Jump to content

124 med turbinfelger

Guest Thomas Nygård

Recommended Posts

Guest Sondre B. Bjelland

Tøffe felger, men personlig synes jeg det blir et lite stilbrudd... AMG monoblock er fine på W124. Mer tidstypisk.

Men de felgene der hadde vært absolutt nydelige på W211 eller W203 f.eks.

Guest Johan Stub

Påvirker turbinfelger fordelingen av bremsestøv og annen dritt på noen positiv måte? Måtte jo være mulig å lage en "vind" som blåste driten bort - eller hva?

Guest GammelGul

Jeg ser ikke bort ifra at det kan funke på disse felgene Johan. De er vel designet for å kjøle ned bremsene, og dermed vil jo luften bli presset innover. I dette tilfellet med store hjul og små bremser blir det jo også god plass for dritten til å gå innover istedet for utover. :wink:

Jeg ser ikke bort ifra at det kan funke på disse felgene Johan. De er vel designet for å kjøle ned bremsene' date=' og dermed vil jo luften bli presset innover. I dette tilfellet med store hjul og små bremser blir det jo også god plass for dritten til å gå innover istedet for utover. :wink:[/quote']

Er alle felgene like, eller er det høyre-/venstrefelger ?

Jeg syns de ser like ut på bildene, så da vil de jo gå "feil vei" på den ene siden.

Jeg er ikke helt sikke på om jeg syns det var så veldig tøft på en 124. Skiller seg ut gjør det i hvertfall :-)

Guest MBSL
Jeg ser ikke bort ifra at det kan funke på disse felgene Johan. De er vel designet for å kjøle ned bremsene' date=' og dermed vil jo luften bli presset innover. I dette tilfellet med store hjul og små bremser blir det jo også god plass for dritten til å gå innover istedet for utover. :wink:[/quote']

Er alle felgene like, eller er det høyre-/venstrefelger ?

Jeg syns de ser like ut på bildene, så da vil de jo gå "feil vei" på den ene siden.

Jeg er ikke helt sikke på om jeg syns det var så veldig tøft på en 124. Skiller seg ut gjør det i hvertfall :-)

Vil og si meg enig vedrørende "feil vei" på ene siden. Ut ifra bildene ser alle felgene ut som "turbinen" går samme vei.

Er det meningen at det skal være slik, leveres di ikke i høyre/venstre utgave?

Guest MBSL

Hvor feil kan vi ta??? Sjekket på Mercedes sine egne sider vedrørende SLR som har disse kjekke felgene. Her går turbin ekene samme vei som på 124`en, dvs samme vei på alle felger. Greit nok det, en kan jo ikke se begge sider samtidig...

Se på 360 grader visning av bilen her http://www.mercedes-benz.no/internett/mer/mer02.nsf/viewUNID/AF3572BE5B8D3866C1256EC30031F248?OpenDocument#

Guest Espen

Hmmm....Uansett synes jeg det er litt fjernt. Riktig som du sier at man bare ser den fra en side uansett, men for det. Hadde jeg visst om det og hatt slike felger hadde jeg gått og tenkt på det uansett. Alt på SLR var så dyrt så her skulle det spares?

Guest GammelGul

Dette må jeg si forundret meg stort. Svakt av Mercedes å ikke ta hensyn til slike detaljer. Da jeg var med og importerte Chevy-van og Suburban i forrige århundre så hadde vi slike felger. De kom i høyre og venstre utgaver. Da bør en forvente at en av verdens mest avanserte biler følger opp. :shock:

Hvor feil kan vi ta??? Sjekket på Mercedes sine egne sider vedrørende SLR som har disse kjekke felgene. Her går turbin ekene samme vei som på 124`en' date=' dvs samme vei på alle felger. Greit nok det, en kan jo ikke se begge sider samtidig...

Se på 360 grader visning av bilen her http://www.mercedes-benz.no/internett/mer/mer02.nsf/viewUNID/AF3572BE5B8D3866C1256EC30031F248?OpenDocument#[/quote']

Det blir for dumt på noe så dyrt. Det finnes massevis av felger for høyre/venstre.

En kammerat av meg har faktisk en corvette der alle fire felger er forskjellige. Forskjellig innpress foran og bak, og rulleretning.

Guest Espen
Nei' date=' da er det nå bedre med 'TURBO' felger?

']

Vinkelen på felgen din er ikke sååå ekstrem, men jeg håper den vinkles mot kjøreretningen på andre siden også?

Guest 300TDT
Vinkelen på felgen din er ikke sååå ekstrem' date=' men jeg håper den vinkles mot kjøreretningen på andre siden også?[/quote']Vinkelen er 90 grader, så den blir lik begge veier. :wink:

Gamle sommerfelgene mine, ligger i garasjen for øyeblikket...

Guest Espen
Vinkelen på felgen din er ikke sååå ekstrem' date=' men jeg håper den vinkles mot kjøreretningen på andre siden også?[/quote']Vinkelen er 90 grader, så den blir lik begge veier. :wink:

Gamle sommerfelgene mine, ligger i garasjen for øyeblikket...

Ser jammen ikke sånn ut på bildet!!!! Men jeg ser det nå, de går "innover"....

Guest MBSL
Hvor feil kan vi ta??? Sjekket på Mercedes sine egne sider vedrørende SLR som har disse kjekke felgene. Her går turbin ekene samme vei som på 124`en' date=' dvs samme vei på alle felger. Greit nok det, en kan jo ikke se begge sider samtidig...

Se på 360 grader visning av bilen her http://www.mercedes-benz.no/internett/mer/mer02.nsf/viewUNID/AF3572BE5B8D3866C1256EC30031F248?OpenDocument#[/quote']

Det blir for dumt på noe så dyrt. Det finnes massevis av felger for høyre/venstre.

En kammerat av meg har faktisk en corvette der alle fire felger er forskjellige. Forskjellig innpress foran og bak, og rulleretning.

Stemmer det med Corvetten. Jeg hadde en C4 for noen år siden, der var alle 4 felgene ulike. Felgene var merket med front L/R og rear L/R.

Guest Bengt E Jacobsen

Se på finn.no der er det slike felger til salgs i oslo. Der er det bilder av en SLR også og felgene på den er ikke lik di som er på 124 her. Navet er annerledes og det er ikke skruver langs kanten heller, Der levers det 18, 19, 20 toms for 13 000,- der går turbinen samme vei. Så det er vel ikke noen funksjon der med kjøling der nei.

Søk på torget. felger mercedes. siste annonse.

Guest GammelGul

Stemmer at felgene på SLR-en ikke er som disse andre. Men ser du på de andre bildene så er felgene like med de som er på 124-bilen i denne tråden. Dermed kan vi konkludere med at felgene som er til salgs ikke er like de originale SLR-felgene. Bildet av SLR-en i annonsen på Finn er et fabrikkbilde.

Guest Ms V-max
Alt på SLR var så dyrt så her skulle det spares?

For å spore fullstendig av her, nye sl`en (r230) har høyre-ventilerte bremseskiver run baut. Mercedes sparetriks......

Bremsene på venstresiden går selvfølgelig mye varmere enn på høyresiden, og Mercedes gambler på at elektronikken justerer denne skjevheten.

Tror nok de fungerer så lenge felgene har viftedesign så vil luften bli presset uansett inn eller ut, og hvilken vei luften går er jo likegyldig... :lol:

Jeg synes de så skikkelig kule ut men bilen må litt ned på bakken så blir det bra..... :P

AMG monoblock er fine på W124. Mer tidstypisk.

kjedelig, kjedelig og atter kjedelig....hele verden har jo slike felger..... :lol:

Guest Redvar

Satt og tenkte litt på dette med vilken vei de evt blåser.

Om begge felga presser luft innover, altså under bilen, vil ikke det da bygge seg opp et større trykk under bilen,

som vil gi den et løft. Noe som mest sansynlig er uønsket.

Er det ikke det beste og skaffe et undertrykk da?

Eller er det en fjern tanke gang?