Jump to content

Har endelig fått WIS

Recommended Posts

Posted

Kjøpte WIS fra en dude på www.mercedes124.de og fikk den idag i posten.

Ypperlig program, viser step-by-step hvordan ting skal fikses/bygges inn..

Guest wathnegutten
Posted

Har du fått tak i programmet WIS???????

Det er jo det programmet vi bruker på verkstedet våres jo. Trudde ikke vanlige folk kunne kjøpe det!

Guest Redvar
Posted

MEd fare for og falle litt ut!

Hva er WIS?

Ser denne Forkortelsen? Ofte rundt om kring!

Posted

WIS er en forkortelse for Werkstatt Informasjon System. Altså ett oppslagsverk der men kan finne arbeidsbeskrivelser på jobber, oljemengder/typer + myye mer

Posted

WIS selges over disk fra Mercedes, helt kurant å få tak i dette. Sier meg enig i at det er et godt hjelpemiddel for entusiasten ja :) Nå må jeg bare få somlet meg til å få EPC i tillegg...

• 8 months later...
Guest C220 Rieger
Posted

kan noen forklare forskjellen på:

WIS

Autodata

ALLdata

EPC??

Guest E320 CDI
Posted
kan noen forklare forskjellen på:

WIS

Autodata

ALLdata

EPC??

Werkstatt Information System - beskrevet lenger opp...

Autodata - Uavhengig datasystem (omtrent som WIS, men ikke så stort.)

ALLdata - Samme som Autodata

EPC - Electronic Parts Catalog

Guest MBSL
Posted
Nope' date=' original...[/quote']

Tipper du fikk med en aktiviseringskode som begynner på *1rr-t

Wis ligger (sikkert) på nettet til nedlastning som en selv så kan brenne på en dual-layer dvd etterpå, har jeg hørt... Programmet skal være meget bra, men pass på å få/finne/kjøpe en utgave som dekker europeiske biler og ikke bare us-utgaver.

Guest norieier
Posted

:D Har bestillt CD-rom med verkstedmanualer fra :

http://www.manualsunlimited.com/catalog/index.php?cPath=46_70

Har ikke fått det enda , men det skal være spennende å se gjennom denne . En Cd med " det en kan ønske seg for selvskrueren " som det var skrevet en plass . Og så koster den bare $ 27 hjem i postkassen .

Har vært på jakt etter diverse koblingsskjemaer , men BoS :evil: :twisted: :twisted: skal jo snart ha 500 kr bare for å svare på et spørsmål :evil: :evil: :evil: . ( Kr 500 pr koblingsskjema ) .

På denne Cd'en skal alle skjemaene og diverse være med . Oppfordrer andre også til å skaffe Cd-manual derfra :D :D :D :D

Guest 300E
Posted

Hvordan er disse cd-manualene i forhold til haynes bøkene???

Guest Cabman
Posted

Både WIS og EPC finnes på Ebay. De kommer på ca. £20 levert i posten.

Guest Pittball
Posted
WIS selges over disk fra Mercedes' date=' helt kurant å få tak i dette. Sier meg enig i at det er et godt hjelpemiddel for entusiasten ja :)[/quote']

Over disk hvor? Standard for MB forhandlere å ha slike for salg i tyskland, eller er det bare noen få steder man får tak i disse? (har en venninne som er i Kiel for øyeblikket - kanskje hun kan være nyttig og ha) :P