Jump to content

Samletråd for 126-biler i markedet


Recommended Posts

  • Replies 725
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Var ikke dette ganske rimelig for en 500 SEL som har vært igjennom en såkalt restaurerings prosess ?

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15570057&sid=xz7cabvlPgP687346&WT.svl=Bilde

 

Gitt at restaureringsarbeidet er godt utført, bør ikke den prisen være absolutt avskrekkende. Kanskje nok et tegn på at luksusbiler seiler i motvind om dagen?

Link to comment
Share on other sites

Har en 1987 500 SE med ca 231 HK. Den er orginal. går overaskende bra faktisk.  Akselerer veldig bra. Legger blårøyk på tørr asfalt så det suser :D  Har hatt den i 245 og det virket som vi kunne tynet den litt til faktisk, men forholdene tilot ikke det. Og det var med 3 Feite mannfolk i også :D :D :D  Bruker den på isrally en gang i året med rallypigg på, og den fungerer sinnsykt bra til det også.

W126 er en sinnsykt bra bil :D :D

Link to comment
Share on other sites

Men....5.0 v8 på bare 231hk... Det kan jo ikke flytte på seg i det heletatt iforhold til forbruket?!?!?!

Tror heller jeg hadde valgt en 300SE vist det skulle være w126. Tror heller ikke 560 drar skinnet av pølsa akkurat. :)

MB 124 280E

-ved 90 km/t

4-tr. automat: 0,85 liter

5-tr. automat: 0,81 liter

-ved 120 km/t 

4-tr. automat: 1,03 liter

5-tr. automat: 0,99 liter

-ved bykjøring 

4-tr. automat: 1,33 liter

5-tr. automat: 1,38 liter

 

MB 500se

-ved 90 km/t    10/81: 0,91 liter

-ved 120 km/t  10/81: 1,14 liter

-ved bykjøring  10/81: 1,52 liter

 

Som du ser er det nesten ikke målbar forskjel på din 280 og en nesten 10 år eldre V8(Noe mer ved bykjøring). Den store forskjellen er at V8`en har mesten dobbelt så mye NM som din.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ja men bilauksjonene begynner vel med rimelig lav utropspris , mener og huske det stod en 140 til en sinnsykt lav pris hos en av disse bilaksjonene.

 

Det er riktig, men i annonsene deres pleier det alltid å stå at "prisen er ikke en fastsatt pris, men en minstepris for auksjonen". Det står det ikke i dette tilfellet, jeg mistenker dermed at de er klar over at markedet for gamle luksusbiler er temmelig dødt om dagen, og at denne får ny eier dersom det kommer en kar med 12.000 spenn i lomma - kanskje til og med mindre. Money talks, bullshit walks. Og det mener jeg denne bilen ser ut til å være verdt. Enig i at man gjerne skulle hatt V8 og så videre, men nå gjaldt denne posten nettopp denne bilen til nettopp denne prisen, og jeg håper dere er enige i at denne kan være verdt å redde fra en uviss fremtid dersom den lever opp til forventningene som bildene skaper.

 

MVH Tore

Link to comment
Share on other sites

Bilen på Økern Bilauksjon ble solgt for det dobbelte av prisantydning... Jeg var og kikket på den, og den så virkelig fin ut. Jeg fant ikke en eneste synlig rustflekk.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder forbruket på 126 så er min (og min families) erfaring..

 

280, bruker mye uansett, ikke går det veldig bra heller..

 

500 og 560 bruker mye ved by kjøring mens ved lang kjøring går de stort sett på tomgang (i norge da)

og bruker vesentlig mindere en 280.

 

vi har hatt en del 126 men kun 280, 500 og 560 så de andre kan jeg ikke utale meg om..

 

Og foresten så er ikke hk alt.. dreimomentet har også en del og si...

 

En frisk 560 går faktisk veldig bra...  har en uten antispin og den kan du spinne så mye du vil med,, den er faktisk nesten litt skummel for den må du passe på og ikke gasse for mye med...

 

Så hadde jeg valgt hadde det bilt 500 eller helst 560..

 

 

Desuten synes jeg ikke at mercedes har vært noe flinke til og bygge "små" motorer de har altid vært bedre på store greier 8)

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hadde jeg ikke hatt så mye på gang nå skulle jeg kjøpt den selv :D

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2064560

 

 

2064560-bilde1-img_0495.jpg

 

 

Kun 6500  :shock:

 

Jeg ringte på denne bilen , bilen var ikke eu godkjent han hadde hopppet over en eu-kontroll , også var det en liten sprekk i frontruten , sånn som jeg oppfattet det så var det ikke i synsfeltet , lite rust på bilen han nevnte noen bobler bak på bilen også måtte en hånbrekkwire byttes , jeg har desverre ikke råd til dette siden jeg alerede har et prosjekt på gang , men jeg har troen på at en kan få en rimelig bra 126 her.
Link to comment
Share on other sites

Guest Glenn Bratland

Jeg ringte også og snakket med eieren, men det kan fort bli litt påkost når bilen ikke har vært på eukontroll på 3,5 år. Men det var jo ikke noen u pris.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
..Lurer på om det går ann å etter montere gardiner i min, hadde vert skikkelig tøft å ha det  :-k

 

Jeg sjekket for et par år siden om det lot seg gjøre å ettermontere gardiner i bakvinduet og i side-dørene på min 140. Jeg kan vel si såpass at det var vanvittig dyrt, og at jeg derfor slo det ifra meg. En annen grunn var også at den elektriske rolloen i bakvinduet måtte fjernes i tilfelle jeg ville montere inn gardiner. Husker ikke helt prisen, men tror det lå på mellom 10-20 lapper i Tyskland. Tror ikke det er så veldig mye billigere med gardiner til 126.

Link to comment
Share on other sites

..Lurer på om det går ann å etter montere gardiner i min, hadde vert skikkelig tøft å ha det  :-k

 

Jeg sjekket for et par år siden om det lot seg gjøre å ettermontere gardiner i bakvinduet og i side-dørene på min 140. Jeg kan vel si såpass at det var vanvittig dyrt, og at jeg derfor slo det ifra meg. En annen grunn var også at den elektriske rolloen i bakvinduet måtte fjernes i tilfelle jeg ville montere inn gardiner. Husker ikke helt prisen, men tror det lå på mellom 10-20 lapper i Tyskland. Tror ikke det er så veldig mye billigere med gardiner til 126.

 

Det hørtes som en god ide å ha sånne gardiner bak, men til denne prisen?? :shock:

Link to comment
Share on other sites

..Lurer på om det går ann å etter montere gardiner i min, hadde vert skikkelig tøft å ha det  :-k

 

Jeg sjekket for et par år siden om det lot seg gjøre å ettermontere gardiner i bakvinduet og i side-dørene på min 140. Jeg kan vel si såpass at det var vanvittig dyrt, og at jeg derfor slo det ifra meg. En annen grunn var også at den elektriske rolloen i bakvinduet måtte fjernes i tilfelle jeg ville montere inn gardiner. Husker ikke helt prisen, men tror det lå på mellom 10-20 lapper i Tyskland. Tror ikke det er så veldig mye billigere med gardiner til 126.

Firmaet som Jens linket til har gardiner til deg, og du får til og med en strøken delebil med på kjøpet;

 

"1991 Mercedes 600 SEL - Black leather, LHD, completely loaded including electric side curtains. 84,959 KM......£9,950"

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16191724&WT.svl=Link

 

Kom over denne her. Lurte litt på om jeg skulle gi den en visitt. Bilen ha stått litt, men hvis den er tilnærmet lik som bildene viser så må dette være et greit kjøp. Dessverre tilsier plassen min at det ikke er plass til flere biler her men...

 

Sto på Finn i hele fjor sommer også for salg, men er enig med deg Arnt at bilen ser jo ganske bra ut.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...