Guest Spiff Posted August 21, 2004 Posted August 21, 2004 Kjøpte WIS fra en dude på www.mercedes124.de og fikk den idag i posten.Ypperlig program, viser step-by-step hvordan ting skal fikses/bygges inn.. Quote
Guest wathnegutten Posted August 21, 2004 Posted August 21, 2004 Har du fått tak i programmet WIS??????? Det er jo det programmet vi bruker på verkstedet våres jo. Trudde ikke vanlige folk kunne kjøpe det! Quote
Tjærand Matre Posted August 21, 2004 Posted August 21, 2004 Hvis du leter litt, så er det ikke vanskelig å finne WIS flere steder på nettet. De selges på flere fora og nettsteder.Hvor mye betalte du for din versjon Spiff? Quote
Guest Redvar Posted August 21, 2004 Posted August 21, 2004 MEd fare for og falle litt ut!Hva er WIS? Ser denne Forkortelsen? Ofte rundt om kring! Quote
Guest Ebola Posted August 21, 2004 Posted August 21, 2004 WIS er en forkortelse for Werkstatt Informasjon System. Altså ett oppslagsverk der men kan finne arbeidsbeskrivelser på jobber, oljemengder/typer + myye mer Quote
Sven Håkon Posted August 22, 2004 Posted August 22, 2004 WIS selges over disk fra Mercedes, helt kurant å få tak i dette. Sier meg enig i at det er et godt hjelpemiddel for entusiasten ja Nå må jeg bare få somlet meg til å få EPC i tillegg... Quote
Guest C220 Rieger Posted May 12, 2005 Posted May 12, 2005 kan noen forklare forskjellen på: WISAutodataALLdataEPC?? Quote
Guest E320 CDI Posted May 13, 2005 Posted May 13, 2005 kan noen forklare forskjellen på: WISAutodataALLdataEPC?? Werkstatt Information System - beskrevet lenger opp...Autodata - Uavhengig datasystem (omtrent som WIS, men ikke så stort.)ALLdata - Samme som AutodataEPC - Electronic Parts Catalog Quote
Guest MBSL Posted May 13, 2005 Posted May 13, 2005 Nope' date=' original...[/quote'] Tipper du fikk med en aktiviseringskode som begynner på *1rr-tWis ligger (sikkert) på nettet til nedlastning som en selv så kan brenne på en dual-layer dvd etterpå, har jeg hørt... Programmet skal være meget bra, men pass på å få/finne/kjøpe en utgave som dekker europeiske biler og ikke bare us-utgaver. Quote
Guest norieier Posted May 13, 2005 Posted May 13, 2005 Har bestillt CD-rom med verkstedmanualer fra : http://www.manualsunlimited.com/catalog/index.php?cPath=46_70Har ikke fått det enda , men det skal være spennende å se gjennom denne . En Cd med " det en kan ønske seg for selvskrueren " som det var skrevet en plass . Og så koster den bare $ 27 hjem i postkassen . Har vært på jakt etter diverse koblingsskjemaer , men BoS skal jo snart ha 500 kr bare for å svare på et spørsmål . ( Kr 500 pr koblingsskjema ) .På denne Cd'en skal alle skjemaene og diverse være med . Oppfordrer andre også til å skaffe Cd-manual derfra Quote
Guest 300E Posted May 15, 2005 Posted May 15, 2005 Hvordan er disse cd-manualene i forhold til haynes bøkene??? Quote
Guest Cabman Posted May 15, 2005 Posted May 15, 2005 Både WIS og EPC finnes på Ebay. De kommer på ca. £20 levert i posten. Quote
Guest Pittball Posted May 15, 2005 Posted May 15, 2005 WIS selges over disk fra Mercedes' date=' helt kurant å få tak i dette. Sier meg enig i at det er et godt hjelpemiddel for entusiasten ja [/quote'] Over disk hvor? Standard for MB forhandlere å ha slike for salg i tyskland, eller er det bare noen få steder man får tak i disse? (har en venninne som er i Kiel for øyeblikket - kanskje hun kan være nyttig og ha) Quote
Recommended Posts