NAF sin 'sommersjekk 2005' dag nede på Risløkka i går' date=' og der var bl.a. Autoboss med en del av sine produkter. De påsto at Lahega polish var blitt kåret til best i test i Bilsport de siste 10 årene eller noe sånt... jaja[/quote'] For å korrigere min egen melding så ser jeg nå på sidene deres at det er i 96, 00, 02 og 04 at de har blitt kåret til best i test i Bilsport. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts